Één draagarm vervangen

Gestart door jac74, 18-09-2015 14:11:02

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Ongeacht het merk, gewoon allebei tegelijk vervangen.
Twee verschillende komt je weggedrag echt niet ten goede.

KIM

Citaat van: DennisvdB op 18-09-2015 19:39:02
100.000, is dat zo slecht dan?

Ik heb geen zin om elke 2,5 jaar mijn draagarmen te vervangen...

V70R^2

Citaat van: StefanCJ op 18-09-2015 22:13:07
Citaat van: henry classic v70 op 18-09-2015 20:25:01
Citaat van: DennisvdB op 18-09-2015 19:39:02
100.000, is dat zo slecht dan?

De Meyle HD gaan richting 150.000-200.000 km
Behalve Sander dan...

En bij mij ... Meyle  HD was met 50.000 op. Ik ben toen maar voor origineel gegaan.

Zo zie je maar, hier zitten de meyle HD's er al 179.000 op (ongeveer, kan een km of 100 ernaast zitten ;D )

jac74

Hmmm volgens mijn garage/monteur is uitlijnen na vervanging niet nodig????
Dus wel zo te horen.
De Volvo maakt zo n 12000 km per jaar dus telt niet zo hard op..
Maar goed denk toch twee te gaan vervangen .
Trw of meyle HD dus beste keus
.ps Hoe is
Quinton Hazel  kwaliteit????
En de PUbussen kan ik later ooit nog NS  gebruiken ??
Zitten er net 12000 km in nml

KIM

Ik vraag me af of je ze er heelhuids uit gaat krijgen.

cornelis-b

Ik vraag me alleen af of de PU bussen er al inzaten toen je de auto kocht of dat je die er zelf in gezet hebt. Ik denk dat als je er TRW draagarmen onder zou zetten dat je met een 10V weinig tot geen verschil gaat merken met de originele TRW rubbers. Persoonlijk vind ik PU rubbers alleen handig als je met aluminium draagarmen rijdt maar om bij een "standaard" draagarm gelijk de nieuwe rubbers er uit te persen en te vervangen voor PU ........ ik weet het niet.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

jac74

De pu rubbers zitten er dik jaar in .
Ja ga zeker geen nieuwe draagarm uit elkaar persen om pu erin te monteren.
Is Quinton Hazel OK ???

626Ronin

Citaat van: jac74 op 19-09-2015 10:02:20
Is Quinton Hazel OK ???
ik heb geen ervaring met QH maar zou voor die €50 verschil lekker de Meyle's nemen: de draagarmen ZIJN een zwak punt, dus je wilt een sterke variant om er langer vanaf te zijn.. als Meyle HD's hier gemiddeld genomen net zo goed of beter uit de bus komen als/dan de veel duurdere TRW's is jouw keuze toch snel gemaakt? niet nu QH kopen (en €50 besparen als je een set koopt, uitljinen en over een klein jaar tòch Meyle's, en wéér uitlijnen.. da's echt niet voordeliger..
(ik spreek helaas uit ervaring)
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

razorx

Ik weet niet hoe de gewone TRW's zijn maar de mijne (R variant) heeft het minder dan 10dkm uitgehouden.

volvobug

Ik heb de Meyle HD draagarmen er nu bij de 10V > 200.000km onder zitten, meen zelfs al 250.000km. In ieder geval lang genoeg om van een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding te spreken  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

henry classic v70

Onze wagens zijn erg gevoelig voor sporing, als je niet uitlijnt kunnen je banden scheef gaan slijten en nieuwe banden kosten veel meer dan uitlijnen...
Ik zie dat je uit Sneek komt, maar in Zwolle zit een hele goeie uitlijner die heel bekend is met onze wagens wat betreft uitlijnen. Is wel een stuk rijden maar dan weet je zeker dat het goed is.
Kwikfit of iets dergelijks zou ik links laten liggen
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elmarconi

Citaat van: henry classic v70 op 19-09-2015 11:19:40
Ik zie dat je uit Sneek komt, maar in Zwolle ....

Kan hij net zo goed naar Dokkum: Lammert v/d Meulen. Staat ook niet bepaald als slecht bekend.
Geen ervaring overigens.
--
Autogas Inside . . .

vincen tdi

Je verwacht het haast niet, maar in Sneek zelf hebben ze ook bedrijven die aan wielen kunnen draaien  ::)
Veenstra heeft gewoon een hunter 3d staan  ;) en ik hoor weinig slechte verhalen over ze.
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

The Demon

Wat het belangrijkste is, is dat de uitlijner weet dat hij bij de achteras moet beginnen, weet hij dat niet zelf,................ :eusa_think:

KIM

Citaat van: 626Ronin op 19-09-2015 10:18:20
Citaat van: jac74 op 19-09-2015 10:02:20
Is Quinton Hazel OK ???
ik heb geen ervaring met QH maar zou voor die €50 verschil lekker de Meyle's nemen: de draagarmen ZIJN een zwak punt, dus je wilt een sterke variant om er langer vanaf te zijn.. als Meyle HD's hier gemiddeld genomen net zo goed of beter uit de bus komen als/dan de veel duurdere TRW's is jouw keuze toch snel gemaakt? niet nu QH kopen (en €50 besparen als je een set koopt, uitljinen en over een klein jaar tòch Meyle's, en wéér uitlijnen.. da's echt niet voordeliger..
(ik spreek helaas uit ervaring)

Prijs van de TRW ligt op gelijk of lager niveau dan de Meyle HD.