Airco ineens sinds vandaag gestopt

Gestart door c70_ibo, 26-08-2015 22:16:16

Vorige topic - Volgende topic

V70 classic

Citaat van: V70geRwin op 29-08-2015 12:25:15
Citaat van: cornelis-b op 29-08-2015 11:46:06
Gerwin hoe vaak heeft Theo al goedbedoeld advies gegeven, iemand die het airco topic doorbladerd komt het ten overvloede tegen. Ik kan zijn reactie goed begrijpen en dat hij er om lacht als het weer fout gaat bij deze "beun" airco vullers, ik moet er eigenlijk ook hard om lachen.

Men wil graag een koude airco maar het mag geen drol kosten en een certificaat ach wat moet je er mee? Niks toch als ie maar koud is.
Dat hij er na een paar dagen, weken, maanden weer mee kapt zet deze personen niet aan tot denken en ze gaan in de meeste gevallen weer terug naar de Oh zo goede "beun"

Ik lees nergens dat het niets mag kosten.
Mijn zwager ging ook jaren tevreden naar de kwikfit totdat zijn riem knapte en hij leergeld betaalde.
Onwetendheid en onkunde kan toch geen reden zijn om iemand uit te lachen?

Als de persoon bij Theo in de werkplaats komt met dit verhaal, gaat Theo de man dan ook uitlachen in zijn gezicht?

Waarom gaat ie dan naar de goedkoopste met een systeem dat niet werkt?
Dit terwijl t forum volstaat net gruwel verhalen over die toko.
Best kans dat Theo heb in zn gezicht uitlacht.
Maar wsl met de opm ik zal eens zien wat er scheelt.
In de praktijk komt zoiets vaak iets anders over dan op schrift.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Theostek

Beste forummers, ik heb de TS niet uitgelachen en zal ik bij een klant ook niet doen die bij steun de beun is geweest...ik lach dan wel inwendig...maar zet dan wel een smile op mijn gezicht...en vermeld ik de klant waarom die smile is..

Al vraagt me de klant het hemd van mijn lijf...wordt dat duidelijk uitgelegd. Mijn grootste probleem is dat de airco boeren wat airco service voeren, de naam ijsboer nog niet waard zijn ...want ze werken niet volgens de regels der wet..klant is de dupe..dat blijkt nu maar weer éens uit de TS zijn topic.
Ik kan dan wel zuur gereageerd hebben...maar wil niet telkens terug in herhaing vallen, de TS is de dupe door wanprestatie's.

Ik ben te vinden via de website, fb, en andere social media, zelfs op meerdere fora zoals problemcar.nl...ook daar kaffer ik professionels uit...die niet werken zoals het behoort.

Ik heb een pb van iemand hier van het forum zeer recent...kan er een copy past van maken..maar dat doe ik niet...heb deze forummer telkens weer beantwoord...en nog niet éens sluik reclame gemaakt, enkel en alleen hoe wat waar zus en zo. En is hij niet de enige forummer.

Kijk een kleine anekdote...vorige week woensdag is een klant geweest en wilde een second opinion (skoda rijder) en kwam van Eindhoven...dealer had gezegd uw condensor lekt aan de cartridge..kosten 300 euro..maar na verloop van tijd moet de condensor vervangen worden..maar dan heeft u toch koeling....die kosten werden beraamd op 1000 euro!!
Maar wat doet de dealer..stuurt hem gewoon weg met een leeg systeem en rijdt al twee weken zonder vulling..NEE deze compressors draaien altijd mee..en lopen vast.
Nood breekt wet...heb het systeem afgevuld en dat mag niet...maar de compressor moet gespaard blijven...de condensor was volledig verrot en lekte ook aan de cartridge.

Nu afgelopen donderdag, heb ik de condensor vervangen van deze Skoda Octavia, en het systeem geheel in orde gebracht...

5 sep moet ik naar Varsseveld daar staan 15 Skoda's op programma voor airco service, daar ben ik trots op...en heb ik geen reclame gemaakt bij skodaforum.nl..bereikt door de airco rijders bij te staan ...net zoals ik hier doe.

Ik ben niet snel op mijn tenen getrapt, maar uitspraak van tenenkrommende reclame die ik altijd zou vermelden duld ik niet en ga in de tegen aanval.
Mij maakt het niets uit...en door 1 persoon laat ik me niet uit het veld slaan...die niet luisteren wil komt er wel vroeg of laat achter...als klant heb je recht op een diagnose rapport en certificaat...enn  geen print bon...neem dat wat ik vermeld hoe de regels zijn en wet mee en je lult de garage onder de toonbank in.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

V70geRwin

De "tenenkrommende reclame" sloeg op het zure gedeelte zoals je jezelf presenteert.

Ik geloof direct dat je een vakman bent maar om de slechte kwaliteit van je branchegenoten dan maar af te reageren op hun klanten die zich hier komen melden en hun te beledigen. Ik snap het niet.

Die Skoda's zijn berucht, collega op werk ook aan de beurt na 2 jaar!
Niet eens volledige garantie, nee coulance, terwijl Skoda erkent dat het een slechte batch is geweest.

henry classic v70

Ik ben blij met de kennis die Theo al jaren deelt hier op het forum.
Ook ik heb hier baat bij gehad en vind het jammer dat hij ruim 240 km bij mijn woonplaats vandaan zit.
Gelukkig heb ik een goed alternatief in Wezep http://www.ppo-systems.nl/ die volgens mij op dezelfde manier werkt als Theo
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

luuk123456

Hoewel ik ook schrok van de toon, en het relaas zag als `n bijna persoonlijke aanval naar TS, denk ik wel dat Theo mij er als `n nieuwe klant bij heeft.
Dit had ik na het lezen van z`n laatste bericht nooit gedacht, maar tijdens het lezen van de vele, door Theo gegeven, tips adviezen e.d. hier op het forum, moet ik zeggen dat ik wél veel vertrouwen heb in z`n kennis en goedbedoelde adviezen.
Maastricht is gelukkig niet belachelijk ver hiervandaan...

glenfiddich1983

Citaat van: luuk123456 op 29-08-2015 16:30:35
Hoewel ik ook schrok van de toon, en het relaas zag als `n bijna persoonlijke aanval naar TS, denk ik wel dat Theo mij er als `n nieuwe klant bij heeft.
Dit had ik na het lezen van z`n laatste bericht nooit gedacht, maar tijdens het lezen van de vele, door Theo gegeven, tips adviezen e.d. hier op het forum, moet ik zeggen dat ik wél veel vertrouwen heb in z`n kennis en goedbedoelde adviezen.

Ik heb een tijdje terug ook veel aan de hulp van Theo gehad, toen nota bene de Volvo-dealer wat had aan zitten klooien. Net als Henry woon ik helaas ver van Theo vandaan, 340 kilometer, maar ondanks dat Theo aan mij niets heeft verdiend (behalve veel lof en aanbeveling) heeft hij al mijn berichten beantwoord, kon ik hem bellen met vragen en heeft hij zelfs op basis van de beschikbare info een second opinion op papier gezet richting de dealer met wat er niet is gegaan zoals het moet en wat er wél moet gebeuren!  :eusa_clap:
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

RoelNL

Citaat van: glenfiddich1983 op 29-08-2015 17:04:47
Citaat van: luuk123456 op 29-08-2015 16:30:35

Ik heb een tijdje terug ook veel aan de hulp van Theo gehad, toen nota bene de Volvo-dealer wat had aan zitten klooien. Net als Henry woon ik helaas ver van Theo vandaan, 340 kilometer, maar ondanks dat Theo aan mij niets heeft verdiend (behalve veel lof en aanbeveling) heeft hij al mijn berichten beantwoord, kon ik hem bellen met vragen en heeft hij zelfs op basis van de beschikbare info een second opinion op papier gezet richting de dealer met wat er niet is gegaan zoals het moet en wat er wél moet gebeuren!  :eusa_clap:

mee eens

Als ik in Limburg zou wonen was ik ook airco klant bij Theo.

