Gelukkige V 70'er

Gestart door FrankM, 20-02-2005 13:14:10

Vorige topic - Volgende topic

FrankM

Goedemiddag,

Frank is de naam en sinds afgelopen vrijdag in het bezit van een V70, Venitian Red.
De auto wordt 4 maart afgeleverd, rijdt nu nog een 740 Estate met 350.000 km op de teller.
Ik heb wel meteen een vraagje, weet niet of dat hier mag, maar op mijn V 70 zit geen roofrail, vind ik eiegenlijk wel zonde.
Zijn deze los te verkrijgen en wat kossten die om en nabij ?
Hoop hier nog veel te komen, en te lezen en te leren.

Groetjes Frank  :D

Vulk

Roofrails kan je normaalgezien wel krijgen bij de dealer denk'k.
Andere personen hier op het forum zullen u daar wel meer advies over kunnen geven.

Hoeveel wegervaring heeft uw nieuwe wagen al, welke motor zit er in, welk bouwjaar?
Ohja, foto's! :)

The Saint

Hoi Frank, gelukkig is februari een kort maandje, dan is het zo 4/3 :)

Uiteraard moet dat kunnen met je roofrack, maar wat het kost, geen idee. Zoals Vulk al zei zijn R hier waarschijnlijk genoeg die dit bij benadering wel weten.

Welkom op het forum!
No shirt no shoes, no pinball

wepster

beste frank

k heb ff voor je opgezocht vat de onderdeel nummers zijn en dan ben ik er van uit gegaan van een V70 tot 2000
dan zijn het de volgende onderdeel nummers  9169422 LH en 9169423 RH dat zijn de hoge (rack type )
en de lage zijn  9483626 LH 9483627 RH
k hoop dat je wat wijzer bent geworden nu is het alleen nog ff de dealer bellen of een sloop met de nummers erbij en je weet meteen wat ze kosten.
mocht het nu om een na 2000 type gaan ff PB tje sturen en dan zoek ik dat wel; voor je op

PS foto's zijn een must hier en nog veel en veilige km met je roffel gewenst
greets wepster

FrankM

Hoi,

Kijk, daar kunnen we wat mee, bedankt.
Auto is van 9-99, km stand 94000, dealer onderhouden, motor 5 cyl. 140 pk, optie's te veel om op te noemen, o.a. lederen bekleding, navigatie, Volvo radio/cd, alles naar mijn zin.
Maareh, roffel.............................zo noemen jullie de auto ??
Wat betekent dat precies??

Vulk

Maak's dat uwen toerenteller 4000+ rpm aanwijst, zet uw radio uit en luister.

FrankM

Hoi Vulk,

Oh zit dat zo.....................................zullen we even proberen.
Hoewel bij het proefrijden hem/haar al flink op het gas gehad, dus moet het gehoord hebben.
Zie alleen nog even niet hoe ik een foto moet plaatsen...........

Gegroet Frank

RRRRR_Ramon

Een Roofrails-set kost je  €478,- (ex.BTW)

Wel een klap geld, maar wel mooi.

In deze topic http://www.volvo850forum.com/index.php?board=3;action=display;threadid=6622;start=msg98894#msg98894 staan de details, dat in combinatie met de artikelnummers van wepster moet het goed komen.

Ik kocht mijn 850 (zonder roofrails) met hele lelijke daklijsten, de coating liet hier en daar erg los. Ik heb er toen ook roofrails opgezet. Ik heb na een kleine zoektocht de hoop opgegeven naar 2e hands exemplaren, die hadden dan ook afgebladderde coating. Ik had een financïeel meevallertje en heb toen de originele Volvo roofrail-set aangeschaft. Makkelijk zelf te monteren met gebruikmaking van een goed setje Torx gereedschap. Er zit een hele duidelijke Nederlandse handleiding bij met duidelijke illustraties.

