voorscherm

Gestart door elianmars, 28-02-2005 15:13:12

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Wie kan me vertellen of de voorschermen van de 850 van de modeljaren 93 en 96 hetzelfde zijn?

Volgens de dealer die ik gebeld heb, zijn ze hetzelfde, maar ik dacht dat ze verschillend zijn.

Wie kan me hierover uitsluitsel geven? :-\

Spin!

Volgens mij zijn ze gelijk aan elkaar...er staat er trouwens eentje te koop op marktplaats

www.vm-parts.nl

Walter

Ik heb het even nagekeken in VADIS, ze zijn gelijk.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

elianmars

Dat is heel mooi!

Ik kan er namelijk één halen die de goede kleur heeft (i.v.m. de schade aan onze T5).

En dan maar hopen dat de kleur niet al te veel afwijkt.
Verkleuren doet 't namelijk altijd wel iets.

Bedankt voor de reakties!! :)

thuur

En anders kom je met Commandant 4 (de groene) ook een heel eind.. ;)

Hoe zijn je bovenarmspieren? ;D

Gr 8)

elianmars

Citaat van: thuur op 28-02-2005 18:47:35
En anders kom je met Commandant 4 (de groene) ook een heel eind.. ;)

Hoe zijn je bovenarmspieren? ;D

Gr 8)

Die zijn al geoefend. Ik ben de wagen rondom al aan het doen met commandant. Ik heb nu de motorkap, 1 voorscherm (gelukkig net de andere kant.....) en het dak klaar.
Nu de rest nog.......... :-\

daytonawim

??? commandant  (nr 4)  op metalic lak gebruiken ???  

thuur

daytonawim

Je kan je blanke lak hiermee wel iets opknappen (met nr 5 voor de kleine krasjes ), maar als die blanke lak beschadigd/verdwijnt  dan wordt de onderliggende lak toch lelijk of niet ?

thuur

Nee hoor, juist omdat je polijst maak je de plekken minder zichtbaar. Scherpe krassen gaan van |_| naar \_/ en doffe plekken (juist vaak de blanke lak) worden weer mooi blinkend!

Ik heb er geen negatieve ervaringen mee (behalve dat het veel tijd en spierkracht kost) ;)

Blanke lak is doorzichtig, de echte lakkleur komt dan beter door. De blanke lak is ter bescherming van de lak, maar kan het aanzicht danig vergallen als deze niet mooi is.

Gr 8)

elianmars

Nr 5 is toch juist veel grover dan nr 4 (is nr 5 rood van kleur?)? Dan blijft er zeker niet veel van je lak over.

Nr 4 gaat perfekt, mits je niet een uur op hetzelfde plekje gaat poetsen. Dan ga je wel een keer door je lak heen.

Zoals ik al zei, heb ik nu wat gedeelten gedaan met nr 4 en het resultaat is echt super!
Daarna natuurlijk wel een goede laag wax er overheen, want alle bescherming is van de lak verdwenen na het polijsten.

Ziehier het resultaat van een Commandant 4 behandeling:

daytonawim

Eh, nr 5 (hoog schenk kannetje) is een polijs goedje en duidelijk minder grof dan nr 4.(rond blik)

Ik was echt van mening dat dit uit den boze was :-(

elianmars

Citaat van: daytonawim op 01-03-2005 15:40:30
Eh, nr 5 (hoog schenk kannetje) is een polijs goedje en duidelijk minder grof dan nr 4.(rond blik)

Ik was echt van mening dat dit uit den boze was :-(

Ok. Dan ben ik in de war met een ander nummer.
Ik heb een keer een auto met rode Commandant gepoetst en zat binnen de kortste keren door de lak heen... :-\

elianmars

Citaat van: Ludo op 01-03-2005 18:46:51
Citaat van: elianmars op 01-03-2005 18:32:50
Ik heb een keer een auto met rode Commandant gepoetst en zat binnen de kortste keren door de lak heen... :-\

dat is niet vreemd als je al 1 dag poetst op een motorkap, een voorscherm en het dak.

;D

Nee joh! Ik heb over de motorkap een uurtje gedaan. Over het scherm een half uur en het dak ook een uurtje.
Dat verspreid over meerdere dagen. Het is veel te koud om langer buiten te staan!

reneetje

In de autoherstel wereld wil er ook nog weleens iets mis gaan , en daar gebruikt men vaak de produkten van 3M [/color].
Als je ziet wat die lui hiermee soms wegpoetsen , dat is ongelovelijk :o

Rene 8)