sander kamst stelt zich voor...

Gestart door sanderkamst, 15-08-2015 15:43:30

Vorige topic - Volgende topic

Lunadust

Citaat van: sanderkamst op 29-08-2015 20:06:16
zo heb ik ook wel eens gehoord om even remvloeistof in de motor te doen, tegen het lekken van keerringen en dergelijke.

Remvloeistof toevoegen aan motorolie?
Tja....
Het smeert allicht een klein beetje. Het word vaak niet voor niets remolie genoemd.
Mij zul je het nooit zien gebruiken voor toepassingen in het motorblok.

Een kwart liter atf toevoegen aan warme motorolie en dat een 20 minuten stationair mee laten lopen voor het verversen is niks mis mee.
Techneut, geen dichter.

The Demon

Citaat van: Lunadust op 30-08-2015 18:04:57
zo heb ik ook wel eens gehoord om even remvloeistof in de motor te doen, tegen het lekken van keerringen en dergelijke.

Tja....
Het smeert allicht een klein beetje. Het word vaak niet voor niets remolie genoemd.

Een kwart liter atf toevoegen aan warme motorolie en dat een 20 minuten stationair mee laten lopen voor het verversen is niks mis mee.
Het is remvloeistof, heeft niets met olie van doen, daarnaast is het nog eens hygroscopisch als de pest (trekt dus vocht aan).
Dat moet je echt niet in je blok willen hebben.

Lunadust

Citaat van: The Demon op 30-08-2015 18:14:10
Citaat van: Lunadust op 30-08-2015 18:04:57

Tja....

Het is remvloeistof, heeft niets met olie van doen, daarnaast is het nog eens hygroscopisch als de pest (trekt dus vocht aan).
Dat moet je echt niet in je blok willen hebben.

Je bent dan gelijk van de white sludge in je blok af.
Ik ken de eigenschappen van remvloeistof.
Techneut, geen dichter.

sanderkamst

gelukkig heb ik ook geen remvloeistof gebruikt.

Ik heb namenlijk het olie voor de 2e keer vervangen en ik hoop nu dat het beter word. heb nu valvoline 10w40 er in met een nieuwe filter. Dat zou zomaar een oplossing kunnen zijn. het tikken is nu voor het vervangen al wat minder maar ik vervang het morgen en dan zie ik wel weer. ik houd jullie op de hoogte.

En wie weet waar je die mooie eindstukken haalt voor de uitlaat met de dikke verchroomde rand. Estate services heeft alleen de standaard.
IK weet niet of deze er zijn. maar ik heb het wel eens gezien op een 850.