Joery van Eck stelt zich voor. Volvo 850 2.5 10v 1996 LPG-G3

Gestart door joeryvaneck, 22-09-2015 13:07:33

Vorige topic - Volgende topic

joeryvaneck

Beste Forumleden.

Hierbij zal ik me even voorstellen. Ik ben Joery van Eck, 26 jaar en woonachtig in Putten (Gelderland). Ik ben sinds 3 weken de trotse eigenaar van een Volvo 850 2.5 10v op LPG-G3. Ik moet eerlijk toegeven, Ik heb jarenlang gezegd: Op gas op je koken en niet rijden, Totdat ik begin dit jaar een baan in Amsterdam kreeg en dus wel serieus kilometers moet maken. ca 150 per dag. Een vriend van mij(een fervent Volvo 850/lpg fan) zei me: koop toch een 850 op gas. probleemloos rijden voor een goede prijs. Na een aantal maanden gigantische veel tanken, 500 euro plus per maand, toch maar besloten om wat anders te kopen. Geheel toevallig liep ik tegen deze Volvo 850 aan en ik heb hem zonder te twijfelen gekocht.
Foto's volgen nog
Specs:

Volvo 850 2.5 10v sedan.
vialle lpg g3
km: 240.000. volledige onderhoudshistorie aanwezig
persus velgen
groen DOP/beige stoffen interieur.
handgeschakeld
automatische airco met gescheiden zones
cruisecontrol
stoelverwarming
tractiecontrol
verwarmde buitenspiegels
radio Volvo hu-1205. is volgens mij niet origineel.
originele afneembare trekhaak

Ik ben nu een aantal weken aan het rijden en ik kan niet anders zeggen dat de auto meer dan geweldig rijdt. Heel anders dan mijn andere auto's en voor een oude auto voelt hij zeer degelijk en comfortable aan.

Ik heb al een aantal keer gelezen dat je rekening moet houden met het feit dat je het aankoopbedrag ook snel aan onderhoud kwijt bent. Als het daar bij blijft teken ik er voor aangezien ik de wagen voor 300 eurotjes heb gekocht.

De auto had geen apk maar ik verwachtte geen schokkende problemen. Ik reed er mee naar de vakgarage.... afgekeurd.   Er zat geen afdekkapje over de lpg vulaansluiting :).
Dus voor 3 euro en 30 euro voor de apk kon ik de weg op. Tot nu toe geen problemen gehad

Ik heb al wel gemerkt dat de auto een klein beetje olie lekt. Het is niet dat er hele plassen onder de auto liggen maar hier en daar zie ik soms wel een klein druppeltje. Ik heb de vuldoptest al gedaan en hij gaat niet stuiteren dus dat is een indicatie dat de carterontluchting niet verstopt zit? Het zal ongetwijfelt de krukaskeering zijn, maar zolang het zo weinig blijft ga ik er nog niets aan doen.

Ik hou jullie op de hoogte over mijn voortgang.

verder heb ik ook nog de volgende hobby auto's

'91 Mazda mx-5 NA 1.6-16v
'89 Volkswagen golf Cabrio 1.6
'06 Ford Ka 1.3 70pk (voorheen daily)
en nu dus:
'96 Volvo 850 2.5 10v LPG G3

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

Welkom op 't Forum, Joery.

Je gaat geen spijt krijgen van een 850 op gas.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

joeryvaneck

Hierbij even wat foto's van mijn nieuwe roffel! En nee! ik ben niet zo goed in foto's maken :eusa_boohoo: :police:

To do list:
-Stoelverwarming repareren
-Daklijst links zwart maken
-Olielekkage verhelpen (dinsdag een afspraak met remeeus om te kijken waar het vandaan komt)
-Boordcomputer inbouwen
-Andere velgen (Graag tips welke hier goed onder staan)
-Koplampwissers inbouwen
-Misschien xc grill
-Aux aansluiting in de auto maken. Is dat mogelijk op de HU-1205?
-Kilometer en dagteller repareren en op juiste stand zetten
-Kentekenplaten met oplegletters

Verder erg tevreden over de auto. Heerlijke snelwegauto voor mijn 150km per dag. Ondertussen bijna 2,5k km verder in 3 weken. probleemloos

ruud12

Veel plezier met je auto, ziet er goed uit!

