Kunstof glas knipperlicht

Gestart door reneetje, 30-03-2005 23:15:54

Vorige topic - Volgende topic

reneetje

Wie weet of je het kunstof glas van de knipperlicht unit los kunt krijgen, of zit je meteen aan een nieuwe unit vast :(

Rene ???

Reitse

Ga maar uit van nieuwe unit.. Volvo kennende....

Overigens had nordicar (geloof ik) aftermarket hoeklamparmaturen die als twee druppels water op die van Volvo leken maar stukken minder kostten (Gerrit E. ff vragen)

thuur

Zit aan elkaar gesmolten. Helaas....

Lijkt me ook niet de moeite om dit demontabel te maken. "Een beetje plastic" of "een beetje meer plastic" ;)

Nadeel is alleen dat je andere lichtje grondig schoon moet zijn anders krijg je een lelijk verschil tussen L + R. Althans, ik vind het niet om aan te zien. Schoonmaken kan wel (de goede 'oude' zijde dan), als je maar voorzichtig bent met de 'spiegel' en een borstel met lange haren hebt...

Gr 8)

RRRRR_Ramon

Nieuwe unit, plastic glaasje zit gelijmd aan de unit met kit. Ca. €48,-. Ook wel te vinden bij demontagebedrijven voor ca. €15,-.

Met de kou van drie weken geleden is mijn glaasje eraf gevallen (de kou al dan niet in combinatie met een sneeuwbal) Ik heb een nieuwe gekocht en de andere kant heb ik, om het kleurverschil teniet te doen, gedemonteerd en met bleekwater gereinigd, goed afgespoeld en drooggeföhnd . Je moet het weten om het te zien.

Succes  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

reneetje

Citaat van: RRRRR_Ramon op 30-03-2005 23:25:28
Nieuwe unit, plastic glaasje zit gelijmd aan de unit met kit. Ca. €48,-. Ook wel te vinden bij demontagebedrijven voor ca. €15,-.

Met de kou van drie weken geleden is mijn glaasje eraf gevallen (de kou al dan niet in combinatie met een sneeuwbal) Ik heb een nieuwe gekocht en de andere kant heb ik, om het kleurverschil teniet te doen, gedemonteerd en met bleekwater gereinigd, goed afgespoeld en drooggeföhnd . Je moet het weten om het te zien.

Succes  ;D

Bovenstaande betreft een 850 neem ik aan ? Bij een V70 het zelfde laken een pak maar dan een paar knaken duurder wellicht ???
Zal morgen dan toch eens informeren of hier idd imitatie voor te krijgen is, en wat het prijsverschil is met orgineel.

Ren :-\

thuur

Ik heb slechte ervaring met imitatielichten. Heb een keer een setje nieuwe imitatie achterlichten gekocht (eoa Italiaans merk als ik het goed heb). Was niet van origineel te onderscheiden (zelfs de keurmerkjes en andere lettertjes zaten op dezelfde plek). Na slechts 1 (!) jaar waren ze helemaal dof uitgeslagen (auto stond overdag met de kont in de zon), zelfs de reflector deed het nog amper. Zonde geld m.i., dus zou ik opteren voor een lichtje van de sloop. Kost waarschijnlijk ook nog minder.

Gr ;)

RRRRR_Ramon

Citaat van: reneetje op 30-03-2005 23:42:26

Succes  ;D

Bovenstaande betreft een 850 neem ik aan ? Bij een V70 het zelfde laken een pak maar dan een paar knaken duurder wellicht ???
Zal morgen dan toch eens informeren of hier idd imitatie voor te krijgen is, en wat het prijsverschil is met orgineel.

850 inderdaad  ::)

Imitatie zou ik ook afraden, het past soms niet goed, heb overigens geen directe ervaring met Volvo imitatiedelen maar de automaterialen handel waar ik wel kom raadde me al eerder een imitatie koplampunit af. Ik had een koplampglas kapot. Een los glas kost €68,- en een imitatiekoplampunit (geen los glas verkrijgbaar) kostte €96,-. De verkoper zei dat de pasvorm heel slecht was van deze units en dat je zelfs met een vijl aan de gang moest om het plastic op maat te vijlen om het geheel enigzins toonbaar te maken  :o. Was ook van Italiaanse fabrikaat deze unit.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

reneetje

Succes  ;D

Imitatie   €   19.35
Orgineel  €   63.30

Tja................. ::)

Rene ;)

thuur

Citaat van: reneetje op 31-03-2005 19:11:51

Imitatie   €   19.35
Orgineel  €   63.30

Rene ;)

En bij een demontagebedrijf? ;)

Gr 8)

reneetje

Citaat van: thuur op 31-03-2005 23:47:46
Citaat van: reneetje op 31-03-2005 19:11:51

Imitatie   €   19.35
Orgineel  €   63.30

Rene ;)

En bij een demontagebedrijf? ;)

Gr 8)
Knipperlicht voor vinden bij de sloop ??????
Als er al een V70 op de sloop ligt dan is zowieso de voorkant al plat of al gesloopt.
Materialen van de voorzijde zijn op de sloop altijd lastig te vinden.
Komt er nog bij dat ik structueel iets tegen de mentaliteit van de heren slopers heb,(en dat werd gister bij navraag op de sloop nog weer even bevestigd, >:() dus met andere woorden, nee , de sloop wordt niks.

Rene :-\

)()()sT

Citaat van: thuur op 30-03-2005 23:23:37
Zit aan elkaar gesmolten. Helaas....

Lijkt me ook niet de moeite om dit demontabel te maken. "Een beetje plastic" of "een beetje meer plastic" ;)

Nadeel is alleen dat je andere lichtje grondig schoon moet zijn anders krijg je een lelijk verschil tussen L + R. Althans, ik vind het niet om aan te zien. Schoonmaken kan wel (de goede 'oude' zijde dan), als je maar voorzichtig bent met de 'spiegel' en een borstel met lange haren hebt...

Gr 8)

;D ;D ;D ik heb het hier ook al gezegd... Volgens mij heeft mn pa m toen bij Rima besteld (nieuw en immitatie)