Ik ken wel meer mensen op het forum die ook niet altijd even netje reageren maar hun vak wel verstaan en dat is wat telt.

Als je liever je auto laat onderhouden door iemand die je altijd netjes te woord wil staan ben altijd welkom bij de dealer of auto garage die frontdesk mensen in dienst hebben, daar krijg niet te horen wat sommige monteurs van je auto vinden. En dat is soms maar goed ook ;-)

"ooh daar is die zeurpiet weer" of "moet ik weer aan die *** auto werken!"

Ik juist graag wat een vakman te vertellen heeft, de frontdesk mensen van dealer sturen me namelijk altijd gelijk door naar de monteur omdat ze van zichzelf weten dat niet altijd al mijn vragen kunnen beantwoorden omdat ze zelf geen monteur geweest zijn.

Zelf ben ik ook geen monteur maar in de tijd dat ik mijn auto heb ik samen met de dealer en het forum toch al het broodnodige aan mijn eigen auto gedaan, wat uiteindelijk resulteert in auto die het altijd doet en nooit laat staan.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

626Ronin

los van de wanprestatie: zó goedkoop vind ik die kwiktfit aanbieding niet!
alleen (bij)vullen kan voor €45 bij meerdere bedrijven hier in mijn regio (Zaanstreek)
serieus testen en opnieuw vullen incl olie heb ik zelfs laten doen voor €70..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

UserID6342

Citaat van: RoelNL op 29-08-2015 17:55:53

"ooh daar is die zeurpiet weer" of "moet ik weer aan die *** auto werken!"
Zeggen wij hier ook hoor, maar wel waar de klant bij is....... ;D ;D

Theostek

Citaat van: V70geRwin op 29-08-2015 15:53:23
De "tenenkrommende reclame" sloeg op het zure gedeelte zoals je jezelf presenteert.

Ik geloof direct dat je een vakman bent maar om de slechte kwaliteit van je branchegenoten dan maar af te reageren op hun klanten die zich hier komen melden en hun te beledigen. Ik snap het niet.

Die Skoda's zijn berucht, collega op werk ook aan de beurt na 2 jaar!
Niet eens volledige garantie, nee coulance, terwijl Skoda erkent dat het een slechte batch is geweest.

Ik heb mijn repley terug gelezen, en zal dan wel zuur zijn...maar meer in de aanval naar kwikfit....De TS gaat daar naartoe en merkt zelf op dat er een lek is in de condensor..dus voor dat hij bij die kwiksjit is geweest moet hij opgemerkt hebben dat de airco niet optimaal functioneerde.

Als kwikfit zijn werk had gedaan zoals behoort te zijn...door af tepersen, (lek controle) nadien vacumeren en een standtijd van 30 minuten, was eruitgekomen dat er een lek aanwezig is.
Het systeem hoeft niet helemaal leeg te zijn, na het afvullen een electronische controle op lekkage, systeem in bedrijf stellen weer een electronische controle...
Mensen bij een electronische controle detecteert die van mij 5 ppm, een lek ter grotte van een speldenknop vind ie...

Ze hangen de machine eraan, trekken leeg, nadien vacumeren tot -1bar en vullen terug af..en zo werken erveel.
Wat erinzat wordt ook weer terug gepompt..!

En waarom...heel eenvoudig...tijd is geld...ze gaan geen uur tot anderhalfuur met de airco bezig zijn handmatig...
Een uur ben ik wel bezig en dan een half uur standtijd alles bijmekaar..
Moest ik me daar ook aan toevoegen...dan ben je verplicht om werkzaamheden te laten weg vallen..en dan ben ik geen haar beter.

Op de andere fora, lees ik vaak genoeg de werkzaamheden en zeggen ze, iedereen doet dat! jajaja gemakzucht...maar niet zoals het behoort.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.