Motor slaat af

Gestart door Fransman, 27-02-2005 19:32:41

Vorige topic - Volgende topic

Fransman

Als ik te snel na de start overschakel op LPG en ik rem komt het toerental onder de 3000 tpm en je raad het al, de motor slaat af. Zolang de motor op benzine draait heb ik het probleem niet. Wie heeft er een idee wat dit zou kunnen zijn

italia

Vast een doodnormaal spijsverterings probleempje voor je ontbranding.

Als jij achtereenvolgens een ijskoude cola en een lekkere Dao (rooie wijn) op kamertemperatuur drinkt heb je ook iets van slik.......

Maar drieduizend toeren is wel wat veel voor het goede.

De G3 van mij slaat na 1.5 seconde al over op gas, en die moet ik ook op +- 1200 toeren houden.

daytonawim

mijn verdamper inst schakeld direct na starten over van benzine naar gas, en dan direct circa 900 rpm stationair ( iets onregelmatig  op +/- 50 rpm)  verder slaat ie nooit af, koud of warm maakt niets uit voor motor en stationairloop.

Fransman

De auto start gewoon op benzine. Zolang ik onder de 3000 toeren blijf, blijft hij ook rijden op benzine en is er niets aan de hand. Als ik echter te snel overschakel op LPG nog voor dat de motor echt warm is, loopt de motor niet mooi meer stationair. Dus met andere woorden, bij een koude motor op LPG komt het toerental van de motor onder de 300 toeren per minuut en slaat daardoor af.

Ik hoop dat dit duidelijker is  ;D

daytonawim

aha,

In het principe slaat een koude motor of als het mengsel te arm is ( veel lucht weinig brandstof) een koude motor wil graag meer brandstof en minder lucht (Rijk)

Heb je de staionair regelaar, het carterventilatie dopje en de gasklep al eens schoongemaakt??

Het is een vermoeden maar mogelijk is je gasring o.a. vervuild door olieslib, en aanslag op je  stationairregelaar.

http://www.volvo850forum.com/index.php?board=22;action=display;threadid=6564

Lees o.a. bovenstaand draadje maar even.

daarnaast zijn je bougie's, kabels en luchtfilter verder in orde ??

Offtopic : Overigens heb jij G3 op kenten staan of niet ???