T-5 voor trackdagen prepareren

Gestart door hoefnix, 14-07-2015 08:47:31

Vorige topic - Volgende topic

hoefnix

6 weken geleden heb ik voor de Carbagerun 2015 een T-5 gekocht. Zowel de auto als de run is goed bevallen. De grote vraag na de run is dan wat we met de T-5 gaan doen. Een Daily Driver heb ik al. Toch heb ik besloten de T-5 te houden omdat hij zo lekker rijdt.

Mijn idee is nu om wat probleempjes aan te pakken en de T-5 strakker sturend te maken voor track days.

Probleempjes:
De startmotor joelt af en toe als we iets langer starten. Klinkt alsof de krans niet volledig teruggaat.
*** advies ***
laten zitten voor trackday auto

Tijdens het koppelen horen we af en toe hetzelfde (?) geluid
*** advies ***
laten zitten voor trackday auto

Het alarm is afgekoppeld door de vorige eigenaar. Tijdens de afgelopen 3500 km viel de motor 3 maal spontaan uit als deze wat langer stationair liep. Kan het alarm de oorzaak zijn?

Binnenverlichting in de hemel werkt niet op de deurschakelaars (bij de voeten wel).. ???

** oplossing door Thom_b **
- relais voor alarm overbruggen

Voorbanden (Falken) hebben weinig grip zeker bij vochtig wegdek. Die moeten vervangen worden voor exemplaren met grip.

Upgrade:
Na 21 jaren stuurt de T-5 goed, maar voor track days mag het nog een tikkie beter. Wat zou ik aan kunnen passen voor betere handling tegen redelijke kosten?

** opties door died850, bostel en leons850 **
- draagarmrubbers vervangen voor PU varianten
- motorsteunrubbers door PU vervangen
- stabilisator stang upgraden
- (budget) schroefsetje eronder
- upgrade remmenset

en ik zoek een werkplaatsmanual (liefst pdf) voor de 850 T-5 uit 1994

Died850

Draagarm rubbers veranderen naar PU varianten, (budget) Schroefsetje eronder en misschien wat meer rubbers vervangen voor PU varianten zoals motorsteunen etc.

Bostel

Ik volg Died850, als je dan nog wat meer wilt kan je ook nog je stabilisatorstangen upgraden.
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

leons850

Zou dan ook op zoek gaan naar een wat serieuzer remmen setje...
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

thom-b

Waarschijnlijk doet de centrale deurvergrendeling het ook niet? Dan hebben ze de alarm relais eruit getrokken maar nog niet overbrugt

hoefnix

@thom-b: inderdaad de centrale deurvergrendeling werkt ook niet.
Hoe/Wat zou ik dan moeten overbruggen?

hoefnix

Iemand nog een tip voor de startmotor en/of koppeling?

UserID6342

volvobug

Citaat van: Dirk342 op 14-07-2015 13:44:54
Ja, vervangen....

Zitten laten als het geen daily driver is  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Died850

Als budget remmen  upgrade zou ik eerst nieuwe standaard schijven nemen met EBC remblokjes.

Johann

Citaat van: Died850 op 14-07-2015 14:51:34
Als budget remmen  upgrade zou ik eerst nieuwe standaard schijven nemen met EBC remblokjes.

Zou ik niet doen... Die rook je ook zo op.  ;D Beter sparen voor iets groters.

hoefnix

De servicemanual heb ik online gevonden (al heb ik liever een pdf om uit te printen)
http://www.volvotips.com/index.php/850-2/volvo-850-s70-v70-c70-service-repair-manual/

hoefnix

Ik zie een complete draagarm set aangeboden voor 89 euro (links & rechts). De prijs staat me natuurlijk wel aan.
Iemand bekend met de producten van ATEG?

http://www.franssenautoonderdelen.nl/onderdelen/algemeen/draagarmsets/draagarmsets-volvo/ateg-set-920213-volvo-850-v70-s70-combi-turbo-2-draagarmen-voorzijde?article_link_id=11

V70geRwin

Citaat van: hoefnix op 14-07-2015 19:38:08
Ik zie een complete draagarm set aangeboden voor 89 euro (links & rechts). De prijs staat me natuurlijk wel aan.
Iemand bekend met de producten van ATEG?

http://www.franssenautoonderdelen.nl/onderdelen/algemeen/draagarmsets/draagarmsets-volvo/ateg-set-920213-volvo-850-v70-s70-combi-turbo-2-draagarmen-voorzijde?article_link_id=11

Kwaliteit geen idee maar er zijn 2 versie van de draagarmen. 4 bouten dwars op de rijrichting of 2 in de rijrichting. Zijn niet uitwisselbaar. Kijk even onder je auto voor de juiste.

Died850