Pufje/schampend geluid in eerste meters na koude start

Gestart door ahrab, 04-10-2015 11:42:09

Vorige topic - Volgende topic

ahrab

Ik heb sinds vorige week gas ingebouwd. Sindsdien heb ik na een start ergens in eerste paar meter wegrijden een hoorbaar "sissend pufje" linksachter - of eigenlijk is het meer  een kort schurend/schampend geluid - Het klinkt een beetje alsof ik over een putdeksel rij.

Dit gebeurt met name bij een koude start wanneer de Volvo dus nog op benzine loopt.  Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Naverbranding van een residu gas/benzinemengsel oid?

Ahrab,

626Ronin

ik ken dit geluid ook, maar vraag me af of het met je gasinstallatie te maken heeft. (en ik hoor het gewoon ònder mijn stoel vandaan ongeveer)
ik hou het op de omschakeling van voorverwarmde lucht (langs je uitlaat) naar koude lucht.
dat je het niet eerder hoorde, zou aan het weer kunnen liggen?
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

Thys

Is het niet gewoon de ABS zelftest die daarvoor nooit opgevallen is?

ahrab

Dank voor de reacties. Ook nu gezocht op "ABS zelftest" en zou idd heel goed kunnen dat dat het is. Ik zou eens kijken of het geluid zich voordoet bij 30 km/u. Ik had niet die indruk, maar zal eens checken.

Ahrab

ahrab

En inderdaad. Het geluid doet zich voor op het moment dat-ie op ong 30 km/u zit.

Ook weer opgelost :-)

Gr. Ahrab