850 2.5t kietelen

Gestart door kai49, 11-09-2015 08:29:49

Vorige topic - Volgende topic

kai49

Hallo

Vanaf morgen ben ik in het bezit van een 850 2.5t.
Standaard 193 pk en deze is geschipt naar 235.
Is het ook mogelijk om de lage druk turbo aan te passen voor een hoge druk turbo , die van de 2.3t5?
Dient de computer dan ook weer aangepast te worden?

Mvg Kai

BBS

Dat kan wel, maar beter is dan om er gelijk een 2,3 liter blok in te lepelen.... Die 2,5T blokken zijn helaas niet 's werelds beste blokken... :'( :eusa_boohoo:
Ik heb zelf ook een 2,5T en straks een 2,3T5... ook kapot gelopen...

Een 2,5T kun je chippen, maar daar moet je het wel bij laten. ;)
Volvoloos....

kai49

De auto gaat namelijk voor de autocross, dan laat ik het maar zo. 235 pk is alsnog zat.
Wat is veelal het verschil dan met de 2.3 t5? Behalve het 0,2 l verschil qua inhoud?

leons850

Een 2.5T heeft 193pk. ;)
Het verschil tussen de 2 is 0.2L dit is gedaan in de boring.
Hierdoor liggen de cilinderwanden dicht bij elkaar en willen nog wel een scheuren.
Ook kan om de zelfde reden de koppakking er tussenuit blazen.
Veel van deze blokken scheuren door het maken van veel toeren, dit is totaal niet nodig omdat het motorkarakter zo is dat de auto onderin veel vermogen afgeeft.
dus laat het toeren een beetje beperkt en dan heb je er vast nog even plezier van.
En anders toch een 2.3 T5 er in met een hoge druk turbo dan kun je zo naar een pk of 270.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

kai49

Oke dus mooi warm laten lopen alvorens te belasten.
Het is trouwens een v70 2.5t.
Heb zelf een v70r classic, bij mij is 1 veerschotel kapot, zou die om te wisselen zijn met de v70 2.5t? Of heeft de R andere veren?

leons850

R heeft andere veren.
Toplager en veerschotel bovenop is het zelfde.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

scania164

Bij european tuning hebben ze deze motor vaker naar 300pk getuned..die auto ken ik en rijd nu nog☺☺

V70R^2

Tuurlijk kan je een 2.5t prima naar 300 pk tunen en heel houden, moet je wel voorzichtig zijn (dus alles behalve autocross).

Met een 2.3t kun je zorgeloos en lomp hard rijden tot 300pk, hooguit je drijfstangen even wisselen als je echt flink gaat tunen.

De vraag is waarom een 2.5t tunen naar 300pk als je toch al weet dat het stuk zal gaan (als je het daadwerkelijk gebruikt).

scania164

Die jongen rijd ook hard..mte heeft dat gewoon goed gedaan. Tis natuurlijk altijd afwachten en tis wat zwakker.

t5joost

bij de autocross gaat toch alles stuk waarom niet gewoon ff chippen en als het stuk loopt voor weinig weer een ander 2.5t er in hangen.

kai49

Auto is nu binnen, loopt al best goed zo met 235 pk. Ik ga er nog even over nadenken. Het is de bedoeling dat hij een aantal crossen meekan. Gaat nu eerst paar maanden op stalling en daarna word er besloten of hij nog iets verder gekieteld word.

Mocht er iemand nog wat nodig hebben van deze auto, alles is voor weinig te koop. hoeft alleen te blijven rijden.

Bedankt!