nivomats

Gestart door Roffelred, 18-02-2005 15:37:54

Vorige topic - Volgende topic

Roffelred

Bij mij komen de niveaumats bij 3 man achterin niet meer goed omhoog. Nu wil ik die laten vervangen. Nu heeft de roffel een sportonderstel (2cm lager). Zoals ik bij de zoekfunctie kan zien zijn er 2 verschillende nivomats. Ik kan via een kennis aan nog zeer goede nivomats komen. Echter, deze zijn standaard. Heeft iemand ervaring met het plaatsen van 'normale' niveaumats onder een 'verlaagde' roffel ???

Entuscan

Dat kan, maar dan gaat (normaalgezien) de achterkant aardig wat hoger staan als nu. 2 cm dus ;)
Maar als je die wil steken moet je ff kijken of de veren ook niet verschillen. Ik dacht van niet, maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen

Niet dat de wagen plots 2cm meer omhoog gaat, maar de veren geen 2 cm volgen ... dan heb je problemen.

Maar ik denk dat het geen probleem is.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

ed

De nivomats hebben een referentiestand. Dit is de standaard hoogte als je aan het rijden bent. Deze is voor de standaard dempers inderdaad 2cm hoger dan de sport nivomats. Als je de standaard dempers eronder zet zal de auto 2 cm extra uit de veren komen. Tevens is de demping wat softer. De originele bestellen dus.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!