Pcv blijna vervangen!!

Gestart door purekoekange, 04-11-2015 10:05:00

Vorige topic - Volgende topic

purekoekange

ik had al door dat er iets mis was met mijn Pcv systeem maar kon de oorzaak niet vinden >:(
nu heb ik echter een geknapte slang gevonden maar weet niet of die van het Pcv systeem is....
mocht de slang nou niet van het Pcv systeem wezen iemand enig idee waar dan dan?

ik heb er foto's van gemaakt alleen nu is ook gelijk de vraag is het makkelijk te vervangen?

en

Sbv

lijkt wel alsof men een nieuwe slang heeft aangelegd en de oude van de carterventilatie heeft laten zitten. de nieuwe gaat onder de injectorrail door naar ???

purekoekange

Citaat van: Sbv op 04-11-2015 10:21:07
lijkt wel alsof men een nieuwe slang heeft aangelegd en de oude van de carterventilatie heeft laten zitten. de nieuwe gaat onder de injectorrail door naar ???
ik zou het niet weten, ik zal binnenkort toch het pcv systeem er uit moeten halen om te kijken op te veel verharde olie
weet ik ook gelijk waar de slang vandaan komt

portlock

Als je hulp nodig hebt met de carterventilatie vervangen, doe maar een berichtje. Woon in de buurt ;)

Zou het dan in wel 1x aanpakken als ik jou was, ipv 1 slangetje. Dan weet je zeker dat het goed is, en kan je weer een ruime tijd voorruit.
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

V70geRwin

Zou idd gelijk het hele setje doen, ben je in 1 keer klaar. ET heeft de setjes zo in de webshop staan.

Ben wel benieuwd waar het nieuwe slangetje heen gaat als de oude er zo nog bij ligt.
Het slangetje gaat normaal mee in de dikke buis helemaal onder het spruitstuk door gaat en om het blok heen onder de ontsteking door naar de turbo.
Het harde gedeelte is vaak ook zo broos als wat, mag het ook een keer...

Spruitstuk eraf en de nieuwe kit erop, weet je gelijk dat dat weer gedaan is.
Als je de vacuumslangen rond turbo en TCV nog niet gedaan hebt is dit ook gelijk een goed moment.

Leuk klusje en goed te doen, op de bout die van onderaf door de steun van de peilstok in je spruitstuk heen moet na  ;D

purekoekange

Citaat van: V70geRwin op 09-11-2015 11:15:13
Zou idd gelijk het hele setje doen, ben je in 1 keer klaar. ET heeft de setjes zo in de webshop staan.

Ben wel benieuwd waar het nieuwe slangetje heen gaat als de oude er zo nog bij ligt.
Het slangetje gaat normaal mee in de dikke buis helemaal onder het spruitstuk door gaat en om het blok heen onder de ontsteking door naar de turbo.
Het harde gedeelte is vaak ook zo broos als wat, mag het ook een keer...

Spruitstuk eraf en de nieuwe kit erop, weet je gelijk dat dat weer gedaan is.
Als je de vacuumslangen rond turbo en TCV nog niet gedaan hebt is dit ook gelijk een goed moment.

Leuk klusje en goed te doen, op de bout die van onderaf door de steun van de peilstok in je spruitstuk heen moet na  ;D
ik ga het allemaal zelf vervangen binnenkort, kan ik ook gelijk kijken waar dat slangetje heen gaat ben er ook wel benieuwd naar :D

purekoekange

nou even een update over de vervanging van het Pvc systeem,
het is wachten op de onderdelen.. die komen maandag.

voor zo snel ik het weet waren er meerdere oorzaken waardoor het systeem al zeker voor 50% niet meer werkte  :P

oorzaak 1.. Ik weet 99 procent zeker dat dit niet hoort  :eusa_snooty:

deze was helemaal aangekoekt.

mocht je een idee hebben hoe je de aangekoekte olie nog beter weg krijgt ik hoor het graag!

schutten

Inlaatbuis eraf en met remreiniger en perslucht schoonblazen.

purekoekange

Citaat van: schutten op 29-11-2015 00:17:23
Inlaatbuis eraf en met remreiniger en perslucht schoonblazen.

dankje! zal ik morgen proberen.

kevinwalter

Om maar even in te haken. Ik heb onderhand ook alles vervangen. Slangen, potje, inlaatbuis schoongemaakt. Door de twee grote gaten in het blok geblazen met de compressor (Je hoort de boel borrelen). Alles lijkt goed te zijn.

Echter zuigt hij niet. Als ik een handschoen over de oliepeilstok heen doe wordt hij opgeblazen. Bij de olievuldop is het blazen minder maar heel ietsjes aanwezig.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Sbv

je schrijft vervangen en schoongemaakt dat zijn 2 verschillende zaken. Bij cv vervang ik zelf potje en slangen.

kevinwalter

Ja, slangen en het potje vervangen. Alleen de inlaatbuis bij de turbo schoongemaakt. Dit zat dichtgekoekt bij een sensor? Deze:

V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

KIM

De PCV klep is dat. Geen sensor maar een actuator.

kevinwalter

Hmm, en kan die klep mijn vullende handschoen verklaren? :P

Er konden nog net 2 saté stokjes door ofzo. Hij zat helemaal dicht. Toen ik trouwens het kleine slangetje van de carterontluchting los maakte kwam er olie uit.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

V70R Handbak 2004
V60 CC 2020