Sneeuwkettingen

Gestart door The Aviator, 22-02-2005 21:43:49

Vorige topic - Volgende topic

The Aviator

Eerdaags ga ik een paar dagen naar de sneeuw. Met sneeuwkettingen heb in nul ervaring.
8)Welke moet ik kopen en waar doe ik dat.

Rob.
El is Cl maal een half Rho V kwadraat maal es.

The Saint

Misschien moet je ze wel NIET kopen, zoek maar es op het forum op "Autosock".

Is mij ZEER goed bevallen.

Groeten The Saint.
No shirt no shoes, no pinball

The Aviator

De autosock mag in de Alpen landen niet als sneeuwketting beschouwd worden. Het moeten echte kettingen zijn.

Rob.

elianmars

Citaat van: The Aviator op 22-02-2005 22:57:24
De autosock mag in de Alpen landen niet als sneeuwketting beschouwd worden. Het moeten echte kettingen zijn.

Rob.

Jep. Daar is de autosock zwaar verboden.

Ik heb in de Ardennen in de zware sneeuw een wagen voor me gehad met die dingen om z'n wielen.
Ik had op m'n winterbanden 500 keer meer grip  ::)

ranhsmit

Als je snel weer in je car wilt zitten kan je het beste Trax kopen. Simpel te monteren. Nadeel vrij prijzig. Momenteel zijn ook de zogenaamde hoezen in de picture. Hiermee mag je ook op de sneeuwvrije wegen rijden. Heb ik geen ervaring mee. Is een stuk goedkoper dan de Trax

Powerpete

heb net een merkloos setje gekocht bij mijn plaatslijke automaterialentoko (eurami bussum) was niet te duur (75€) en zien dr erg goed uit, met spanner en ring voor de buitenkant..
en passend voor de roffel, aangezien we voor kettingenland met een nogal exotische maat banden rijden........Peet........ 8)

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

paul-r

Rob,

Heb pas een paar sneeuwkettingen gekocht en had ze in Oostenrijk ook nodig. Bij Halfords zijn ze te koop. Ik heb Pewag Sportmatic (?) gekocht, 99 euro. Kijk op ANWB site voor een test. Ze bevielen mij heel erg goed. Makkelijk te monteren en af te halen. Goede beschrijving.

Succes.
Paul

The Aviator

Ik ga dan maar eens bij de Halfords kijken. Wel duur nog.

Rob.

Bas850

Durf het bijna niet te zeggen  :-X

"to finish first, you first have to finish"

paul-r

Rob, die bij de Gamma zien er ook heel goed uit. Voor die paar eurootjes kan je er geen buil aan vallen. Wel effe proberen voor je weggaat, scheelt een hoop ellende.

Veel sneeuwplezier.

Paul

Rad

Ik heb die kettingen van de Gamma (ook te koop bij Halfords) deze winter al in Tsjechië gebruikt. Bevielen heel erg goed. Montage binnen 2 minuten en blijven erg goed zitten. Voor dat geld een absolute aanrader!!