Mensen ervaring met www.absrepair.com ?

Gestart door Anthony, 28-02-2005 13:34:27

Vorige topic - Volgende topic

Anthony

Hallo,
Sinds kort is een aantal maal het ABS-lampje spontaan gaan branden. Laten uitlezen en de conclusie was dat de rechterachter abs-sensor defect zou zijn. Na enig speurwerk ben ik er achter gekomen dat dit een veel voorkomend probleem is en te maken heeft met een defecte abscomputer. Vervangen kost klauwen met geld. Is de oplossing zoals geboden door absrepair.com een betrouwbare optie of wten jullie goede alternatieven? Weet iemand wat er dan precies gereviseerd wordt en of dit door de gemiddelde techneut te doen is? absrepair geeft aan het kastje niet zelf te openen omdat het dan geheid kapot gaat, is dat zo?

Een heel verhaal, met veel subvragen, ik hoop op veel reacties.

Met vriendelijke groet,

Anthony van Peet
850 2.5 10 station 1996

thuur

Als je de zoek functie gebruikt worden al je vragen beantwoord ;)

Die specifieke foutmelding is idd meestal het begin van verrote solderingen op de printplaat van de ABS computer.

Je kunt hem ook zelf repareren (als je kunt solderen of iemand kent die het kan), ik heb de mijne ook 'doorgesoldeerd' en geen foutmelding meer gezien. Er zijn meer forummers die ook succes hebben geboekt.

Echter ook wel eens gehoord dat de solderingen nog goed waren en de storing dus ergens anders moet zitten.

Gr 8)

Anthony

Bedankt voor de reacties tot zo ver. Ik zal jullie tips uitproberen. En inderdaad zelfdoen is snel verdiend.

Groeten,
Anthony

Anthony

Hallo allemaal,
heb met moed, beleid en wanhoop na veel gepiel de computer open gekregen. Was niets schokkends te zien. Wel alle contacten schoongemaakt. Resultaat: abslampje blijft inmiddels al 3 weken uit. Was dus w.s. een smerig contact.
Bedankt voor de tips, ,,,,,,,,,,,enne...........Gauw verdiend!!!

Anthony

Anthony

Dit was toch iets te vroeg gejuigd. Heb inderdaad een aantal weekjes zonder brandend abs-lampje gereden. Maar helaas toch weer gaan branden. Laatst de steckers goed schoongemaakt. Ook toen was het probleem een paar dagen weg. Echter heeft deze actie nu ook geen resultaat meer. Suggesties????

thuur

Citaat van: Anthony op 29-04-2005 13:34:03
Dit was toch iets te vroeg gejuigd. Heb inderdaad een aantal weekjes zonder brandend abs-lampje gereden. Maar helaas toch weer gaan branden. Laatst de steckers goed schoongemaakt. Ook toen was het probleem een paar dagen weg. Echter heeft deze actie nu ook geen resultaat meer. Suggesties????

Ja: open maken, stekkerverbinding opnieuw doorsolderen (evt. die van de pomp ook, afhankelijk van type controller) en terugplaatsen ;)

Gr 8)

johan283

Ik ga waarschijnlijk toch voor een snelservice actie. Moet wel eerst de fout code uitlezen om zeker te weten dat het slechte contacten zijn.

Anthony

Uiteindelijk toch gekozen voor VAR te Den Haag. Keurige service en.......................................de computer werkt weer tadeloos.
Aanradertje dus.
Tip: Als je niet echt technisch bent niet zelf gaan zitten rommelen, je maakt meer kapot dan je lief is.

