is techno olie 10w40 net zo goed als bijv de bekende merken?

Gestart door CorT5, 14-09-2015 22:50:42

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Citaat van: spijky op 15-09-2015 21:35:04
Rij altijd al met castrol. En zal ik ook blijven doen.
In Duitsland een kan van 5l voor +/-17 euro. 10w40

Waarom dan nog wat anders erin doen. ?? Kost toch niks.

Heb je een linkje? 17euro is wel heel scherp.

gero

volvobaksteen

koop gewoon een vat 5w40 castrol vat van 60 liter  literprijs is dan 7 euro de liter en dan heb je top olie doe je 15000 km mee
gaat 6,5 liter in een volvo plusminus  dus dat is een goeie 8 keer je olie verversen goed voor 120.000 km en het is gewoon keihard bewezen dat goeie olie op de lange duur beter is voor je wagen

Boeijke

Citaat van: volvobaksteen op 16-09-2015 21:52:11
koop gewoon een vat 5w40 castrol vat van 60 liter  literprijs is dan 7 euro de liter en dan heb je top olie doe je 15000 km mee
gaat 6,5 liter in een volvo plusminus  dus dat is een goeie 8 keer je olie verversen goed voor 120.000 km en het is gewoon keihard bewezen dat goeie olie op de lange duur beter is voor je wagen
Als dat keihard bewezen is waarom dan ook niet meteen de bewezen goede olie die in een 850 hoort ( en voorgeschreven is) erin? 10w40.

volvobug

Als de vraagstelling van TS is of Techno net zo goed is als de bekende merken, is mijn antwoord: Techno is inmiddels op dit forum een bekend merk, dus ja, net zo goed  :eusa_think:

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

peteRRR

Als het techno spul idd van Kroon afkomstig is dan is het waarschijnlijk te testen in een lab,...wie o wie. ;D
En als het echt ondeugdelijk zou zijn was dat ook wel bekend geworden.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

scania164

zou best goed idee zijn.......gewoon olie monster..

jeroen74

Citaat van: Boeijke op 16-09-2015 22:12:37
Citaat van: volvobaksteen op 16-09-2015 21:52:11
Als dat keihard bewezen is waarom dan ook niet meteen de bewezen goede olie die in een 850 hoort ( en voorgeschreven is) erin? 10w40.

Wat er voor geschreven wordt varieert nogal kennelijk.

Volgens deze bron is het 5W30, 5W40, 10W30, of 15W40. Geen 10W40. US turbo spec.

En volgens deze bron is het weer 5W30,5W40, 10W40 of 15W40. Nederlandse handleiding.

En Volvo olie is van Valvoline volgens deze bron, die dan weer uitsluitend 10W40 vermeld voor 850s. Thread vermeld ook dat Volvo in 2011 kennelijk wat spec's veranderd heeft. Of Volvo nu nog zijn olie bij Valvoline betrekt weet ik niet.

Ik heb Magnatec 5W40 (even vergeten of het A3/B4 of C4 was) gebruikt de laatste 3 keer, daarvoor geen idee wat er in ging. Ik vind dat Magnatec eigenlijk te duur, maar ik moet dat spul dan ook niet kopen bij de Brezan  :eusa_sick:

Extra olieverbruik door 5W weet ik niet, ik moet toch eerst leren dat oliefilter eens goed vast te draaien ;D

HanV70

Wat geeft het getal voor de  "viscosity index " aan?  is lager beter voor slijtage of hoger? .

jeroen74

VI geeft aan hoeveel de viscositeit verandert met temperatuur. Hoe hoger de VI hoe minder variatie, dus beter.

626Ronin

Citaat van: petrolhead2.5 op 15-09-2015 22:37:58
Er is een HEEL GROOT verschil van Action olie tov de 'gangbare' A merken. Er staat op de verpakking spec NIVO ofwel hij haalt een vergelijkbaar NIVO als VW, AUDI (en alle merken die erop de verpakking staat), maar NIVO betekent niet dat het 't zelfde is als de specificaties die de fabrikant voorschrijft. Theoretisch kan 't zijn dat als je deze olie dus in een nieuwe Porsche 911 gooit en je knalt volgas naar Basel en de motor loopt stuk er dus niemand verantwoordelijk is, want het spec NIVO is niet hetzelfde als GELIJK AAN.

bron?
(klinkt namelijk als een hele mooie aanname (heel theoretisch dus))
zoals Henk al eens opmerkte: die autofabrikanten laten dat niet straffeloos toe om hun naam erop te zetten als het er niet aan voldoet als er in hun boekjes staat dat de te gebruiken olie aan die en die specs moet voldoen en het staat erop..
jij suggerreert hier dat hun eigen olie met die specs nòg beter zou zijn.. (waarom zouden ze?)
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

leons850

Het zijn allemaal aannames.
De gene die de oliën laat testen kan het zeker weten.
Dan graag nieuw en gebruikt in de zelfde auto (het liefst ook onder zelfde omstandigheden maar dat is bijna onmogelijk).

Ik ga er niet aan beginnen voor die paar euro gooi ik er gewoon bewezen kwaliteit olie in dan weet je echt zeker dat het goed zit.
Goed spul geen gezeik. Maar een ieder moet doen wat hem/haar goed dunkt.
Na een cursus hier over en wat voorbeelden te hebben gezien pas ik er voor.
Overigens zit er in een drum van 65L ook een stuk meer vervuiling dan in de kannetjes van 1 of 5L maar goed dan zouden we eigenlijk ook dmv een gesloten systeem moeten vullen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Johann

Citaat van: jeroen74 op 16-09-2015 23:13:08
Wat er voor geschreven wordt varieert nogal kennelijk.

Volgens deze bron is het 5W30, 5W40, 10W30, of 15W40. Geen 10W40. US turbo spec.

Om de simpele reden dat 10W-40 jaren lang geen gangbare spec was in de US.

Dennis1974

Ik gebruik voor de Non Turbo al jaren Techno olie van de Action...prima spul. Lekker goedkoop en doet zijn ding prima. Ik ververs om de 10.000 km. Gebruik het spul al jaren..
Mijn idee is...maar misschien slaat dat nergens op...dat de auto van 1996 is en dat de huidige olie soorten bij de action of waar dan ook gewoon beter doorontwikkeld zijn dan toen in 1996 toen onze auto's gemaakt werden.

Toen ik de T5 reed gooide ik er wel andere olie in.. Dit omdat het een high performance motor is en omdat er dus een turbo op zit. En ik goede olie voor een lage prijs kocht in Duitsland.
Hier ging vol syntheet in van Castrol Magnatec en kocht dit hier...leuke prijs ook:

http://www.carok.nl/webshop/motor/castrol-magnatec-5w-40-c3-5-literfles

Snel binnen ook ;)

iig...voor NON turbo's ga ik dus al jaren voor Action Techno olie...

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

jeroen74