Subframe in de lak

Gestart door myradon, 12-10-2015 21:37:59

Vorige topic - Volgende topic

myradon

Onlangs heb ik bij Hunterparts een subframe gehaald. Nu wil ik deze laten poedercoaten. Daarvoor moet het subframe gestraald worden aldus coatingbedrijf. Dan gaat zink er wellicht af en dat vind ik best zonde En ze kunnen niet binnen in de holtes goed coaten. De buizen/holtes kan ik niet echt grondig ontdoen van smeer en vuil zodat het frame kan worden gecoat. Met zandstralen komen ze er waarschijnlijk niet goed bij aldus coater.

Wat kan ik nu het beste doen om 1) grondig intern van vuil te ontdoen voor behandeling en 2) wat zou ik het best met het subframe qua coating kunnen laten doen?

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Thys

De zinklaag die erop zit is dik en taai; ik heb een paar jaar geleden mijn subframe laten coaten, en hierbij is een groot deel van de zinklaag blijven zitten. Hier overheen is de coating aangebracht, en het ziet er nog steeds keurig uit.

Gevuld met delrin bussen zag dat er destijds zo uit:

myradon

@thys. Hoe heb jij de binnekant, als in de samengelaste holtes goed kunnen stralen. Aan het eind waar de rubbers komen te zitten kan je niet tussenkomen. Hoe ga je dat stralen en coaten?

myradon

Ik heb een subframe laten poedercoaten;

Omdat Teroson in een grondige test door onze oosterburen op no.3 uit de bus kwam en het makkelijkst is te verwerken, heb ik de hole ruimtes van een lekker laagje van deze was voorzien;

Bij Goldclassic.nl heb ik de Teroson besteld met daarbij een el cheapo spuitstuk (15euro). Met perslucht en Spuitstuk met Teroson eraan ben ik het subframe lekker gaan invetten. Als deze nog onder m'n kont wegroest dan.... Oh ja en wees niet zo slim als ik om te denken "He laat ik de slang om mee in de holtes te spuiten te verlengen met benzine leiding" Zie foto. Dan spuit de Teroson zo'n 2 meter de lucht in  :P Waarschijnlijk heeft 1.5meter leiding te veel tegendruk om lucht kwijt te kunnen. Wat zit er in het spuitstuk?! een piepklein gaatje om vacuum van bus te voorkomen. En daardoor spuit het omhoog. Lekker de vloer waxen was het

Thys

Ik had je laatste vraag gemist, maar dat ziet er netjes uit! Het lijkt me wel wat besmettelijk. De binnenkant van mijn subframe is waar mogelijk gepoedercoat, en waar geen coating zit is altijd nog de zinklaag en die is bijzonder taai.

myradon

Teroson + spuitstuk was bij elkaar iets van 30 a 40 euro. Ik had zoiets als ik toch goed bezig ben dan

myradon

@Thys Besmettelijk ach nee joh. Mijn zwarte T-5R knoeit zo'n liter aan olie op 1800KM uit het blok. Na 1 week is het subframe al vies ondergekliederd. Dit wordt take 5 wat betreft PCV fixen..

OFFTOPIC EDIT: PCV gefixt; Let heel goed op of de L-vormige slang van onderblok over slangklem valt. Als je achter de slangklem rubber ziet komen zit je goed, anders kan namelijk die klote slang eraf floepen. Dit heb ik dus 4 keer gehad. Ik was er zo klaar met lekkage dat ik deze heb vernieuwd. Nu is het lek pas opgelost.

Trouwens ik heb contact met Rens opgenomen. Hij gaf aan lekker Poedercoaten die zinklaag is lekker taai. Voor de zekerheid heeft spuiterij eerst een laag zinkpoeder aangebracht.