CV op afstandsbediening werkt niet meer

Gestart door Gerard Knol, 27-07-2015 14:22:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerard Knol

Goedemiddag,

Ik heb een vreemd probleem:
Gisteren heb ik mijn interieur vervangen (inc deurpanelen) voor een elektrisch verstelbaar alcantara/leren interieur.
Zit heerlijk, hartstikke blij mee en mede dankzij het forum de achterbank los kunnen krijgen!
Zekering op nummer 39 bijgeplaatst, waarna de elektrische verstelling prima werkt.

Nu kom ik net op mijn werk en merk ik dat de CV niet meer werkt op de afstandsbediening! Doet helemaal niks, ook niet met de reserve.
Alarmlichten knipperen ook niet en de vergrendeling zelf werkt handmatig (op de deur) perfect.
Zekering 6 is heel en ben verder nergens aan geweest.

Sta echt voor een raadsel, kan niet bedenken waardoor dit ontstaan kan zijn.

Iemand een idee? Alvast hartelijk bedankt voor de input!

Volvo S70 2.5 10v LPI '98 - Daily
Ford Fiesta MK3,5 1.1 '95 - Vriendin
Ford Escort MK3 Estate 1.6 '85 - Project
Subaru Impreza Plus 1.8 AWD '94 - Fun 4x4
Mitsubishi Pajero 2.3TD LWB '85 Carbagerunner

RoelNL

Geen idee maar misschien batterij leeg? en die van je reserve sleutel ook? Had ik ook toen ik laatst een keer ging kijken of mijn reserve sleutel het nog deed maar helaas is daar de batterij ook van leeg.

Verder weet ik niet of je op 1 of andere manier in de buurt bent geweest van de ontvanger lijkt me niet maar misschien een kabeltje ergens aangetikt?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

leons850

Boven op je teller bak zit een kastje, dit is de ontvanger.
Mogelijk dat je bij deze bent geweest en dat het kabeltje los zit.
Tevens heb je onder je schopplaat bij de bestuurderskant links bovenin (voor een geel stekkerblok) de CV module zitten.
Het zou dus ook kunnen dat je hier wat hebt aan geraakt.

Ook wel interessant om de vergrendelingsknoppen in je interieur even een paar keer heen en weer doen.
Zelf gehad dat die van de passagierskant beetje bleef "plakken" en daardoor ook het 1 en ander niet werkte.
Paar keer heen en weer "raggen" en toen werkte het weer.
Wel een ander paneeltje gescoord natuurlijk. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Gerard Knol

#3
Hmm heb het dashboard niet los gehad, dus de ontvanger op de tellerbak lijkt me uitgesloten.
Schopplaat wel vervangen, ga ik dat even nakijken.
Ook het knoppenpaneel in de bestuurdersdeur trok ik helemaal uit elkaar bij het demonteren.. Die ook nog maar eens los halen.

Batterij in de reserve is nieuw en twee keer gebruikt nadien.

Vanavond meer!

Volvo S70 2.5 10v LPI '98 - Daily
Ford Fiesta MK3,5 1.1 '95 - Vriendin
Ford Escort MK3 Estate 1.6 '85 - Project
Subaru Impreza Plus 1.8 AWD '94 - Fun 4x4
Mitsubishi Pajero 2.3TD LWB '85 Carbagerunner

Gerard Knol

Onderweg naar huis (poste op het werk het topic) deed ik het raam naar beneden en wou deze niet meer omhoog!
Dit terwijl ik het gisteren nog heb getest, werkte perfect..

Dus nieuwe schakelaar gehaald, gelukkig iemand op Marktplaats in de buurt en wat schetst mijn verbazing: CV op afstandsbediening doet het weer perfect!

Ik ben om eerlijk te zijn met stomheid geslagen, maar ben heel blij dat het allemaal weer werkt.

Bedankt voor het meedenken!

