Kortsluiting brandstofpomp

Gestart door Peetje_Brik, 27-02-2005 17:05:26

Vorige topic - Volgende topic

Peetje_Brik

Een paar maand terug wegens een benzinelek aan de drukregelaar?? de zekering van de brandstofpomp eruit gehaald en verder gereden op LPG, nu heb ik gisteren eens gekeken om alles te herstellen, mogelijk was het enkel het rubber bezineslangetje en die heb ik nu vervangen, wil ik de boel testen, en mijn zekering van de pomp gaat stuk, tot drie maal toe getest ::), waar zou ik het best beginnen zoeken om dit euvel op te lossen?
Volvo 850 GLT 1993

Jeroentjuh

Misschien de brandstofpomp die te zwaar draait waardoor de zekering stuk gaat....

Zippo

Haal eerst de stekker uit de benzinepomp.
Dan de zekering er in.
En kijken of ie er dan weer doorgaat...
Zo niet dan is jouw brandstofpomp kapot!
Zal wel drooggelopen zijn.... daar kunnen de pompen van volvo echt niet tegen... :-\

Zippo

Peetje_Brik

Er zat net enkele maanden een andere in :( en de stekker zal onder mijn lpg tank zitten zekers  >:(
Volvo 850 GLT 1993

Peetje_Brik

Citaat van: Ludo op 27-02-2005 20:23:01
zat er wel benzine in de tank?.
wel vreemd dat je de zekering eruit haalt om een slangetje bij de drukregelaar te vervangen, waarom?.

benzine zit er in, ik had de zekering een paar maanden geleden uitgehaald omdat hij lekte aan de drukregelaar, zonder zekering geen benzine en op LPG start hij ook goed, heb nu pas even de tijd gehad om alles te bekijken  :-[
Volvo 850 GLT 1993

Peetje_Brik

Net nog even getest, als ik de schakelaar omzet van LPG naar benzine (op benzine wil rijden dus) gaat de zekering niet stuk, kan de benzinepomp dan nog de booddoener zijn????
Volvo 850 GLT 1993

Peetje_Brik

Citaat van: Jeroentjuh op 27-02-2005 17:34:54
Misschien de brandstofpomp die te zwaar draait waardoor de zekering stuk gaat....

Hij krijgt in elk geval geen benzine, een 25A zekering gaat niet stuk :P, maar durf hem zo niet te lang laten draaien  :-\
Volvo 850 GLT 1993

Peetje_Brik

Nog een vraagje, werkt de brandstofpomp van het moment dat je het contact aanlegt, of moet hij gestart worden???
Volvo 850 GLT 1993

Peetje_Brik

Citaat van: Ludo op 28-02-2005 12:18:22
ja, vanaf je het contact opzet begint de pomp te "zoemen".
dat moet je duidelijk kunnen horen.

Ok, zaterdag eens de boel aflopen, iemand nog tips???
Volvo 850 GLT 1993

thuur

En met het monteren van de nieuwe pomp is ook geen bekabeling beschadigd geraakt?

Gr 8)

Peetje_Brik

Citaat van: thuur op 01-03-2005 11:04:40
En met het monteren van de nieuwe pomp is ook geen bekabeling beschadigd geraakt?

Gr 8)

De pomp heeft maanden probleemloos gewerkt???

Wat ik niet begrijp, is bij starten op benzine de zekering niet stuk gaat???
Volvo 850 GLT 1993

thuur

Citaat van: Peetje_Brik op 01-03-2005 11:19:07
Citaat van: thuur op 01-03-2005 11:04:40

Gr 8)

De pomp heeft maanden probleemloos gewerkt???

Wat ik niet begrijp, is bij starten op benzine de zekering niet stuk gaat???

Maar je schrijft even terug dat ie bij overschakelen van LPG naar benzine (ook) niet stuk gaat? Wanneer gaat de zekering nu precies stuk?

Gr 8)