Welke blokken bij geperforeerde schijven?

Gestart door LQDI, 21-07-2015 16:25:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LQDI

Hallo!

Ik heb afgelopen week brackets besteld van 280 naar 302MM schijven. Nu lijkt het me wel mooi om er geperforeerde schijven op te zetten. Zimmerman / Stoptech ( of misschien wel een ander merk? ).
Echter  is mijn vraag hierbij: Werkt dit fatsoenlijk met originele Volvo remblokken of heb ik dan speciale nodig ivm slijtage of hitte afvoer oid?

Mvg. Lodi


gero

Ik dacht dat die brackets niet meer leverbaar zijn .

V70R^2

OEM blokken kan,

Ik heb stoptechs 302mm met ferodo DS2500 blokken, weer een stapje beter (qua remkracht) dan origineel.

LQDI

Citaat van: V70R^2 op 21-07-2015 19:08:34
OEM blokken kan,

Ik heb stoptechs 302mm met ferodo DS2500 blokken, weer een stapje beter (qua remkracht) dan origineel.

Ah top. Ja qua prestaties maakt me het niet heel bijzonder veel uit. Zolang t maar niet krom trekt😁

leons850

Adriaan stopt overal die ferodo blokken tussen. ;)
Zijn wel goed aan de prijs zeg maar.

Zelf rij ik met alles van ATE, dit is wat Volvo dus origineel gebruikt en werkt prima.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Bostel

Zimmerman heb ik persoonlijk niet zo een goede ervaring mee, die trokken nogal snel krom.
Voor de rest kan je gerust met originele blokken op gegroefde of geboorde schijven rijden.
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

clk-p