Koppakking lek zonder koelvloeistof verlies via uitlaat?

Gestart door Amazon62, 14-10-2015 21:26:10

Vorige topic - Volgende topic

Amazon62

Hoi,

Laatst had ik een gescheurde slang van de standkachel. Na dit opgelost te hebben komt de vloeistof uit het koelvloeistofreservoir zetten. Na wat rondstruinen hier, eerst maar de thermostaat vervangen, want dat kon het ook zijn volgens sommigen. Nu nog steeds een hoge druk in het reservoir. Bij het starten met de dop eraf, spoot het eruit. Maar er komt geen witte rook uit de uitlaat en motor loopt goed, rijdt goed en temp blijft ook goed. Iemand nog een andere reden wat dit nog kan veroorzaken, behalve een lekke koppakking? Wil gewoon niet dat dat het is... Ontkenningsfase, hahaha. Bedankt!

Gr. Maarten

MEN-O

Haal de bekleding op de vloer/ langs de tunnel eens los aan beide kanten en kijk of daar kvs ligt, bij mij was de kachelradiator lek. (Komt vaker voor..). Heb hier ook een week of wat mee geemmerd toen.

Amazon62

Bedankt voor je reactie, maar de kachelradiator is 4 jaar geleden vervangen. En de koelvloeistof verdwijnt alleen via het reservoir eigenlijk...

V70R^2

Ff snuffel op het expansievat om CO te ruiken, dan is het koppakking en heb je uitsluitsel.

Kachel radiateur heeft het mij mij ook na vervangen maar 2,5jaar volgehouden.. Kan zomaar weer stuk zijn, maar geen rede zijn dat er teveel druk opbouwt.

elianmars

Zit er geen verstopping in het koelwatercircuit?

Amazon62

Koelvloeistof ziet er mooi groen uit, zonder rare verkleuringen erin. Het ruikt ook niet vreemd ofzo.
Als er een verstopping is, zal de motor dan niet oververhit raken?

Ik las over een slechte dop op het reservoir. Ga ik ook even vervangen. Lijkt me stug dat dat het is eigenlijk, maar baat het niet........

thom-b

Scheur is de dop of een scheur in het expansietankje kan ook! (heb ik laatste maand al 2x gezien)
Met het scheurtje in het tankje bedoel ik dan precies tussen het schroefdraad en het tankje

Amazon62

Citaat van: thom-b op 14-10-2015 22:38:30
Scheur is de dop of een scheur in het expansietankje kan ook! (heb ik laatste maand al 2x gezien)
Met het scheurtje in het tankje bedoel ik dan precies tussen het schroefdraad en het tankje

Zal het grondig nakijken.... Maar die hoge druk in het reservoir, klopt dat wel?

j3r03n

Snuffelaar erop. Bespaar jezelf de stress en sluit dat alvast uit, of niet.
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

Amazon62

Citaat van: j3r03n op 16-10-2015 10:54:05
Snuffelaar erop. Bespaar jezelf de stress en sluit dat alvast uit, of niet.

Snuffelaar?  Oh, je bedoeld iemand die er verstand van heeft..Ja, beter even naar de garage toe...

kevinwalter

Snuffelaar = een apparaatje wat checked of er CO in je koelvloeistof zit. Zoja, dan je koppakking kapot.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

leons850

Dit is gewoon de sensor die ze gebruiken voor en 4gas meting.
als er co2 in zit dan is het je koppakking.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

rolvio

Ik heb dit ook gehad. Ogenschijnlijk liep de auto goed, toch teveel druk in het systeem. Laten snuffelen en teveel co, koppaking kapot. Laten repareren en weer verder roffelen...

j3r03n

Ik heb het ook gehad met een V40. Deze liep wel ok, maar ging in de loop der tijd wel steeds beroerder lopen. Heb er best nog een tijd mee rondgereden, wel regelmatig water bijvullen. Ook de kopbouten nog een keer aangehaald en dat zorgde wel voor verbetering, maar was helaas geen permanente oplossing. Uiteindelijk naar de sloop gebracht want was niet meer de moeite van het oplappen waard.
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

Amazon62

Hoi,

Helaas is het toch de koppakking.... Je kunt het al ruiken.
Het repareren laat ik maar doen ivm tijdgebrek. Rond de 1200 euro incl. materialen (pakkingen, distributie, pomp, slangen ed.).  Redelijke prijs denk ik. Wel erg balen, maar ja het risico van een oude (turbo) auto.... Bedankt voor alle hulp.

Gr. Maarten