Mijn eerste auto was net zo'n volvo (zonder spoiler dan..), en ik heb er altijd veel plezier van gehad!

De reden dat ik mijn 850 heb verkocht en een v70 heb gekocht is dat ik ook veel km's ging maken en gas inbouwen en stuk duurder was dan een v70 op gas kopen..
V70N T5 (2000, auto, vialle LPi, 450.000
V70 2.5 20V (1997, aut, Vialle LPi, 666.666km)
850 2.0 10V (1993, 325.000km)

mbles

Man man man, en dat voor 300,-  super! Dat bedrag ben ik per maand al kwijt aan bijtelling op de leasebak. Maar ja, dan rij ik verder voor niets. Toch zou ik het best zakelijk in zo'n 850 uit kunnen houden......

Fred korn

Ziet er netjes uit en dat voor zo weinig . Geniet ervan .

UserID6342

classicT5

Voor zover mij bekend moet die groene hendel van je afneembare trekhaak 90 graden gedraaid worden. Dacht dat die zo ontgrendeld staat en rijdt hem zo makkelijk kapot.

300 euro, voor zon mooie staat... Das echt geluk hebben

Klepper

Welkom Joery !

300 pop voor zo'n chique auto? Dat is echt te gortig hoor!
We moeten prijsafspraken maken jongens, dit loopt totaal uit de klauwen!
Ex 850 20V, ex V70 t-5, nu V70n.

Eric850R

dielie850

Welkom hier.
Dat is echt geen geld voor zon mooie auto :eusa_clap:
Zo heeft mijn pa laatst ook een V70 op G3 gekocht voor €175 waar gewoon helemaal niks mis mee was ;D
Het leuke hiervan is dat je iets extra aan de auto kan doen wat bij een hogere aanschaf misschien niet kon :D

joeryvaneck

Citaat van: classicT5 op 25-09-2015 20:15:10
Voor zover mij bekend moet die groene hendel van je afneembare trekhaak 90 graden gedraaid worden. Dacht dat die zo ontgrendeld staat en rijdt hem zo makkelijk kapot.

300 euro, voor zon mooie staat... Das echt geluk hebben

Ik heb al geprobeerd die trekhaak er af te halen maar ik weet niet hoe die werkt 😜

UserID6342

Groene hendel even iets verder klikken als recht naar beneden (draait rechtsom), dan de haak naar rechts bewegen om 'm eraf te krijgen.  Lukt dit niet pak maar een flinke moker en sla die haak naar rechts toe ;D ;D.  Wel zeker zijn dat hij goed uit de vergrendeling is

joeryvaneck

Gisteren bij remeeus geweest met mijn 850. Mijn vermoeden klopte inderdaad: de krukaskeerring lek. Nu was dit niet een grote verrassing gezien de lekkage en de plek van de lekkage, maar het is toch altijd prettig om het zeker te weten. Verder de auto helemaal nagekeken en eigenlijk niet echt iets schrikbarends gevonden.

Aandachtspunten:
-Banden zijn te breed 205/55/15 en deze schuren tegen de kast aan.
-1 motorsteun onder bij het rechtervoorwiel is matig
-Krukaskeering bakzijde
-En een beetje zweet bij de nokkenaskeering achter de rotor.

Nu ben ik van plan om de auto toch volledig aan te pakken. Dus de motor er uit en alles in 1x goed doen. Dit houdt het volgende in:

-Distributie+waterpomp (geen idee wanneer voor het laatst gedaan)
-Krukaskeerring + eventueel koppelingsplaten/drukgroep
-Carterontluchting
-nokkenas keerring
-motorsteun(en)
-Vloeistoffen vernieuwen + filters
-Bougies+kabels

Zijn er dingen waarvan jullie zeggen: dit sowieso gelijk meenemen, aangezien het blok er toch uit gaat?

Daarnaast: Op sommige onderdelen zit een vrij groot prijsverschil met origineel/immitatie. aangezien ik toch best veel moet kopen vroeg ik me af: Welke onderdelen absoluut niet immitatie kopen en welke onderdelen voldoen ook als immitatie?

En is het leuk om er een foto reportage van te maken of zijn die hier al voldoende voorbij gekomen?