Project E85 ECU remap.

Gestart door Hendrix, 22-10-2015 10:31:13

Vorige topic - Volgende topic

Hendrix

thanks iedereen.... dit gaat dus een erg lang project worden met al die poep luiers tussendoor  :P

Citaat van: cornelis-b op 03-03-2016 08:02:31
Citaat van: Hendrix op 02-03-2016 20:35:13
Update:

Zoontje geboren op de eerste van de maand, welgeteld 13 uur na de uitgerekende datum, gezond en lijkt op mij (was dus niet de postbode  ;D).

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje. Maar je gaat ons toch niet vertellen dat hij nu al lang haar heeft en een baard?? ;D ;D

grinnik..nee maar wel dezelfde oren (arme jongen) en een grote.... nou ja....laat ik het netjes houden  ;D ;D

Hendrix

Update:

Nou hij is weer door de keuring en de zomer is begonnen, zometeen weer lekker aan het sleutelen maar eerst de nodige reparaties uitvoeren, 1 van mijn nivomats is lek, damn... kwam nog wel door de keuring (doet het nog wel dus) maar wel met het advies deze toch spoedig te vervangen.

Stuurkogel linksvoor heeft speling, moet ook vervangen worden, daar heb ik er gelukkig nog een van liggen.

Binnen kort wel even met de standaard map van maarten in de ECU geflasht gaan rijden en wat rommelen met de load request map  ;D...maar zoals gezegd, eerst even zorgen dat de wegligging in orde is.. :eusa_whistle:

PS de jongen groeit goed en huilt hard  :eusa_shifty:

Hendrix

Update:

Helaas nog geen gemodde ECU erin, maar we zijn op de goede weg (ligging)

De Nivomats achter zijn vervangen door nieuwe (eenvoudig klusje trouwens, als je 2 krikken gebruikt).

De nivomats nieuw gekocht (verlaagde type) in USA, incl import heffingen en BTW 280 euro per stuk (i.p.v. de 479 bij estate service). Had ze in 6 dagen!!

De Carterventilatie is nu ook gedaan, met dank o.a. aan robbie voor het opsturen van de orginele plastic buis van de olie vanger naar de PTC tegen alleen de verzend kosten   :eusa_clap:
Helaas was DHL erg traag. 15 dagen  :o

Nu eens kijken of de olie lekkage minder wordt  ;D

Heb ook vorige week een donor auto op de kop getikt hier in het midden van Finland, was helaas al door onverlaten het nodige aan verkl**t en het blok opgeblazen of zoiets, helaas was de gechipte ECU er al uit, was wel interessant geweest om die uit te lezen en kijken wat voor een mapping er in zat....helaas gaat dat dus niet lukken.

Wel nu een kapotte reserve motor (voor onderdelen als sensors enzo) en er zaten 2 extra kleppendeksels bij??? lagen los in de bagage ruimte  ;D

Maar terug naar mijn T5, nu de aanlopende voorrem cylinders vervangen door nieuwe (helaas niet orgineel maar aftermarket).

Later meer...

Groeten uit Finland (vergeven van die K*T muggen  >:( >:(     :P

Hendrix

Update:

Het onderzoek heeft zich weer verplaatst naar de knutsel kamer, helaas door omstandigheden (zieke familie) geen tijd gehad om verder te gaan met dit projectje.

En nu moet ik denk ik weer wachten tot volgende zomer want ik heb de spijker banden er al weer onder, ligt hier een aardig pak sneeuw  8)