Simons sportuitlaat en K&N filter en toch geen verschil??

Gestart door Skippy, 03-10-2015 13:21:07

Vorige topic - Volgende topic

Skippy

Heren,
In een poging om nog net ff wat meer PK's uit mijn oude Volvo V70 (2.5 liter, 10 klepper) te persen, heb ik er een Simons sportuitlaat onder gehangen en een openlucht filter van K&N in gelegd. Maar toch merk ik nauwelijks iets aan de trekkracht. Sterker nog: ik hoor ook niet echt het verwachte "vette" geluid. Heb ik iets gemist? Wat doe ik fout?
Graag jullie advies!
Ed.   

V70R^2

Grote kans dat je pk's kwijt bent met dat filter, nergens voor nodig ook als je niet al op de 400pk zit met een turbo.

Ik zie je andere topic, en meer pk's ga je niet halen uit je 10V.

Een T5 of R kopen is het enige reƫle advies dat ik je geven kan.

volvobug

Het is en blijft een 10klepper zonder turbo. Er zit nog wel een restrictie in de vulling van de cilinders, dat is de plastic verdikking op de gasklep. Die kun je voor het overgrote deel wegvijlen en daar wordt hij een tikkeltje feller van.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

peteRRR

Vette geluid van de uitlaat of luchtfilter?,.......je kan op de uitlaat een groter sierstuk zetten wat wat meer geluid achter de auto geeft,
voor het luchtfilter kan je de bak of aan de onderkant of aan de voorkant open zagen wat meer geluid levert. ( extra bak van de sloop bv )

Zonder de ECU aan te laten passen levert het niet echt meer pk,s
Heb 1 voorbeeld van een 4 pitter 8v van VW waarvan de ECU zelf aangepast was op de originele chip en was teleurgesteld toen ik em terug kreeg.
Maar was aangenaam verrast toen ik de luchtfilterbak open zaagde,...wat een kadootje was dat.

Met tunen moet je vaker wat dingen tegelijk doen als er geen Turbo op zit om er iets van te merken.

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla