Mensen ervaring met www.absrepair.com ?

Gestart door Anthony, 28-02-2005 13:34:27

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: cryptrick op 24-05-2005 12:26:00
Ja da's waar, maar iedereen moet ergens z'n brood mee verdienen, toch?

Dat is waar! Maar ik vind het jammer dat mensen die dit forum bezichtigen (en dus uit zijn naar oplossingen voor hun problemen) dan toch besluiten de unit op te sturen. Maar zoals gezegd: iedereen moet het zelf weten, geld kun je maar 1x uitgeven ;)

Citeer
Overigens doet Victor Rocha (de Amerikaan) precies hetzelfde, het lijkt wel alsof www.volvoabsrepair.com dezelfde plaatjes heeft als
http://home.earthlink.net/~vicrocha/
hmmmm.........
Kennelijk houdt de usa reparatie van de plastic kastjes (na bouwjaar 95) wel in een extra modificatie met koelplaatjes, weet niet of volvoabsrepair.com dat ook doet.

Richard

Koelplaatjes hebben geen zin. Dat zal pas werken als de unit zo heet wordt dat de componenten zichzelf gaan desolderen. Ik zie gewoon slechte solderingen die met een beetje meer tin wel goed te maken zijn. De unit zelf is al van aluminium (warmteafvoer) en in de motorruimte wordt het toch niet koeler. Het toevoegen van extra aluminium is dan zinloos. De controller achter de radiator plaatsen zal wel nut hebben, maar dan vinden we nathuurlijk weer niemand die als proefkonijn wil dienen ;D

Gr 8)

cryptrick

Brood wordt verdiend aan mensen die geen brood kunnen bakken, maar zonder door te filosiferen: de koelplaatjes worden aangebracht op de plastic (na 1995) kastjes.

Heb het alu kastje weer teruggeplugt en zowaar, geen lampjes op dashboard!!

Bedankt voor alle steun Thuur, als ik in NL ben, dikke pint voor je!

Even terugkomend op auto/volvo-rijders die zonder meer betalen voor dit soort mankementen: mijn lambda lampje flitst soms op, maar na enige weken dooft zichzelf... heb dit sinds auto gekocht in 1998. Gelukkig was de hoofdmonteur van volvo dealer alhier nogal 'ouderwets' en zei: gewoon doorkarren, gaat vanzelf weg. Hij werkt nu niet meer bij lokale dealer; ik kom ook niet meer bij deze dealer. Het gaat er bij de hoofd-garages om om zoveel mogelijk reparatiekosten uit je zak te kloppen, helaas nodig om de salarissen op welk niveau dan ook waar te maken.
Moraal - mocht die er zijn:  ik trap open deuren in!

--

zo, nu eventjes doorzeuren over mijn 850 t5erretje- of is dat ettertje: verslag sinds 1 january 2005:  kost een beetje geld, lieve help!! Deursloten elektriek kapot, hoofdremcylinder kaduuk, koppelingscylinder aan gruis, psychiater bezoek vanwege zenuwinzinking door allerlei lampies op dashboard, roest onder achterruit....Volvo????  gaat nooit stuk?????  forget it!

--

Gelukkig moet ik morgen weer een stuk rijden en blaas ik alle frustraties eruit met de zwarte  pijl!
Ach het is zo'n lief beestje, met z'n rica dit en low profiles dat ;-)

eric74

heb website van autorepair ook es bezocht en moet toegeven als de reparatie niet meer voorstelt, dat het veel geld is, waarmee je beter andere leuke dingen kunt doen.
Kan iemand me uitleggen wat er juist gesoldeerd moet worden?
gewoon alle contacten ff doorsolderen zodat ze terug 100% geleiden?
of moet je daadwerkelijk nieuwe verbindingen maken ( overbruggingen?)
iemand fotoke beschikbaar van de binnenkant van de unit om dit aan te geven?

thx

johan283

Citaat van: cryptrick op 24-05-2005 22:20:19

Even terugkomend op auto/volvo-rijders die zonder meer betalen voor dit soort mankementen: mijn lambda lampje flitst soms op, maar na enige weken dooft zichzelf... heb dit sinds auto gekocht in 1998. Gelukkig was de hoofdmonteur van volvo dealer alhier nogal 'ouderwets' en zei: gewoon doorkarren, gaat vanzelf weg.

Ja tuurlijk, maar is toch een storing. De ECU kan dit dan nog bijregelen. Kijk eens onder het inlaatspruitstuk, daar zit  een vacuum knietje, dat waarschijnlijk lek is. Als het goed hoor je het ook sissen.

Wel verstandig om te vervangen..........

Diederick

Citaat van: Maverick op 08-03-2006 21:02:07
Beste Thuur,

Bedank Erik even voor de foto, dank je.

Ik heb vandaag de ABS controller gedemonteerd de deksel verwijderd en er was duidelijk te zien dat er drie solderingen los waren (een zwart ringetje in de soldering te zien) alle solderingen (rood omcirkeld op de foto) even opnieuw laten smelten en wanneer nodig iets soldeer toegevoegd. Een klusje van 10 minuten. vervolgens de deksel (na verwijderen zo veel mogelijk oude kit) met nieuw siliconenrubber gemonteerd. De ABS controller weer gemonteerd met de vier torx schroefjes en na een proefrit met veel hobbels en bochten bleven de gewraakte lampjes ABS TRACS uit. Het is dus gelukt.
Een fikse besparing van € 175,00 (dat vraagt ABS REPAIR ervoor).

Groet Mark,

Nou ik heb mijn ABS unit op gestuurd naar abs repair en mooi dat ik kon betalen en niet werken
sterker nog hij heeft hem gesloopt want zelfs mijn kilometer teller doet het nu niet meer dus ik kon wel naar de dealer en even voor 428 EX een nieuwe  unit halen
ABS REAPIR  BEDANKT HOOR VOOR HET GOEIE ZAKEN DOEN!!!!   (KOTS KOTS KOTS)
Het is gewoon een oplichter die vent

thuur

Citaat van: Diederick op 17-05-2007 17:49:02
Nou ik heb mijn ABS unit op gestuurd naar abs repair en mooi dat ik kon betalen en niet werken
sterker nog hij heeft hem gesloopt want zelfs mijn kilometer teller doet het nu niet meer dus ik kon wel naar de dealer en even voor 428 EX een nieuwe  unit halen
ABS REAPIR  BEDANKT HOOR VOOR HET GOEIE ZAKEN DOEN!!!!   (KOTS KOTS KOTS)

Is het geen bedrijf dan? Dan gewoon een werkende unit eisen.

Volgende keer stuur je maar een PB. Ik heb nog nooit een ABS controller gerepareerd die daarna kuren had of stuk ging.

Gr ;)

Emiel

Terugsturen naar ABS repair met kopie van de factuur, heeft bij een forumlid hier ook geholpen...

elianmars

Citaat van: Diederick op 17-05-2007 17:49:02
Citaat van: Maverick op 08-03-2006 21:02:07
Beste Thuur,

Bedank Erik even voor de foto, dank je.

Ik heb vandaag de ABS controller gedemonteerd de deksel verwijderd en er was duidelijk te zien dat er drie solderingen los waren (een zwart ringetje in de soldering te zien) alle solderingen (rood omcirkeld op de foto) even opnieuw laten smelten en wanneer nodig iets soldeer toegevoegd. Een klusje van 10 minuten. vervolgens de deksel (na verwijderen zo veel mogelijk oude kit) met nieuw siliconenrubber gemonteerd. De ABS controller weer gemonteerd met de vier torx schroefjes en na een proefrit met veel hobbels en bochten bleven de gewraakte lampjes ABS TRACS uit. Het is dus gelukt.
Een fikse besparing van € 175,00 (dat vraagt ABS REPAIR ervoor).

Groet Mark,

ABS REAPIR  BEDANKT HOOR VOOR HET GOEIE ZAKEN DOEN!!!!   (KOTS KOTS KOTS)

Je gaat toch niet een nieuwe kopen? Gewoon terug gaan naar die ABS repair, natuurlijk!!  :eusa_doh:

Diederick

Ja, zijn antwoord was ja hij was al stuk toen hij binnen kwqam en ik heb gekekn of ik hem kon maken maar dat is niet gelukt ...jammer sorry joh .

Dus wat moet ik gewoon een nieuwe kopen dan maar kan niet zonder kilometer teller tenzij jullie nog een ander idee hebben maar ik heb de unit al besteld bij de dealer
in ieder geval jongens bedankt voor de reacties en de steun

greetz Diederick
(met de magische zelfhelende 850 R Staion)
ja lampjes die aangeven dat de luchtmassa meter kapot is en dan iets anders vervangen en het lampje ging spontaan weer uit(lol) scheelt weer geld

t5karel

Kun je niet op de sloop zo,n ding halen dan?Zijn 2e hands toch wel te krijgen ???.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Ludo

Citaat van: t5karel op 18-05-2007 12:27:37
Kun je niet op de sloop zo,n ding halen dan?Zijn 2e hands toch wel te krijgen ???.

waarom?, gewoon zelf solderen.

t5karel

Citaat van: Ludo op 18-05-2007 13:03:02
Citaat van: t5karel op 18-05-2007 12:27:37

waarom?, gewoon zelf solderen.

Ik dacht dat ie helemaal gemold was en dat ie uiteindelijk een nieuwe moest.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Ludo

oeps, ja idd hij heeft em gesloopt.  :eusa_wall:
en nog een rekening op de hoop toe. ???
die durft!.

Diederick

Kijk dat bedoel ik,

aan de andere kant is het toch ook wel fijn dat ik nu een verse in de auto heb hangen weet ik zeker dat ie weer 2 ton mee kan
maar ja voor 385,- euri had ik een hoop leuke andere dingen voor kunnen doen heb net mijn auto helemaal laten reparen en dacht nou ik heb nog 500 pleuro over kom laat ik is even langs rica rijden maar helaas dat laat dus nog ff op zich wachten aangezien ik ook eerst mijn velgen moet laten doen al met al 1850,- euri lichter maar wel weer een perfect rijdende en sturende 850 R station(oh ja een remmende want ja ABS is toch wel prettig) :eusa_think:

Diederick

ZOOOOO

Verse ABS unit erin alle lampie's zijn weer uit dus ik kan weer lekker sturen
alle problemen weer opgelost
heren dank voor de goede raad en het medeleven
Groetjes diederick