Boetepot 2015

Gestart door Bouke, 10-01-2015 19:34:11

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Tipje: In Dld moet je als bestuurder herkenbaar op de foto staan, dus petje en zonnenbril op... :eusa_shhh:

BBS

Schijntje in vergelijk met de Nederlandse boetebedragen tegenwoordig...
Wel voldoende afstand gehouden op je voorligger? >50 meter?
Te weinig afstand zijn wel hele dure jongens, ook voor Duitse begrippen....
Volvoloos....

volvobug

Ja, wel voldoende afstand, dat was het probleem niet. Maar je mocht meen ik 80 en ik schat dat ik rond de 95 reed.

Ik had wel de zonnekleppen omlaag, misschien dat ik daardoor er niet goed op sta. Enfin, we wachten wel af. Komt er een portret per post laat ik dat uiteraard weten.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

BBS

Citaat van: volvobug op 17-08-2015 22:40:33
Ja, wel voldoende afstand, dat was het probleem niet. Maar je mocht meen ik 80 en ik schat dat ik rond de 95 reed.

Ik had wel de zonnekleppen omlaag, misschien dat ik daardoor er niet goed op sta. Enfin, we wachten wel af. Komt er een portret per post laat ik dat uiteraard weten.
mwoahh, met aftrek van wat correctie is het met een tientje of 4 - 5 wel betaald denk ik...
Volvoloos....

The Demon

Blijft toch zonde geld.

V70 classic

Citaat van: The Demon op 17-08-2015 22:36:15
Tipje: In Dld moet je als bestuurder herkenbaar op de foto staan, dus petje en zonnenbril op... :eusa_shhh:

Of koop een Rechts gestuurde.

Een bekend verhaal is die van een forens welke een RHD had.
Op de Linkse stoel had ie een pop van Animal staan.
Die heeft t maanden uitgehouden met de overtredingen.
T ging goed tot ze zn patroon van rijden gingen bekijken, is toen in een fuik gereden.
Was ie alsnog de pisang.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

leons850

Citaat van: V70 classic op 18-08-2015 08:02:02
Citaat van: The Demon op 17-08-2015 22:36:15

Of koop een Rechts gestuurde.

Een bekend verhaal is die van een forens welke een RHD had.
Op de Linkse stoel had ie een pop van Animal staan.
Die heeft t maanden uitgehouden met de overtredingen.
T ging goed tot ze zn patroon van rijden gingen bekijken, is toen in een fuik gereden.
Was ie alsnog de pisang.

Dat blijft een mooi verhaal inderdaad.  :eusa_clap:
Ik begreep dat het een s*ks pop was. ;D
Moet er grappig uit hebben gezien.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

mafvanvolvo

Bekeuringen echt zonde van al dat zuur verdiende geld ,laten wij het afkloppen ,laatste 15 jaar geen enkele bekeuring op de deurmat gevallen,hoef echt geen 130-140 op onze wegen te rijden en op de meeste autobanen kan dat in ons land ook niet,is overdag meer file rijden,vanochtend stond er ergens voor Amsterdam een file van 21 k/m en om hier nou lopen te pronken als je een bekeuring op de deurmat hebt gekregen is gewoon iets om dit forum een beetje op te vullen.

Groeten Ted.

Noot

56 ipv 50 km/h, 10 euro boete.

V70 classic

Citaat van: mafvanvolvo op 18-08-2015 10:23:13
Bekeuringen echt zonde van al dat zuur verdiende geld ,laten wij het afkloppen ,laatste 15 jaar geen enkele bekeuring op de deurmat gevallen,hoef echt geen 130-140 op onze wegen te rijden en op de meeste autobanen kan dat in ons land ook niet,is overdag meer file rijden,vanochtend stond er ergens voor Amsterdam een file van 21 k/m en om hier nou lopen te pronken als je een bekeuring op de deurmat hebt gekregen is gewoon iets om dit forum een beetje op te vullen.

Groeten Ted.

Bekeuringen zijn indeed zuur.
Het hoort bij te hard rijden.

Elke bekeuring voor te hard rijden is gewoon eigen schuld dikke bult.
Ik ken maar een paar gevallen waar dit niet van toepassingen was.

Daar ik niet roomser ben dan de paus en van een stukje trappen houd heb ik er ook wel eens 1.

T zuurt vind ik die van dat je net 1 tot 5 km overhoud na correctie.
Maar ook daar telt dat je voet te laag stond.
Mn laatste was ook iets van 3 km te snel.
Op een weg waar die 53 echt wel kon.
Maar de naald stond toen op iets van 57 en dan weet je dat t kan gebeuren.

En hard rijden kan je echt wel eens tijd opleveren hoor.
De wegen in bv Duitsland zijn niet veel beter of zelfs anders dan hier.
Daar mag je dan wel harder.
Ik liep van huis tot aan de Gothard iets van 3 uur in op mn zwager.

verder tja t is een topic hier.
Je hoeft t niet te openen als t wat jij noemt pronken je stoort.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

volvobug

Citaat van: volvobug op 17-08-2015 21:30:36
Vrees dat er eentje onderweg is vanuit Duitsland naar mijn huisadres  :(, kreeg vorige week zo'n rode lamp vanachter de vangrail frontaal in mijn gezicht.

Maar als ik dit lees, vallen de bedragen mee:

Citaat van: Broabander op 01-04-2015 21:12:09
118km/u na correctie waar 100 toegestaan; €30.

Bij onze Duitse vrienden ;D

Was alleen bij een baustelle, hoop niet dat dat zwaarder telt  :eusa_pray:

Citaat van: BBS op 17-08-2015 22:43:02

Citaat van: volvobug op 17-08-2015 22:40:33

mwoahh, met aftrek van wat correctie is het met een tientje of 4 - 5 wel betaald denk ik...

Welnu, de post uit Duitsland is binnen, nog geen bedrag maar eerst een brief waarin ik de persoonsgegevens kan bevestigen danwel ontkennen dat ik het was. Helaas, ondanks de zonneklep sta ik te herkenbaar op de foto  >:(

De overschrijding is na correctie 22 km/h te hard, ik reed dus iets harder dan mijn schatting van 95  :eusa_shifty:. Nou ja, we zien wel wat het boetebedrag wordt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

mymac

Dit jaar tot nu toe twee parkeerboetes in één week gescoord a €97 per stuk en één in Frankrijk voor het hilarische bedrag van €90 (174 waar 130 is toegestaan). Die laatste was van m'n zus, heb zelf nog nooit een prent in het buitenland gehad.
R53 MINI Cooper S Astro Black & zwart/beige | 146.000km | 18" R105 JCW
Volvo 855 2.0 T-5 MT silver sand & bruin/grijs | 334.000 km | 17" Volans | 302mm + Yellow Stuff pads (verkocht)
Volvo 854 2.5-20V GLT MT ruby red | 242.000 km (Verkocht)
Volvo 855 2.5i-20V AT DOP/beige | 408.466 km | 17" Pegasus

)()()sT

Tussen Metz en Nancy op de foto gezet, 96 (na correctie 91 km/u) waar je 90 mocht. De foto kost me €45,- ::)

RoelNL

174 waar 100 was toegestaan nog geen idee ;-)
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Spin!

Citaat van: )()()sT op 15-09-2015 08:46:27
Tussen Metz en Nancy op de foto gezet, 96 (na correctie 91 km/u) waar je 90 mocht. De foto kost me €45,- ::)

Ach, in de Efteling kost zo'n ride-foto 10 euro plus 38 euro entree...koopje dus ;)

www.vm-parts.nl