Nieuw op het forum

Gestart door GijsR, 23-02-2005 10:20:53

Vorige topic - Volgende topic

GijsR

Hallo allemaal,

Sinds een aantaal weekjes kijk ik af en toe op het forum (en ben ik lid geworden). Ik ben gelijk met vragen stellen begonnen over mijn alarm wat me nogal eens wakker houdt, en heb me niet eens voorgesteld. Bij deze.
Ik heet dus Gijs en ben sinds ruim een jaar in het bezit van een S70R met handbak, in de kleur oranje (saffron pearl). Alles erop en eraan, inclusief T19turbo, chip, raceuitlaat en K&N luchtfilter van Rica. Op de grafiek 329,6PK en 456,2Nm. Dat rijdt dus heel best, al ben ik niet echt een scheurneus, dat heeft in NL toch nauwelijks zin.
Hiervoor had ik een zeer zeldzame 740 Turbo 16V sedan, wat met achterwielaandrijving en onafhankelijke achterwielophanging echt een hele leuke auto was. Maar zo'n R is veel dynamischer. Voor de T16 had ik een gewone 740 16v. Ben een tijdje lid geweest van de Volvo700vereniging, maar daar is de sfeer nu dusdanig verziekt door enkelen dat ik er gauw ben weggegaan, hetgeen meerdere leden hebben gedaan....
De S70 bevalt nog uitstekend, en het geluid is echt geweldig. Geniet van elke kilometer.
Ik zal als ik thuis ben even een fotootje van de auto opsnorren en plaatsen.

Groeten,

Gijs

Boeijke

welkom hier.

Klinkt als een zeer spannende auto. Heb je nog wat meer gegevens van die auto?? Inderdaad zeeeer nieuwsgierig naar de foto.

We wachten af.

Willem

mathh

hallo Gijs, welkom op het forum en complimenten met je mooie auto. Volgens mij zijn er daar niet veel van. Natuurlijk ontkom je niet aan de verplichte foto's en bij zulke uitspraken over pk's willen we natuurlijk ook een rollenbankuitdraaitje zien ;).
Heb je de aanpassingen allemaal zelf laten doen of heb je de auto zo gekocht?
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

GijsR

Tsja.... dat is inderdaad mijn auto, gefotografeerd bij circuit Lelystad (midland) bij de volvo-clubs-racedag.
De rode 745 is van een vriend van me.
Ik heb een uitdraai van de pks en Nms, van Rica. Zou hem een keer moeten scannen. Fotootjes volgen spoedig.

Over dat volgen maak ik me nu geen zorgen meer, laatst op de autobahn voor het eerst volgas en de teller was te klein....meer dan 260km/h dus.
Mooie V70 trouwens.
groeten,

Gijs

volvos60t5

Ha die Gijs,

Lache dat ik je ook hier tegenkom.
Hmmm, zal wel het nodige op de slome S60 moeten schroeven als ik je bij wil houden :-\ maar ja dan heb ik in ieder geval iets om naar uit te zien ;)

Van Koos ontving ik de foto's van het luchtfilter; ziet er goed uit.

Groet, Niels
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

R.Bijl

mooie kar zeg en die kleur geweldig
denk je wel om het behoud van het roze papiertje ;D

Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

GijsR

Ik wilde eigenlijk wel een 4WD, maar wilde ook perse de sedan omdat je die zo weinig ziet, en hoewel de estate prachtig is, ben ik meer een sedan-man zal ik maar zeggen. De voorwielaandrijving is een nadeel van de auto, die kan het vermogen echt niet aan. En als het nat is of glad dan ist snuffelen over de weg!
Het luchtfilter zorgt vooral voor een lekker geluid, al die praatjes over vermogensstijging geloof ik niet zo. Merk daar althans weinig van, hoogstens wat vlotter drukopbouw.

Het roze papiertje komt niet zo snel in gevaar denk ik, het is het me absoluut niet waard om dat op het spel te zetten.

Meestal rijd ik 130-140 waar 120 mag, dan is de boete nog acceptabel en schiet je voor je gevoel wat meer op. cruise erop, muziekje aan....prima.

En af en toe een plakkerige BMW of Alfa wegblazen.

The Saint

Citaat van: GijsR op 23-02-2005 16:54:57
Meestal rijd ik 130-140 waar 120 mag, dan is de boete nog acceptabel en schiet je voor je gevoel wat meer op. cruise erop, muziekje aan....prima.

My kind of guy!

Hele mooie wagen Gijs!
No shirt no shoes, no pinball

elianmars

Citaat van: The Saint op 23-02-2005 20:54:44
Citaat van: GijsR op 23-02-2005 16:54:57

My kind of guy!

Hele mooie wagen Gijs!

En ook de mijne!! ;D ;D

Welkom hier, Gijs.

En inderdaad: hele mooie wagen! Leuk om ook eens een sedan te zien in deze kleur. Zie je volgens mij niet zo veel.

GijsR

Ik ga even proberen een paar fotootjes te laten zien...

GijsR

OK dat werkt dus voor geen meter. Hoe laat ik een foto zien??? Ik heb op foto invoegen geklikt en dan komt er [img] ofzoiets, maar ik kan geen foto toewijzen. Ho moet dat????

Volvo comfort

je moet de link waar de foto staat tussen dat Img zetten

Dus bv op je eigen website

{img]http://home.wanadoo.nl/koos.diantha/v70r.jpg[/img}

BartT5R

Gijs,
welkom.
Vergeet niet dat je je foto eerst moet uploaden naar een online server.
Ga naar www.imageschack.us daar kan je zoveel foto's zetten als je wil en als je dan de link tussen de img zet werkt ie wel.
suc6
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.