Groeten,

Anthony

elianmars

Wel fijn, dat de beste man uit Den Haag er eindelijk bij heeft gezet dat de prijzen exclusief btw zijn (na klagen van mij tegen Marktplaats  ;D ;D)

Mijn neef heeft z'n controller laten repareren bij 'm, tot volle tevredenheid, alleen vond hij het ook raar, dat de prijs die vermeld werd ex. btw was.......

cryptrick

Hoe krijg je de abs unit open??? Ik heb het over de aluminium unit uit een '95 t5r. Lijkt mij dat je het deksel kapot maakt als je met een schroevedraaier gaat zitten poeren!
Heeft iemand enig idee?

grtn

thuur

Ja je beschadigt het dekseltje wel enigszins, maar dat is niet erg. Zit toch kit tussen die je achteraf weer moet aanbrengen (eerst een paar weken proefrijden!). Er is wat kracht voor nodig, dus wees niet bang ;)

Gr 8)

cryptrick

Bedankt arthuuuur,

Ik ga zo maar eerst het doosie weer aansluiten, voordat ik de boel opensloop,  je weet maar nooit.

Ik zit in Engeland en heb hier een abs repair bedrijf gevonden; kosten: 205 pondjes incl. verzendkosten (330euro)
Via brickboard een amerikaans bedrijf  dat het voor 130 dollar doet + verzendenkosten (103 euro)  
Dus volvoabsrepair.com zit met z'n prijzen ok.  

groets  ;)Richard

thuur

Citaat van: cryptrick op 24-05-2005 11:45:30
Bedankt arthuuuur,

Ik ga zo maar eerst het doosie weer aansluiten, voordat ik de boel opensloop,  je weet maar nooit.

Ik zit in Engeland en heb hier een abs repair bedrijf gevonden; kosten: 205 pondjes incl. verzendkosten (330euro)
Via brickboard een amerikaans bedrijf  dat het voor 130 dollar doet + verzendenkosten (103 euro)  

groets  ;)Richard

Ik vind ze niet ok! De beste man doet z'n werk goed (ik hoor er prima verhalen over) en blijkbaar vinden veel mensen het bedrag schappelijk.

Waar ik moeite mee heb is dat het repareren geen drol voorstelt: met een soldeerbout en wat tin ben je in een kwartiertje klaar als je het rustig aandoet. (Ik heb mijn controller ook gerepareerd).

Maar goed, iedereen moet het zelf weten. :-\

Gr 8)

elianmars

Citaat van: thuur op 24-05-2005 11:56:42
Citaat van: cryptrick op 24-05-2005 11:45:30
Bedankt arthuuuur,

groets  ;)Richard

Ik vind ze niet ok! De beste man doet z'n werk goed (ik hoor er prima verhalen over) en blijkbaar vinden veel mensen het bedrag schappelijk.

Waar ik moeite mee heb is dat het repareren geen drol voorstelt: met een soldeerbout en wat tin ben je in een kwartiertje klaar als je het rustig aandoet. (Ik heb mijn controller ook gerepareerd).

Maar goed, iedereen moet het zelf weten. :-\

Gr 8)

Helemaal mee eens, Arthur.
Mijn neef is er dus pas geweest met z'n S80. In de advertentie op Marktplaats staat dat ze speciaal gereedschap hebben ontwikkeld om de controllers open te maken.
Ik weet niet sinds wanneer een stanleymes speciaal gereedschap is? Want daar is de controller dus gewoon mee open gesneden......... ::)
Solderen was in een vloek en een zucht gebeurd.
Kosten: 208 euro (inkl. btw)......... Ik verdien het niet in een half uurtje tijd, hoor......... :-X :-X

cryptrick

Ja da's waar, maar iedereen moet ergens z'n brood mee verdienen, toch?

Overigens doet Victor Rocha (de Amerikaan) precies hetzelfde, het lijkt wel alsof www.volvoabsrepair.com dezelfde plaatjes heeft als
http://home.earthlink.net/~vicrocha/
hmmmm.........
Kennelijk houdt de usa reparatie van de plastic kastjes (na bouwjaar 95) wel in een extra modificatie met koelplaatjes, weet niet of volvoabsrepair.com dat ook doet.

Richard