Volvo S70 2.5 10v LPI '98 - Daily
Ford Fiesta MK3,5 1.1 '95 - Vriendin
Ford Escort MK3 Estate 1.6 '85 - Project
Subaru Impreza Plus 1.8 AWD '94 - Fun 4x4
Mitsubishi Pajero 2.3TD LWB '85 Carbagerunner

Gerard Knol

Correctie:

Vanmorgen deed ie t weer niet, na een vuist op het contactslot werkte de CV weer.
Contactslot aan het overlijden? Zou ook kunnen verklaren waarom de auto soms weken altijd direct aanslaat en soms pas na 2 of 3 keer starten.

Volvo S70 2.5 10v LPI '98 - Daily
Ford Fiesta MK3,5 1.1 '95 - Vriendin
Ford Escort MK3 Estate 1.6 '85 - Project
Subaru Impreza Plus 1.8 AWD '94 - Fun 4x4
Mitsubishi Pajero 2.3TD LWB '85 Carbagerunner

peteRRR

Je kan je accu nog eens 10 minuten of wat los gooien,...misschien doet het wat goed,s.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

kulk

Citaat van: Gerard Knol op 27-07-2015 21:43:07
Onderweg naar huis (poste op het werk het topic) deed ik het raam naar beneden en wou deze niet meer omhoog!
Dit terwijl ik het gisteren nog heb getest, werkte perfect..

Dus nieuwe schakelaar gehaald, gelukkig iemand op Marktplaats in de buurt en wat schetst mijn verbazing: CV op afstandsbediening doet het weer perfect!

Ik ben om eerlijk te zijn met stomheid geslagen, maar ben heel blij dat het allemaal weer werkt.

Bedankt voor het meedenken!

Het lijkt erop dat storing in raamschakelaars voor vreemde andere verschijnselen zorgen.
Bij mij ging het raam linksvoor niet meer omhoog en de rechterspiegel kon ik niet meer verstellen, na omleggen van twee draadjes van de raamschakelaar om zodoende toch mijn raam weer omhoog te kunnen krijgen, deed de spiegel het ook ineens weer  ???

rpakuypers

Citaat van: Gerard Knol op 28-07-2015 13:31:32
Correctie:

Vanmorgen deed ie t weer niet, na een vuist op het contactslot werkte de CV weer.
Contactslot aan het overlijden? Zou ook kunnen verklaren waarom de auto soms weken altijd direct aanslaat en soms pas na 2 of 3 keer starten.

Het electrisch gedeelte van het contactslot kan een oorzaak zijn. Als de auto gestart is dan eens even een klein beetje met je sleutel bewegen en even op de knoppen drukken ........

Groet,
Roger

Gerard Knol

Na het vier weken prima gedaan te hebben, heeft ie nu definitief er de brui aan gegeven.
Bovenstaande tip van Roger geprobeerd, geeft ook geen sjoege.

Morgen de accu maar eens losgooien..

Volvo S70 2.5 10v LPI '98 - Daily
Ford Fiesta MK3,5 1.1 '95 - Vriendin
Ford Escort MK3 Estate 1.6 '85 - Project
Subaru Impreza Plus 1.8 AWD '94 - Fun 4x4
Mitsubishi Pajero 2.3TD LWB '85 Carbagerunner

Gerard Knol

Me niet kunnen bedwingen en de accupool losgehaald, nog niks.
Toch de reservesleutel eens geprobeerd: en ja hoor hij doet t!
Flink druk uitoefenen op de andere sleutel werkt ook, batterij zit dus wat los.
Kan niet de oorzaak van het probleem zijn, batterij pas vervangen toen het probleem begon te spelen en de oude batterij zit nu in de reservesleutel.

Als ie het nu blijft doen, eet ik mijn hoed op.
(Als niet hoeddrager en bezitter, is dat makkelijk gezegd)

Volvo S70 2.5 10v LPI '98 - Daily
Ford Fiesta MK3,5 1.1 '95 - Vriendin
Ford Escort MK3 Estate 1.6 '85 - Project
Subaru Impreza Plus 1.8 AWD '94 - Fun 4x4
Mitsubishi Pajero 2.3TD LWB '85 Carbagerunner