kreunend alarm

Gestart door janmulder, 20-02-2005 00:18:37

Vorige topic - Volgende topic

janmulder

verschillende keren heb ik op dit forum problemen gelezen met een sirene die linksonder voorin zit. Mijn probleem was dat na twee jaar het alarm zachtjes afging en niet te stoppen was. Naar garage en nieuwe toeter met ingebouwde accu en probleem over! Na twee jaar weer het zelfde moest weer een nieuwe toeter in. De oude nagekeken en het bleek dat alles gecorrodeerd(schrijf ik het goed?)was doordat door de lullige plaats waar die toeter zit er water in blijft staan. Na lang denken heb ik in de nieuwe toeter een gaatje geboord waardoor het water dat er normaliter in bleef staan , nu meteen weg kon lopen. ben nu 5 jaar verder en hij doet het nog steeds. Tip? Je kan er ook zo slecht bij om het sleuteltje om te draaien. Ik heb de grijze kastjes als afstandbediening. Al die het niet doen wil het ledje nog weleens opnieuw doorgesoldeerd worden omdat de sleutels weleens vallen en daardoor de soldering op de printplaat scheurtjes vertoond. Ook de batterijhouder even oppoetsen met BRASSO  koperpoets wil enorm helpen, Ik heb 20 jaar een automatenhal gehad en alle gokautomaat contacten werden met brasso gepoetst omdat dit niet oxydeert.
Succes Jan.

daytonawim

mijn  sirene zit tegen het schutbord gemonteerd, een beetje in het midden boven het uitlaat spruitstuk,
toch wel vreemd dat dat niet altijd op dezelfde plaats is ingebouwd

Menno

Yep, ik had hem ook op het schutbord zitten bij mijn vorige volvo. Heb ze daar trouwens wel vaker gezien.. of eerlijk gezegd meestal!! kan ook komen omdat ik nooit op jacht ga na de sirene  ;)

Afijn, effe kijken of ik er een foto in krijg!

@®-

Weet je dan misschien ook het antwoord op mijn vraag:
Toen ik mijn 850 kocht zaten er geen sleuteltjes bij om de sirene aan of uit te zetten en had de vorige eigenaar problemen met het alarm en heeft de sirene uitgezet. Ik heb de problemen van het alarm opgelost (gewoon een nieuwe afstandbediening gekocht en de ander nieuwe batterijen erin) maar heb niet zo zin om een nieuwe sirene te kopen.