welke remmenset voor mijn wagentje

Gestart door volvobaksteen, 06-10-2015 17:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobaksteen

hallo mensen
ben in het bezit van een zwaar opgefokt 850 stationwagentje moet ongeveer 6 a 700 nm koppel kunnen stoppen met een gewicht van 1650 kg

welke remmen zouden het beste wezen

ik heb er 17 inch verbreed staal op liggen en dus geen ruimte mee voor spacers hooguit 8 mm spatborden zijn al gerold en geklopt en kunnen niet meer verder

als iemand hier een goede setup voor heeft
met alle benodigheden die er nodig voor zijn om dit erop te friemelen
als je een lijstje zou willen maken zou het geweldig wezen

alvast bij voorbaat dank aan allen

Martin-R

Wat dacht van een 302 set van een R model, en dan bijvoorbeeld Ferodo remblokken met Brembo schijven?
(voor de voorkant)
Achter, gezien dit maar 20% van je remvermogen is brackets standaard houden met brembo schijf en dan TWR (volvo) blokken?

V70geRwin

Hangt erg sterk af van de ruimte die je hebt ;D
Maar gezien het koppel zal je ook aardig vermogen hebben.

De klauw is de grote beperking.
Ga vooral eerst voor een paar 4 pots klauwen (brembo/porsche) en zoek daar een leuk schijfje bij.
320 of 330 afhankelijk van de ruimte.

brackets is niet het werk, kan je zelf meten en (laten) maken zolang je maar klauwen neemt met een radiale bevestiging.

Vulk


volvobaksteen

heb ongeveer rond de 1000 a 1200 euro voor over rondom dat is streef maarjah als niet anders is betaal ik uiteraard meer moet gewoon goed wezen,
Was voor de motor net zo dacht met 3500 wel klaar te zijn maar zit al op 11 dingen gaan niet altijd zoals je wil helaas

Maar zou wel graag vrij nieuwe of nieuwe remklauwen willen niet van die ouwe krengen die na klein poosje gaan vastzitten
net als standaard volvo remmen das ook drama met die dingen vooral achter

had zelf 320mm schijfjes in gedachten
alleen weet niet welke remklauw er voor nodig is en of daar verschil in zit of dat ze hetzelfde zijn
en die brackets koop ik liever want heb niet barveel tijd om ook nog met de cnc aan de gang te gaan

maar gaat die wel zonder spacers te gebruiken
heb 17 inch staal naar buiten toe verbreed 2,5j dus alles van het hart van de velg naar binnen is hetzelfde gebleven


EricL

Citaat van: V70geRwin op 06-10-2015 17:29:44
[...]

brackets is niet het werk, kan je zelf meten en (laten) maken zolang je maar klauwen neemt met een radiale bevestiging.

:eusa_naughty: ;)

V70geRwin

Citaat van: EricL op 07-10-2015 17:51:17
Citaat van: V70geRwin op 06-10-2015 17:29:44
[...]

brackets is niet het werk, kan je zelf meten en (laten) maken zolang je maar klauwen neemt met een radiale bevestiging.

:eusa_naughty: ;)

Haha,  had het over het normale werk, niet over die top spec brackets van jou.

Maar wellicht heeft baksteen belang bij nog een setje?

volvobaksteen

Citaat van: EricL op 07-10-2015 17:51:17
Citaat van: V70geRwin op 06-10-2015 17:29:44
[...]

brackets is niet het werk, kan je zelf meten en (laten) maken zolang je maar klauwen neemt met een radiale bevestiging.

:eusa_naughty: ;)
okeey wat is het grote verschil tussen de radiale en conventionele remmen dan en waar zie je dat aan als je de klauwen voor je hebt liggen
en nog klein vraagje je gaat het aantal rempods van de auto verdubbelen zowat trekt je hoofdremcilinder dat wel kan die voldoende vloeistof persen of zit je dan telkens met je pedaal onderin voordat die lekker remt

volvobaksteen

Citaat van: V70geRwin op 07-10-2015 18:01:42
Citaat van: EricL op 07-10-2015 17:51:17
Citaat van: V70geRwin op 06-10-2015 17:29:44
[...]

brackets is niet het werk, kan je zelf meten en (laten) maken zolang je maar klauwen neemt met een radiale bevestiging.

:eusa_naughty: ;)

Haha,  had het over het normale werk, niet over die top spec brackets van jou.

Maar wellicht heeft baksteen belang bij nog een setje?
wat voor setje heb je dan is dat beetje degelijk spul komt aardig gewicht en geweld straks op moet niet hebben dat me klauwen afbreken hahaha
en jofes frietzel wat is die europian tuning een dure site man echt belachelijk meeste wat ze aanbieden kan je in zweden van zelfde merk voor 40% minder krijgen

V70geRwin

EricL heeft een 320 setje met brembo 4 pots klauwen en brackets zelf gemaakt.
EricL heeft voor mij ook brackets gemaakt voor 336 remschijven met brembo 4 pots van de Alfa Brera.

4 pots gaat prima met het standaard rem systeem van de Volvo.

Achterkant zou ik niet veel aan doen. Is puur voor de looks.

volvobaksteen

heb stalen velg dus je ziet er gelukkig toch niets van:P
het moet wel wolf in schaapskleertjes blijven

EricL

Ik heb de Brembo's die o.a. ook op een Alfa 4C gemonteerd zitten.


V70geRwin

Citaat van: volvobaksteen op 07-10-2015 18:31:39
heb stalen velg dus je ziet er gelukkig toch niets van:P
het moet wel wolf in schaapskleertjes blijven

De winter look  ;D