Geharde (klep-) zittingen vereist en in laten frezen of niet?

Gestart door CharlieFox, 22-09-2015 13:32:28

Vorige topic - Volgende topic

626Ronin

maar waarom zou de koppakking er nu alweer uit liggen? als het onderblok ook krom of aangevreten is (heb ik meegemaakt dat lek tussen pakking en onderblok gat in onderblok had gesleten..

als je snel bent:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,77127.msg1617077.html#msg1617077
(er overweegt nog iemand zijn 10V te vervangen, die kreeg deze tip..)
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

jeroen74

Het is inderdaad wel vreemd dat de koppakking er nu al weer uit ligt, dan is er toch iets mis... iets wat je nog moeten vinden en repareren, of iets tijdens de montage is verkeerd gegaan, met de kans dat dat weer gebeurt.

Een prachtig gereviseerde bovenkant op een potentieel verrot onderblok is ook zonde van alle moeite.

Dan zou ik liever een compleet blok erin hangen dat in een 'homogene' staat van slijtage verkeert.

V70R^2

Ik zou zelf proberen de kop te liften en dan conclusies trekken, ander blok of kop wegbrengen voor revisie.

CharlieFox

Het is inmiddels wel enigszins off-topic gegaan, mijn excuses. Klepzittingvraag is immers beantwoord en bovendien heb ik zelf ook wat zitten zoeken o.a. op Engelstalige sites worldwide. Conclusie is dat ik geharde zittingen zelf niet zou laten plaatsen.

Iemand vroeg wat een revisie zou gaan kosten. Verschilt nogal, variërend van 200 tot 500 ex btw. Verbaas me er nogal over, die verschillen. Er zijn ook revisiebedrijven die alleen maar tegen uurtarief willen werken. Hoe dan ook, tot nu toe is LG Motoren gewoon hier in Amsterdam het scherpst met €200,- ex btw all-in. Dus kleppen inslijpen op de zittingen, vlakken en klepseals. Maar uit ervaring (3 jaar geleden, zie topic ergens op dit forum) weet ik dat er naderhand nog zeker €250,- kosten bijkomen aan pakkingset, distributie en ander klein spul. En weet dat ik geen garage heb en dus buiten werk! Daarmee zijn ook gelijk de vragen van reageerders hier beantwoord over blok wisselen en zo. Zie je het al voor je, hartje Amsterdam? En ja, ik sleutel 's winters wel eens in de Heining, maar ik ben zo een aantal dagen zoet, dat weet ik zeker. Loopt in de papieren, zeker icm 's nachts laten staan.

Maar dan komt ie, wat anderen hier terecht ook al opmerkten:
Hoe is het gesteld met de staat van het onderblok?! Immers 3 jaar geleden koprevisie gedaan en pakking e.d. naar aanleiding van een warmloper (plastic verbindingsstukje in kachelslang brak). Kopmontage is m.i. behoorlijk secuur gedaan, maar kan zijn dat er toch een oneffenheid op het onderblok zat. Olieverbruik was overigens niet toegenomen, allemaal goed. Motor liep ook prima de afgelopen 3 jaren, tot de week dat we met de auto naar Spanje vertrokken. Wat een stress was dat! Uiteindelijk toch gedaan en is goed afgelopen.

Bedankt voor de tip van dat blok! Ik ga Arjan direct contacten. Heb al eens vaker zaken met 'm gedaan.

Blijft nog wel de overweging staan van eventueel een ander 'koekblik' aanschaffen. Ik weet het, het voelt als een soort verzaken. Ik rij nu sinds 2007 in deze Volvo en het is echt een heerlijke wagen. We hebben er reizen mee gemaakt naar Tsjechie, Italie, Spanje noem maar op. Zand, stenen en hout in vervoerd (en kleine kinderen). Het is en was echt een stoere leefauto. Maar wel eentje van €85,- wegenbelasting per maand en 1:8 verbruik op gas. Maakt samen (als ik alleen die 2 posten reken) 13ct p/km. Een klein willekeurig koekblik op G3 kost 6 ct p/km met de genoemde posten. Maar ja, dan rij je geen veilige en stoere Volvo!

Echter zoals ik al aangaf rij ik erg veel motorfiets sinds ik mijn rijbewijs A heb. Volvo staat dus veel stil en eigenlijk rijdt alleen mijn vrouw en wij als gezin er soms in (wanneer nodig). Kortom, ik overweeg nog even een ander blok en zo niet, dan wordt het voor mij (voorlopig) einde Volvo tijdperk en dus ook waarschijnlijk dit forum.

P.s. Auto wordt vandaag voor de deur gebracht door de sleepdienst. Ben benieuwd!

Sorry, nog meer off topic geworden, maar vind het best een lastig besluit. Maar soms moet je kostentechnisch gezien afscheid nemen van dingen, ook al is het een Volvo ...  :-\
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

jeroen74

Ik zat er aan te denken om te suggeren om van de gelegenheid gebruik te maken die bak weg te doen en je gewenste kleinere auto te kopen... Nu blijkt dat je er zelf ook aan gedacht hebt ;)

Arjen850 kan het ook voor je inbouwen.