2.5i T 20V weinig geproduceert??

Gestart door longtallbob, 08-03-2005 14:05:33

Vorige topic - Volgende topic

longtallbob

Hallo allemaal,

ik kan een '96 850 2.5i T 20V (197 PK benzine) kopen met 188K oop de teller.
Wie kan mij meer vertellen over dit model?? volgens de lijst op autoweek.nl zijn ze alleen geproduceert van 1996 tot 1997, dat zijn er dus waarschijnlijk niet zoveel. Was daar een reden voor?, rijd iemand er één?, en hoe bevalt dat?
De auto heeft een beetje lak/blikschade gehad, er zijn stenen op gevallen, maar dat is allemaal strak gerepareerd (ik heb em gezien). prijs; 6400,- particuliere verkoop....

p.s. ik heb gezocht in het forum, maar niets gevonden. Nog nieuw en onervaren dus sorry als hier al een keer een topic over is geweest!
wacht maar tot ik 'm heb.....

thuur

Staan deze gegevens op de kentekenbewijzen?

Ik heb geen idee waar die T voor moet staan (de 2.5 20V heeft 170pk, dus dat een turbo slechts 27pk extra levert lijkt me niet). Of het moet de 2.0 20V Turbo (=T5) zijn (Italiaanse/Belgische uitvoering ivm. belastingtarieven op motorinhoud) die heeft nl. wel zo'n 200 pk...

Gr 8)

JCviggen

is een low pressure turbo. Wel degelijk gemaakt maar in deze regionen bijna niet verkocht. Er is niet zo heel veel verschil in pk's met de 2.5 20V, wél in koppel! Rijdt compleet anders hoor :) En je kan niet zo veel verwachten met minder (ik geloof) 0.4 bar druk en een lagere CR

Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

longtallbob

Ik heb de gegevens van Autoweek.nl. Om precies te zijn;

Volvo 850 2.5i T 20V estate
brandstof: bezine
introductie: mei 1996
einde: januari 1997
Turbo: JA (daar zal die "T" wel op slaan)
cillinderinhoud: 2435
max. verm. : 142 kW (193 PK)
top snel. : 225 KM/h
0-100 : 8 sec

etc. etc.

Hij bestaat dus écht en is maar 9 maanden geproduceert.......

Hen3

hmmm.... lage druk turbo...  
Kopen en turbodruk opschroeven zou ik zeggen!

longtallbob

volgens een artikel dat ik van het internet heb geplukt betreft het dezelfde motor als de GLT, maar dan mét een low-pressure turbo. De motor ligt volgens dit artikel ook in de S70/V70 AWD model '97 (http://home.swipnet.se/850-styling/history.htm) Ik kan hier alleen niets vinden over de motor in een 850.....

Turbobiker

Kijk, de oplossing is zeer simpel :)  Dit is inderdaad het model met lage turbodruk (andere turbo en software en vast nog wel een heleboel andere dingen anders, maar daarvoor zijn er veel experts op dit forum)
Is inderdaad gemaakt om heel veel koppel (trekkracht) te leveren en rijdt dus heel gemakkelijk (schakellui) De reden dat de 850 met LP turbo zo kort geproduceerd is... (tromgeroffel) ... is dat hij daarna is opgevolgt door de S/V70 met dezelfde motor ;)  Niks mis met deze wagen dus, als deze je aanspreekt met je hem gewoon kopen, prijs lijkt mij normaal.
De Tussenpaus

Reitse

draadje 1
draadje 2
draadje 3

Voor zover ik weet zijn dit ook de enige draadjes waar iets over dit aparte model verteld wordt. Wel een apart model dus.

longtallbob

bedankt voor de info,
inderdaad een model dat voor enige verwarring zorgt, wel leuk om eventueel iets speciaals te kopen!

)()()sT

De V70 is ook met deze motor geleverd.....

En de nieuwe modellen V70 hebben iets soortgelijks
2.4 T = 200 pk
2.5 T = 210 pk; dit is geloof ik vanaf MY 2003 ergens... En vriend van ons heeft een 2003 V70 2.5 T titanium... Chip erin (geloof ik) en hij heeft nu ook ergens rond de 230 pk met een gigakoppel  8)

Spin!

Bij aanschaf van mijn roffeltje stond er ook vermeld dat het om een 193 PK 2.5i ging. Nou ben ik helaas een leek onder de motorkap en heeft iemand me tijdens de poetsdag van afgelopen september verteld dat het om een origineel 20 kleppertje gaat met originele 170 peekaas. Heb ook verder nergens meer teruggevonden of er inderdaad wel een 850 geproduceerd is met een 2.5T.

...begin toch weer te twijfelen, waar zit die low pressure turbo dan? Ik merk wel altijd dat ik bij 3000 toeren ineens een extra duwtje in de rug krijg...is dat die low pressure dan?

kenteken Check hiermee eens het kenteken van die '96'er occassion...

www.vm-parts.nl

JCviggen

nee een LPT begint al héél vroeg mee te blazen hoor...pakweg 1500~2000rpm al. En het is wel heel duidelijk als je de kap open doet of er een turbo opzit of niet ;)

Je zal wel een gewone hebben
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Spin!

Citaat van: JCviggen op 08-03-2005 18:28:46
Het is wel heel duidelijk als je de kap open doet of er een turbo opzit of niet

Iemand een foto van een lowpressure onder de motorkap?

www.vm-parts.nl

Reitse

Die duw komt van het extra inlaatkanaal dat open gaat als je meer dan 3000 toeren gaat draaien.

mehn

Citaat van: Spin op 08-03-2005 18:33:14
Citaat van: JCviggen op 08-03-2005 18:28:46
Het is wel heel duidelijk als je de kap open doet of er een turbo opzit of niet
Iemand een foto van een lowpressure onder de motorkap?

Lijkt me niet erg veel anders dan een T-5  ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: