Rode 850R '96

Gestart door ///Marco, 07-09-2015 18:44:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

///Marco

Haha cooool! :D kan hem je ook wel in fatsoenlijke kwaliteit leveren, heb je met een goede inktjet een kanon voor aan de muur.  ::) ;D

diederickvolvo

hahaha wauw, wat een foto (komt ook door het mooie hok =D).
Zie ik een groepsbuy aankomen om hem groots uit te printen? :P

KIM

Citaat van: ///Marco op 01-10-2015 20:21:55
Haha cooool! :D kan hem je ook wel in fatsoenlijke kwaliteit leveren, heb je met een goede inktjet een kanon voor aan de muur.  ::) ;D

Oh graag: Mijn email staat in mijn gegevens.

///Marco

Morgen. :)

Zoooo.. inmiddels zijn we een half jaar verder en in die periode hebben we heel wat kilometers gemaakt.
Beide veerpoot rubbers zijn vervangen en er is een nieuwe klok ingezet die het na een paar dagen ook weer begaf.  :eusa_doh:

Maarrr... op het moment stoor ik me toch wel aan het ''inhouden'' en aan het niet vloeiende schakelgedrag.
Zoals jullie weten is de AT een tijd geleden gespoeld en zijn de problemen van toen heel wat verminderd.
Maar nog steeds ben ik niet tevreden. Vooral van de 1->2 en 2->3 klapt de overgang nog aardig en vooral bij vollast!

Het tweede ding is dat het zo lang duurt voordat ik eens wat snelheid heb. En als ik snelheid wil maken, kom ik nooit boven de 200 km/h.
De turbo blaast mooi af en er zijn verder helemaal geen gekke geluiden. Geen rook en ook geen absurd olieverbruik.  :eusa_think:
Hieronder een filmpje:
(De oude teller komt er snel terug in. Bij deze zijn een aantal gebreken.)



Natuurlijk heb ik zelf al wat huiswerk gedaan in de zoekmachine hier. Daarbij stuitte ik op de volgende dingen:

-TCV
-Vacuüm slangen
-Halve maan
-Evap klep
-Intercoolerslang
-Bougies
-Computer reset

Ook kon het zijn dat de bak zo doet in samenhang met een ander probleem. Dus wanneer de auto goed loopt, de bak ook beter zijn werking kan doen.
Welke kan ik alvast uitsluiten en welke sowieso niet? Graag jullie mening en inzicht.  ::)

Marco



eric vermeer

In het filmpje zie ik dat je helemaal geen turbodruk hebt? Dat is niet goed natuurlijk.
Dus denk dat je daar de oorzaak moet zoeken of is de meter nog niet aangesloten?
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

///Marco

Citaat van: eric vermeer op 02-04-2016 12:08:15
of is de meter nog niet aangesloten?
Die werkt niet  :eusa_whistle:

arjen850

Citaat van: ///Marco op 02-04-2016 12:58:28
Citaat van: eric vermeer op 02-04-2016 12:08:15
of is de meter nog niet aangesloten?
Die werkt niet  :eusa_whistle:

Die werkt normaalbgesproken op vacuüm,  ligt de vacuüm slang nu ergens los? Achter klok of onder de motorkap?

The Demon

Citaat van: arjen850 op 02-04-2016 15:00:28
Citaat van: ///Marco op 02-04-2016 12:58:28
Citaat van: eric vermeer op 02-04-2016 12:08:15
of is de meter nog niet aangesloten?
Die werkt niet  :eusa_whistle:

Die werkt normaalbgesproken op vacuüm,  ligt de vacuüm slang nu ergens los? Achter klok of onder de motorkap?
En dat betekent dan weer dat er een vacuümlek is, en daar gaan onze roffels niet prettiger van lopen.  ;)

V70geRwin

-TCV
-Vacuüm slangen
-Halve maan
-Evap klep
-Intercoolerslang
-Bougies
-Computer reset

Goed lijstje om mee te beginnen  ;D
Ik denk ook dat het meer aan de motor dan aan de bak zal liggen.
Zeker omdat je druk meter niets doet heb je nu zowieso een lek.

Vergeet ook niet:

-gasklepsensor
-LMM
-Lambda

///Marco

Citaat van: The Demon op 02-04-2016 15:07:06
Citaat van: arjen850 op 02-04-2016 15:00:28
Citaat van: ///Marco op 02-04-2016 12:58:28
Citaat van: eric vermeer op 02-04-2016 12:08:15
of is de meter nog niet aangesloten?
Die werkt niet  :eusa_whistle:

Die werkt normaalbgesproken op vacuüm,  ligt de vacuüm slang nu ergens los? Achter klok of onder de motorkap?
En dat betekent dan weer dat er een vacuümlek is, en daar gaan onze roffels niet prettiger van lopen.  ;)
Dit heeft de wagen al sinds de aankoop. :eusa_shifty: Er is dus niets veranderd na het wisselen van klok.

arjen850

Tja, als je zeker weet dat hij daar niet lekt dan kun je dat uitsluiten, maar hoe zeker weet je dat?

cornelis-b

Zit de vacuumslang wel aangesloten op het tellerblok?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

arjen850

Citaat van: cornelis-b op 03-04-2016 00:01:39
Zit de vacuumslang wel aangesloten op het tellerblok?

Haha, dat had ik al gevraagd.

Sbv

Citaat van: cornelis-b op 03-04-2016 00:01:39
Zit de vacuumslang wel aangesloten op het tellerblok?
dat kan je toch horen ?staat me wat bij dat ik wat hoorde toe ik deze zelf een keer vergeten was

///Marco

Vanavond gaat de oude klok er weer in waar de turbometer het wel van doet. Ook merk ik nu dat de auto lichtjes schokt bij constante snelheid.  :-\
Aankomende zaterdag maar eerst halve-maan afstellen samen met Spijky.  :azn: