Sleepoog

Gestart door Reitse, 03-02-2003 14:57:17

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Vanmiddag moest ik even wegenwacht spelen, de 440 van m'n moeder startte niet meer. Ik denk  "slepen met dat hok!" Sleep-oog bij de 440 gevonden, maar bij m'n 850 geen sleep-oog te vinden! Ik heb wel een trekhaak, de sleepkabel daar met een paar windingen aan vast gemaakt. Klopt het dat trekhaak-850's aan de achterzijde geen sleep-oog meer hebben??

Joeri

Ik heb een trekhaak en een sleepoog. Oog zit wat ver naar achteren maar hij zit er wel :D
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

s©ub@

Reitse;

bij het '92 model van de 850 is het normaal dat wanneer er een trekhaak onder de auto gebouwd word het sleepoog hierdoor vervalt...

ik heb afgelopen zomer ook een trekhaak gemonteerd onder mijn '92 850 en ik heb hier nog een mooi rood trekoog liggen als je wilt  ;D

dus geen zorgen; het hoort zo  ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

denkweb

LET EVEN OP!

Het 'sleepoog' waar we het hier over hebben is geen sleepoog maar een VERANKERINGSPUNT! Een volvo mag volgens de handleiding nooit aan dit haakje gesleept worden omdat deze daar niet voor is bedoeld. Het is bedoeld om het voertuig om een transportwagen vast te zetten en is niet stevig genoeg om aan te slepen. Dit geldt ook voor de 440/460.

(Derhalve kun je korte afstanden altijd wel slepen aan dit ooggie, maar ga niet klagen bij de dealer als ie afbreekt!)

Reitse

Hmm.. dat oogie kan best wat hebben dan. M'n moeder in de 850, ik in de 440 (die deed het niet meer en remmen en sturen gaat dan wat zwaar, vandaar). Tsja, niet gewend in de 850, en als die 170 paarden ineens gaan trekken kan dat hard gaan. Een paar beste klappen meegemaakt en dat hoor je dan door de hele auto. Maar het oogie zit nog steeds aan die 440, viel me niets tegen.

(bij de 440 zat de oorzaak in de bobine, die is vervangen samen met rotor, bougies en verdeelkap)