Olie op cilinderkop

Gestart door dennym, 24-08-2015 18:27:17

Vorige topic - Volgende topic

dennym

Hoi allemaal.
Ik reed een 850 nu een v70 op LPG G3.
Is een v70 I 125kw 170PK automaat met 360dkm op de teller.

de laatste tijd merkte ik dat hij stotterde zowel onder het rijden als bij stilstand. Na wat speuren op het forum ben ik dit weekend gestart met het vervangen van de bougies.

Toen ik de afdekkap verwijderde zag ik dat er wat olie op de cilinderkop lag.
Bij het losmaken van de bobines waren de rubbers van nr 2,3 en 4 wat aangetast door de olie.
De oude bougies waren aan vervanging toe. Met de verbranding leek niets mis want de elektrode waren schoon en goed van kleur, maar aan de bovenkant zat olie-aanslag.

Ik heb de nieuwe bougies erin gezet (Denso IK20 Iridium voor wie het interessant vindt) en de middelste bobine vervangen omdat daar het rubber van was gescheurd.

Het probleem met stotteren is helemaal weg, maar ik heb het gevoel dat het wachten is tot het terugkeert vanwege de olie.

Heb al gecheckt of het PCV systeem verstopt zat (weer wat geleerd). Maar dat is niet het geval.
https://www.youtube.com/watch?v=FIRoc0VxLd4   

Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen/waar het aan ligt?

Dank

portlock

Olie vuldop ring, draai je dop eraf en vervang deze rubberen voor een nieuwe
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

Ries van de Zilverschuit

En als je dat elke keer bij de oliewissel (bij mij een keer in het jaar) doet, blijkt je redelijk olievrij in die omgeving. 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

dennym

Beide bedankt voor de tip!
Deze week zal ik de ring vervangen en over een week of twee checken of er inderdaad geen olie meer ligt.

Update volgt...

V70R^2

Er is een dikkere variant van die ring, die heb ik erin en nu bijna 2 ton verder nog een goede afsluiting.

razorx

Citaat van: V70R^2 op 24-08-2015 19:27:10
Er is een dikkere variant van die ring, die heb ik erin en nu bijna 2 ton verder nog een goede afsluiting.
Nuttige tip. Ik vervang de ring regelmatig, maar qua dikte hout de standaard ring niet over.

V70R^2

razorx

Dank je voor de tip!
Zal er twee bestellen zodra ik meer van ze nodig heb.

Ries van de Zilverschuit

Die Viton heb ik indertijd ook eens meegenomen bij ET vandaan. Die hield de olie niet veel langer binnen dan die van Volvo. Dan is-ie best  aan de prijs inderdaad. 

SB T-5R

Bij mij lekte het slangetje van de carter ventilatie op het Kleppen deksel.
Zit deze goed vast?

Thys

En anders kan het altijd nog zijn dat de olie ergens langs je kleppendeksel omhoog komt :eusa_shifty: :D

V70R^2

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 24-08-2015 22:10:20
Die Viton heb ik indertijd ook eens meegenomen bij ET vandaan. Die hield de olie niet veel langer binnen dan die van Volvo. Dan is-ie best  aan de prijs inderdaad.  

Was het rubber ook dikker dan de originele? De ring welke ik had was zeker een 25%~50% dikker.. (en nu net eens even gecontroleerd, het is nog week/flexibel en sluit goed)

Ries van de Zilverschuit

Dat weet ik niet precies meer, het is al even geleden namelijk. Ik weet nog wel dat ik op een gegeven moment weer zo'n zweetspoor olie op de rand onder de oliedop zag liggen. Sindsdien wissel ik bij elke jaarlijkse oliebeurt ook de ring, gewoon Volvo dan.