een nachtje autobahn....

Gestart door Powerpete, 23-02-2005 22:48:54

Vorige topic - Volgende topic

Powerpete

Tja, daar sta je dan.
om 6 uur van de spielwarenmesse in neurenberg weggereden..
Denk je lekker vlot over de duitsche autobahn na een vermoeiende beurs naar huis te kunnen roffelen, we doen dit normaliter rustig aan in een uurtje of 6 a 7 met t eten dr bij..
eerste stuk ging redelijk voorspoedig, beetje sneeuw en veel nattigheid, net voor Wurzburg al de eerste voortekenen, een nederlandse Megane in de vangrail, met de airbags dr uit en ronom een stukje ingekort duitse bmw over de vangrail hoop paniek en remlichten... op de radio werd gewaarschuwd dat vooral de vrachtwagens maar de raststättes op moesten zoeken...
Maar goed ff gegeten en met gezwinde spoed weer verder, ongeveer 150 Km voor Keulen bij Bad Honnef de eerste file.. volledig vast !! en vervelend gewoon een schone weg, niks te zien geen sneeuw gvgvg....
Eindelijk na 1,5 uur 3 km opgeschoten pff, een parkeerplaats opgeschoten voor een bakkie, Hmmm ligt toch wel heel veel sneeuw (ca 25cm) en geruimd was dr nou niet echt....
Na het heerlijke bakkie en een leuterverhaal met andere hollanders die al vanaf 8 uur !! stonden maar weer door, t zal nu toch wel gaan, maar nee het ergste moest nog komen.. 5 Km verderop weer vast, en nu echt vast.... over 10 Km ongeveer 5 uur gedaan, en inderdaad bovenop de berg werd alles duidelijk, er was gewoonweg niet goed geruimd !!, dikke plakken ijs en sneeuw op alle banen, de vrachtauto's stonden gewoon op de vluchtstrook en de eerste baan te pitten !!, waarschijnlijk omdat ze niet omhoog kwamen of durfden !!
Dit had ik nog nooit meegemaakt en ik heb toch een aantal autobahn kilometers gezien...
maar goed, gaandeweg werd de weg schoner en kon de naald weer naar de 160.... ik was t nu toch wel een beetje zat en wilde naar huis, wat nog een vreselijk t.. eind was voor mijn gevoel.
Bij Koln stonden de matrixborden uit, hmm toch maar even van t gas.. Flats flats.... K.. met 140 geflitst, dat kon dr ook nog wel ff bij.....
Om 6 uur de grens over en tussen de aannemersbusjes terecht gekomen, collega afgezet in baarn en in de ochtendfile op de A1 bij bussum aangeschoven... om 7 uur smorgens thuis .... gesloopt.....

.......................Peet...................... 8)

hierbij wat pics van de file...

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)