Name- en avatarchange? Het zou zo maar kunnen

Gestart door T-5Richard, 01-09-2015 19:33:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T-5Richard

Goedenavond mederoffelaars. Ooit begonnen met een rode (rose) 850 estate 2.5 10V en het ging meteen mis. Verslaafd. Wat een fijne wagen! Maar na een aantal jaren in een fantastisch klinkende, maar toch wel wat kale 850 rondgereden te hebben moest er een luxere komen en die kwam er ook.

Het was een blauwe estate 20V met weinig kilometers en volledig dealeronderhouden. Inderdaad, bij de dealer gekocht :-) Maar zo'n R... dat was toch wel het mooiste van het beste en toen er minder kilometers geroffeld hoefden te worden ben ik er voor gegaan en heb een prachtige rode R gekocht.

Maar als je eenmaal een R rijdt is er natuurlijk nog maar één stap mogelijk: een CY T-5R. En die heb ik nu gevonden. En voor mij belangrijk: handgeschakeld! Met zo goed als dezelfde kilometerstand als 'de rooie' en in prima cosmetische staat kon ik de verleiding niet weerstaan. Het is een italiaan (dus 2L) en er moet technisch nog wel wat aan gebeuren voor ik 'm mee naar huis neem. Maar ik heb er vertrouwen in dat dat goed komt. Dit is m:



Wat er in ieder geval moet gebeuren is dat de koplamp en de bumper er niet lekker op/in zitten (voor zover ik de NL historie heb kunnen is er geen schadeverleden) en nog wat klein spul. Grootste klus is denk ik de motor. Die heeft een nieuwe turbo (standaard 13T voor zover ik weet) en is gechipped naar 275 pk. Tenminste, dat is de theorie. In de praktijk pakt-ie schokkerig op, geeft-ie zeker onderin geen thuis en ook bij gas loslaten is-ie schokkerig. Dat werd me al verteld toen ik kwam kijken.

Wat ik wél heb gevonden is dat er eind 2014 een nieuwe koppakking is geplaatst en dat is natuurlijk geen reclame voor deze blokken. De garage waar dat gebeurt is (heb ik opgebeld) waarschuwde ook voor olielekkage, maar wilde daarna niets meer loslaten...? De verkopende partij (ook een bedrijf) is op de hoogte van mijn bevindingen en ik denk dat we er wel uitkomen... ::)

Ik laat, wanneer de werkzaamheden zijn uitgevoerd, de Dekra er maar ff naar kijken...

VAN 855 2.5 10V, VIA 855 2.5 20V EN 855R NAAR 2.0 CY 855T-5R

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

petrolhead2.5

mooie wagen zo te zien. Lijkt wel een foto die geschoten is op Texel, vlakbij de Slufter vallei??

Wat betreft koppakking, zo af en toe zie je 't hier zo langzaam aan wel eens voorbij komen toch? Koppakking gaat niet vaak defect, maar in principe is altijd belangrijk, wie stelt de diagnose, HOE is 't uitgevoerd en WAT is er vervangen en WAAROM.

Veel plezier  :eusa_clap: ;) ;D (ik hoop er ook nog ooit zo'n lekkere gele banaan te mogen parkeren op de oprit)

T-5Richard

Citaat van: petrolhead2.5 op 01-09-2015 22:22:56
mooie wagen zo te zien. Lijkt wel een foto die geschoten is op Texel, vlakbij de Slufter vallei??
Nee, maar wel in de buurt. Den Helder  ;-)

Citaat van: petrolhead2.5 op 01-09-2015 22:22:56Wat betreft koppakking, zo af en toe zie je 't hier zo langzaam aan wel eens voorbij komen toch? Koppakking gaat niet vaak defect, maar in principe is altijd belangrijk, wie stelt de diagnose, HOE is 't uitgevoerd en WAT is er vervangen en WAAROM.
Inderdaad, daarom is het een beetje jammer dat de garage die dat gedaan heeft het niet wil vertellen of me in contact wil brengen met de toenmalige eigenaar... :-(

Citaat van: petrolhead2.5 op 01-09-2015 22:22:56Veel plezier  :eusa_clap: ;) ;D (ik hoop er ook nog ooit zo'n lekkere gele banaan te mogen parkeren op de oprit)
Dank!
VAN 855 2.5 10V, VIA 855 2.5 20V EN 855R NAAR 2.0 CY 855T-5R