Exit R-label

Gestart door Silverarrow, 14-07-2015 13:25:03

Vorige topic - Volgende topic

Daf46

Citaat van: KIM op 14-07-2015 18:13:57
Wat voor historie is er nu eigenlijk helemaal met R types? maar 3 generaties van Volvo kunnen zijn voorzien van zo'n logo.
Waar het uiteindelijk om gaat is dat er weer een performance uitvoering is en dat is prijzenswaardig in een wereld waar downsizing de maat is.
Moet je de 340 R-sport ook niet zien als een R  :eusa_shifty:

https://www.youtube.com/watch?v=E-3yik-mX1o

Silverarrow

Citaat van: cornelis-b op 14-07-2015 18:19:44
Ach voor de personen die de R missen, je haalt de Polestar badge er af en plakt er een R op ;D

;D

Het blijft inderdaad maar een badge, het gaat uiteindelijk om de auto zelf. Achter het stuur merk je waarschijnlijk weinig van het logo dat achterop de auto geplakt zit.

Walter

Citaat van: Silverarrow op 14-07-2015 18:03:28
Citaat van: Walter op 14-07-2015 16:53:16
En vind je alle auto's die door het Polestar tuning een blauwe badge krijgen ook een no-go zeker? Beetje negatief ben je wel hoor. Probeer het eens positief te bekijken.
Dat negatieve valt wel mee. Ik heb nergens geschreven dat ik een Polestar een no-go vind, die woorden leg jij me in de mond. De huidige S60 Polestar is een auto die ik maar wat graag op de oprit zou hebben:
Ik heb het over bv een D3 of D6 met een Polestar tuning, heeft ook een badge. Is dat net zoiets als een R-Design?

Wat doet het ter zake wie het aanstuurt? Als het niet aan die Chinees gelegen had, was Volvo al even zielloos als Saab en Lancia.

Klopt, maar vragen staat vrij toch? De Chinezen hebben een commercieel belang in Volvo en hebben misschien minder oog voor de historie van de R typenaam. Maar het kan evengoed vanuit Volvo zelf komen, daarom staat er ook "Ik ben benieuwd".
Juist de Volvo historie is hetgeen waar het de Chinezen om te doen is. Maar die R is al in het prechinesetijdperk gesneuveld. En nog vroegerderder was het R-Sport. Of GT (242GT, 123GT).  ;D

Ben je echt begaan met de R, T-5R etc? Kijk dan nog eens goed achterop jouw auto, hoe die naam van die auto echt heet

Dit beschouw ik maar ff als een retorische vraag. Nu niet kwaad gaan worden omdat ik per ongeluk een streepje in de typenaam van m'n T-5R verkeerd, zet he ;).
Ben blij dat je mijn cynisme las  ;D

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Silverarrow

Citaat van: Walter op 15-07-2015 09:05:17
Ik heb het over bv een D3 of D6 met een Polestar tuning, heeft ook een badge. Is dat net zoiets als een R-Design?

Beide badges op zich zijn in mijn optiek volledig terecht, ze geven beide precies aan wat het in werkelijkheid is (Polestar -> door Polestar getuned en R-design -> een auto die qua design op een R moet lijken).

Wat ik persoonlijk jammer vind en ook niet snel zelf zou doen, is een auto op iets proberen te laten lijken wat het eigenlijk, in sommige gevallen in de verste verte, niet is: M-pakketten op een BMW x18i/x20d, AMG-pakketten op een Mercedes  x220 CDI of R-design pakketten op een Volvo D2. Zeker omdat die auto's vaak ook heel mooi aan te kleden zijn zonder allerlei onderdelen met performance labels/logo's. Nogmaals, dat is mijn mening. Er zijn sinds het ontstaan van deze opties al genoeg discussies over geweest en dat er genoeg mensen (ik denk zelfs de meerderheid) anders over denken is wel duidelijk door het feit dat al die (vooral optische) upgrades als warme broodjes over de toonbank vliegen.

Walter

Snap wat je bedoelt en ben het grotendeels ook met je eens. Zie de R-Design als een uitvoering, net als de Ocean Race. Die Business Sport V40 zit gewoon 16" onder dus hij doet niet net of 'ie ineens snel is. De AMG/M pakketten zijn opvallender. En ik had op mijn 850 ook geen achterspoiler, voorspoiler etc.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Vulk

Citaat van: Walter op 15-07-2015 12:28:35
En ik had op mijn 850 ook geen achterspoiler, voorspoiler etc.

Een 850 had/heeft eigenlijk al die extra's niet nodig om heel aantrekkelijk te zijn!

Reitse

Citaat van: Vulk op 15-07-2015 13:06:34
Citaat van: Walter op 15-07-2015 12:28:35
En ik had op mijn 850 ook geen achterspoiler, voorspoiler etc.

Een 850 had/heeft eigenlijk al die extra's niet nodig om heel aantrekkelijk te zijn!
zegt hij met een 850 vol extra's ;)

Jurijn R

Polestar klinkt gewoon net iets eleganter nog dan .. R ;D

Galactica

Als we nou gewoon polestaR schrijven?   ;D

Robert855

IK vind het wel een mooie opvolger van de R. Een goede kleur dat Rebel Blue en ook gewoon in de lijn der verwachting, geen V8  oid maar de opvolger van de vijf cilinder, de T6. Verschil is ditmaal echter wel de prijs. Een ton voor een Volvo V60, wat een geld (mijn R koste toentertijd 125.000 gulden wat ik ook een absurd bedrag vind in 1996). Voor die centen heb je een ruimschoots aangeklede Audi S4. Niet dat dit beter is, het is eerder een éénheidsworst zo'n audi, dus daarom is de Polestar wel een welkome gast net als bijvoorbeeld de nieuwe baby Jag. Dat er geen R'en meer komen is geen zonde, noch een vaststaand iets. Er kwam ook nooit een waardige opvolger van de E-type tot een paar jaar geleden opeens de F-type verscheen, bijna 40 jaar nadat de laatste E-type van de band rolde, dus er is wellicht nog hoop.

NinaPaul

Na 2010 zijn de laatste 6 van de lightweight racing E-types gebouwd om het totaal op 18 te zetten, wat in lijn is met het voornemen, om er 18 te maken, uit 1963.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Robert855

Citaat van: NinaPaul op 25-07-2015 09:57:01
Na 2010 zijn de laatste 6 van de lightweight racing E-types gebouwd om het totaal op 18 te zetten, wat in lijn is met het voornemen, om er 18 te maken, uit 1963.
Ja ik heb de docu gezien, wel jammer dat de 2010 auto's geen erkenning krijgen van grote klassieker evenementen omdat ze geen heritage hebben, maar ergens ook wel weer begrijpelijk natuurlijk.