De oude daklijsten kun je redelijk makkelijk verwijderen en daar kun je misschien iemand anders nog blij mee maken. Die kosten toch ook nog €146,- per kant en voor de twee eindkapjes nog eens €9,40 keer 2 dus. Wel bij het verwijderen er even goed op letten dat ze niet krom gaan, dat gebeurt wel snel.

Suc6  ;D

PS: alle prijzen zijn van juli 2004 en excl. 19% BTW voor de Nederlandse markt.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Ko

;D Welkom Frank, even terugkomend over de roofrail.
gewoon doen, maakt je V70 af, ik heb het ook gedaan, maar ik heb hem ook nodig voor mijn surfplank en de rest.
Kortom het lijkt mooi, en is nog handig ook. ;)
Gr.Ko.

R.Bijl

Citaat van: Ko op 20-02-2005 22:31:36
gewoon doen, maakt je V70 af, ik heb het ook gedaan, maar ik heb hem ook nodig voor mijn surfplank en de rest.
Gr.Ko.

en dan niet de achterspoiler vergeten he ;D

Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Ko

Citaat van: R.Bijl op 20-02-2005 22:34:12
Citaat van: Ko op 20-02-2005 22:31:36
Gr.Ko.

en dan niet de achterspoiler vergeten he ;D

Robin
Was ik even vergeten Robin. ;D

FrankM

He Robin,

Kenne gij gedachten lezen?

Ik zit er idd over te denken.
Dan is tie echt af.
Zal mijn dealer eens vragen naar de kostten, die zal me morgen toch nog bellen over de prijs van een hondenrek, of een honden net.
Vond het net persoonlijk wat mooier, kun je makkelihjk weghalen.

Groetjes Frank, die net als vroeger toen die klein was begint af te tellen, hoewel ik met pijn in mijn hart afscheid doe van mijn 740 estate :'( :'(

R.Bijl

Citaat van: FrankM op 20-02-2005 22:41:04
He Robin,

Kenne gij gedachten lezen?

Ik zit er idd over te denken.
Dan is tie echt af.
Zal mijn dealer eens vragen naar de kostten, die zal me morgen toch nog bellen over de prijs van een hondenrek, of een honden net.

Groetjes Frank, die net als vroeger toen die klein was begint af te tellen, hoewel ik met pijn in mijn hart afscheid doe van mijn 740 estate :'( :'(

nee kan geen gedachte lezen ;D
maar is wel dezelfde gedachte als toen ik mijn 850 zonder achterspoiler kocht :D
zit er nu ook op alleen is geen orginele van volvo en die is echt iets mooier

Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

RRRRR_Ramon

Citaat van: FrankM op 20-02-2005 22:41:04
.............bellen over de prijs van een hondenrek, of een honden net.

Zit er in de rugleuning van de achterbank niet standaard een bagagenet/hondennet?? Bij mijn 850 gle Estate van '93 zit ie er wel.  ;D

Het zou dan achter 2 klepjes net onder de hoofdsteunen moeten zitten in de rugleuning van de achterbank vanuit de kofferruimte gezien. Een ingenieus systeem met een uitschuifbare metalen stang en daaraan een bagagenet voor de rechterkant (het 2/3e deel) en dan in de linkerrugleuning (het 1/3e deel) een tweede bagagenet die je vastklikt aan de uitgeschoven metalen stang.

Misschien toch maar eens de auto echt goed gaan bekijken voordat je allerlei opties besteld bij de dealer.  ::)

Weet iemand dat of dat een optie is of een standaard accessoire?
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

thuur

Zo'n net is zeer zeker niet standaard. Heb al 2 roffels aangeschaft (helaas niet tegelijkertijd ;)) maar beide hadden alleen maar stof in de kleppen op de achterbank liggen ;D

@FrankM: Welkom op het forum! Is je 740 al verkocht/ruil je m in? Is ook geen lelijke auto ;)

Veel lezen kun je hier wel, dus dat zit wel snor ;)

Veel roffelplezier gewenst!

Gr 8)