Condenswaterafvoer verstopt elke keer??

Gestart door Volvotan, 31-08-2015 00:29:49

Vorige topic - Volgende topic

Volvotan

2 jaar geleden onderweg naar Spanje kwam er een hoop geklots achter het dashboard vandaan :o
Honderd km verderop natte voeten aan passagierskant...
Na aangekomen op plaats van bestemming en geïnstalleerd te zijn via dit fantastische forum het probleem op kunnen lossen door ff de afvoer door te prikken! Ik kwam een dennennaald tegen :eusa_think:
De hele vakantie verder geen probleem!
Dit jaar weer het zelfde probleem!? Geen probleem heb er handigheid in gekregen en in Spanje is het zo weer droog... Net een paar dagen geleden op terugweg weer drup,drup een laag water in de voetenbak?

Wat kan ik er aan doen om dit te voorkomen? De hele kunstof trechter is iets lastiger te demonteren? En dan nog kan je er niet bij/in?
Staat deze afvoer in verbinding met de buitenlucht? Behalve aan onderkant tunnel?

Wie kan mij helpen?

clk-p

Aan de linkerkant en de rechterzijde zitten allebei een dikke rubberen slang aan de parafaan ( plastic plaat waar je ruitenwissers op zitten zeg maar)
Deze slangen kun je met een beetje beleid er zo aftrekken en zodoende ontdoen van bladeren troep enz.
Ook de gaten waar je de slangen af trekt kun je zo mooi vrij maken van verstoppingen..

Volvotan

OK! Waar zou mijn interrieurfilter moeten zitten dan? Ergens onder de Paravan?
Ook meteen de kachelmoter vervangen? Die zit ook daar ergens toch?
Zag hier een gave link om alles eens goed aan te pakken

RoelNL

Als je aan de voorkant van de auto staat zit die links onder de paravaan.

Zolang de kachelmotor het doet gewoon laten zitten, als je de nieuwprijs ziet van een kachelmotor dan denk je "ja laat maar zitten"  ;-)

Kachelmotor kan je bereiken door je handschoenvakje weg te halen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

cornelis-b

Knip ook de tyraps weg die onderaan door de afvoer slangen van de parafaan zitten, een knullige manier van vastzetten door Volvo en blad en vuil hoopt zich daar op. Wie verzint het om dwars door de afvoerslang een tyrap te plaatsen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

HanV70

Interieur filter ontbreekt, (zit indien gemonteerd, onder de paravan rechts voor) houdt alle rommel en dus verstoppingen van condenswater tegen.
Kachelmotor draait constant, zorg ook voor koeling "computers" , daarom niet vreemd, dat deze een keer vervangen moet worden, is voor zeer redelijke prijs te koop bij Estate Services evenals een houder voor een interieur filter indien deze niet aanwezig is.
Eenvoudige oplossingen die veel werk kunnen voorkomen.
Misschien verstandig eerst de paravan in zijn geheel te verwijderen, alle aanwezige " troep" te verwijderen en de aanwezige afvoergaten schoon te maken.

Volvotan

Heb de paravan al eens los gehad... Maar ga toch snel weer eens kijken en de tips opvolgen!