De rooie deinbak NU: Stotteren op benzine

Gestart door johan1989, 24-03-2014 00:36:07

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Pomp verkeerd om aangesloten misschien....
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

johan1989

Citaat van: johan1989 op 16-04-2016 21:47:05
Dus niks aan te doen, afmaken het verhaal en niet meer aan denken.

Dat hadden we gewillen.
Toen hij nog in de schuur stond had hij dus geen brandstofdruk. Tank er weer onderuit en na wat rommelen met uit de tank - in de tank, deed hij het ineens weer.
We konden dus niets anders dan weer dichtbouwen en gaan rijden.
Na paar dagen startte hij niet meer. Na veel tobben was de tank gewoon leeg. De brandstofmeter gaf halfvol aan dus iets met de vlotter verkeerd gegaan.
Bij een volle tank staat wel de naald bovenin, maar als hij leeg is gaat hij dus niet verder dan halverwege..

Nu weer paar weken verder start hij weer steeds beroerder. Hij heeft te weinig brandstofdruk om te starten.
Een aantal malen achter elkaar het contact uit en snel weer aan maakt net genoeg druk om te kunnen starten.
Bij het rijden is het vervolgens goed te merken dat hij vermogen mist. Eenmaal op LPG rijdende is alles weer dikke prima.

Kortom, hij mist druk. Denkt iedereen hier dan aan de brandstofdruksensor?
Arjan heeft de pijpjes van de HighFuel pomp iets moeten inkorten omdat het anders niet paste. Geprobeerd dezelfde maten te maken als origineel. Misschien dat daar nog iets mis mee is gegaan waardoor de aanzuiging niet goed gaat.. Dan volgend weekend maar weer de tank eronderuit.

Benieuwd naar de ideeën. Graag alleen reageren als je weet hoe het AWD systeem in elkaar zit  :eusa_angel:.

Lunadust

Ik weet niet perse iets van de AWD.

Maar zit de massa onder de rechterkant van de achterbank goed vast? en is deze niet geoxideerd?
Dat geeft ongeveer een vergelijkbare storing.

Techneut, geen dichter.

Sbv

Vraag Kornelis eens. die heeft redelijk lopen stoeien met de pomp etc.

volvobug

Ik zeg niks want ik weet niet hoe het AWD systeem in elkaar zit  :eusa_snooty:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Johan 1985

Ha Johan,

Je hebt de 850 station weer doorverkocht? Ik zie hem niet meer staan namelijk, hier in Wekerom...?!

De mijne rijdt nog als een zonnetje!

groeten Johan

johan1989

Hey Johan,

Ja de V70 DOP is verkocht. Ik rijdt nu weer in mijn bijna compleet uitgeruste S70 executive rond ;)
Overigens moeten we tegenwoordig links parkeren. Anders word de staalboer boos.

Top, veel veilige kilometertjes nog hoop ik.

Groet,
Johan

diederickvolvo

Citaat van: johan1989 op 10-11-2016 10:39:49
Hey Johan,

Ja de V70 DOP is verkocht. Ik rijdt nu weer in mijn bijna compleet uitgeruste S70 executive rond ;)
Overigens moeten we tegenwoordig links parkeren. Anders word de staalboer boos.

Top, veel veilige kilometertjes nog hoop ik.

Groet,
Johan
En nu nog snel de leren handrem pook, dan is die dichter bij compleet