koud, koud koud

Gestart door Wimpelman, 16-09-2015 12:24:24

Vorige topic - Volgende topic

Wimpelman

Dag mannen,

De klimaatbeheersing laat het een beetje afweten in mijn 850T5. Het is koud en wordt niet warm. Ook blaast ie niet op de voorruit. De ven doet het goed, maar de computer/aansturing lijkt in de war.
Weet iemand of dit eenvoudig is op te lossen?
Ik had de wagen al te koop staan, denk dat ik um nu maar voor nog minder dan de vraagprijs verkoop...

Groet, Wim

626Ronin

zuigt de sensor wel aan?
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

Wimpelman

De sensor? Waar kan ik die vinden?
Ben benieuwd, zou mooi zijn als deze storing gemakkelijk is op te lossen :eusa_clap:

leons850

Citaat van: Wimpelman op 21-09-2015 08:44:11
De sensor? Waar kan ik die vinden?
Ben benieuwd, zou mooi zijn als deze storing gemakkelijk is op te lossen :eusa_clap:

Jou interieur sensoren zitten achter de plafondhandgrepen aan de voorkant.
2 stuks links en rechts dus.
Even heel voorzichtig doorblazen met lucht.
Ik heb zelf het vermoeden dat je regelunit (bedieningspaneel) van slag is, misschien even 1 van de sloop halen en kijken of hij het dan wel doet.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

Foutcodes al uitgelezen ?

Wimpelman

ok mannen,

Nu knipperde ook de lampjes op het dashboard af en toe. Dus idd ga ik eerst maar even de foutcodes doen.
850T5 1005 is vlgs mij OBD1...

Vind op het forum deze procedure voor het uitlezen:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html

Ga ik vandaag nog doen het laat het jullie weten!

Thanks

Wimpelman

Nou mannen,

Heb alle foutmeldingen gereset. Helaas was B1 ok, dus geen foutmelding op de ECC. Nu (zoals eerder ok al) knipperen de lampjes van de airco en de REC bij het aanzetten van het contact. Die gaan na ca 10 sec uit. De ven doet eht dus wel, maar de unit reageert niet op temperatuurinstellingen of onder-boven-ruit etc.

Dan toch de unit kapot? enig id waar deze voor wenig te vinden is?

Wimmes

Wimpelman

Mannen, ik kan voor 40 euri een unit kopen via onderdelenzoeker.nl.
Maarr is elke unit voor 850 uit 1995 dezelfde?
Ik kom op het forum soms een afwijkend model tegen of de term MCC?

Groet Wim

Sbv

Heeft Arjen850 niets liggen dan ?

MCC is manuele airco.

Mogelijk heb ik nog iets in de garage liggen maar dat is pas vanavond dat ik het kan bekijken

Wimpelman

nou, als je wilt kijken graag. Steekt ook weer niet op n dag..
Dan is de mijne vast een ACC.

Thanks!

Wimpelman

Dag mannen,

Heb via onderdelenzoeker.nl bij hunterparts voor 40 piek een prima ecc gescoord, nu werkt ie perfect!
Verder ook gelijk een middenarmsteun gescoord aldaar. Ziet dat er ook weer strak uit.

Fijn hoor, verwarming..... En een ontwasemde vooruit...