Ahrab stelt zich en zijn V70 voor

Gestart door ahrab, 01-09-2015 09:30:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

V70 400K+

De kleurcode staat onder de motorkap op het schildje linksvoor bij de koplamp. Als je zoekt op "kleurcode vinden" ga je genoeg info krijgen op het forum.

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

cornelis-b

Onder de motorkap tegen het scherm aan de bestuurderskant zit het identificatieplaatje daar staat de kleurcode. Groen is wel heel erg fout.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

ahrab

Aha, kleurcode 440, Limestone Pearl???

Lammert

Welkom en een mooie kleur! Zie je niet veel.

Als je de dynamo, waterpomp en spanrol gaat laten vervangen nemen ze neem ik aan ook de distributieriem mee? Kost weinig meer (de boel ligt toch al los) en ben je daar de komende 120.000 km weer klaar mee. Wellicht overbodig te zeggen, maar neem voor de distributieriem en waterpomp originele volvo onderdelen. Voldoende ervaring hier op t forum met niet-volvo waterpompen met plastic schoepen die afbreken.

ahrab

Ja, distributieriem wordt ook vervangen. Ik zal expliciet aangeven dat het originele Volvo-onderdelen moeten zijn.

Dank.

ron paul


jwj1976

Mooie kleur is dat! Op mijn werk rijdt heeft iemand dezelfde combi en dat ziet er goed uit in het echt.

Nog een opmerking over het flushen. Mijn C70 `99 AT heeft ook een powerflush gehad bij 100 dkm, maar is overleden bij 120 dkm toen we de eerste franse heuvels inreden. Er zijn verhalen dat een powerflush in oude bakken misschien teveel vuil losmaakt en daardoor kan leiden tot problemen. En dat zijn akelig hoge onverwachte kosten weet ik nu  :'(

Gelukkig kun je ook gewoon laten aftappen en verversen als optie.
4̶4̶0̶ 4̶6̶0̶ S̶7̶0̶  C̲7̲0̲ ̲2̲.̲3̲T̲5̲

ahrab

Zo de Volvo is weer helemaal klaar voor de toekomst. Gastank is ingebouwd. Nieuwe distributieriem en waterpomp. Motor geflusht en automaatolie vervangen. Filters vervangen. Nieuwe nokkenassensor, ruitensproeierpomp.

Ik wilde niet de automaat spoelen - ik hoor wisselende geluiden hierover. Dus eerst maar olie vervangen. De automaat is merkbaar soepeler en schokt stukken minder.

Nu "bonkt" de Volvo alleen nog bij volledig insturen naar links. Volgens de garage wordt dit veroorzaakt door (quote) "een versleten aanslag buffer op de onderste draagarm".  Het zou geen kwaad kunnen om hiermee door te rijden. Evt op langere termijn vervangen. Wat is jullie mening hierover?


Op langere termijn wil ik de dynamo reviseren - vertoont wat slijtage. En wellicht toch motortunen voor iets meer pit. Ik blijk de "gedowntunde" 2.4 te hebben. Nu eerst genieten. Heerlijk relaxt zoeven in alle rust.



Ahrab

jwj1976

Citaat van: ahrab op 25-09-2015 20:59:20
Nu "bonkt" de Volvo alleen nog bij volledig insturen naar links. Volgens de garage wordt dit veroorzaakt door (quote) "een versleten aanslag buffer op de onderste draagarm".

Ze zullen de stuuruitslagbegrenzer bedoelen. Klein kunststofblokje wat met een popnagel vast zit. Ik ken wel de klacht dat het leidt tot een akelig krakend geluid bij ver insturen. Volgens mij is het eenvoudig te vervangen.
Zie bijvoorbeeld dit topic
4̶4̶0̶ 4̶6̶0̶ S̶7̶0̶  C̲7̲0̲ ̲2̲.̲3̲T̲5̲

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: