2.5i T 20V weinig geproduceert??

Gestart door longtallbob, 08-03-2005 14:05:33

Vorige topic - Volgende topic

JCviggen

Je kan gewoon "achter" het blok kijken (maw tussen het blok en je dashboard) of er een turbo tussen het blok en uitlaat zit maar het is al duidelijk genoeg als er geen turbo-buizen langs en over je blok lopen...

de 850 LPTs hadden trouwens 850 2.5T achterop staan, niet 2.5-20V
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

Is alleen in 1996 gemaakt.

Compressie is wel iets lager dan een 2.5 20V hoor, maar weer niet zo laag als een T5.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

peterv70awd

Hallo,

Ik heb sinds een week of 4 een V70 2.5T AWD. Datum1e toelating is 7 feb. 1997. Is dit dus 1 van de 1e in Nederland? Volgens de dealer in Vlaardingen waar ik 'm gekocht heb heeft ie de eerste tijd gereden bij Volvo Nederland in Beesd. Het onderhoudsboekje is idd een paar maal afgestempeld door Volvo Nederland te Beesd. Denken jullie dat dit verhaal een beetje zal kloppen? ik vind het namelijk wel leuk om de geschiedenis van een auto te weten en een auto origineel te houden (behalve chippen natuurlijk). Heb 'm nog niet echt uit kunnnen proberen op een lange rit mmaar er zit volgens mij aardig wat pit in.

longtallbob

Turbobiker heeft gelijk; het verhaal is dus als volgt;

de 850 2.5i T 20V (193 PK) is geproduceerd van mei 1996 tot januari 1997, m.a.w. het laatste 850 model. De T staat voor turbo (low pressure). In 1997 werd de 850 opgevolgt door de S70/V70. De motor uit het laatste model 850 werd in het nieuwe model S70/V70 geplaatst, o.a. in de AWD-versie van dit model, de auto die peterv70awd sinds een week of 4 heeft! Deze auto kan dus inderdaad wel eens één van de allereersten, zoniet de eerste zijn in Nederland. De auto die ik heb zien staan (850) is toegelaten
op 01-97, dus waarschijnlijk de allerlaatste.

Deze 850 en de V70 van Peter zijn dus broertjes!!! (de wereld is klein.....)
wacht maar tot ik 'm heb.....

peterv70awd

Hallo longtallbob
Ga je deze 850 kopen of niet. Ik denk dat de prijs goed is. Ik heb de mijne bij een Volvo dealer gekocht met 1/2 jaar garantie maar wel VEEL duurder. Het verschil tussen een 850 of een V70 zal toch niet zo groot zijn als ze beiden even oud zijn. (behalve dan het AWD deel)