Welke tuner?

Gestart door Turbobiker, 02-03-2005 21:00:23

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Met welke tuner moet ik nu in zee gaan? Mijn T5 wordt een lange termijn project, want ik heb niet het geld om alles wat ik van plan ben dit jaar te kunnen betalen. Dus nu eerst de motor met in- en uitlaat. Later de wielen en dan het onderstel. En ergens tussendoor ook nog eens de remmen. Het interieur (stoelen) is als laatste aan de beurt. Al met al dus heel wat centen en het lijkt me interessant voor een tuner om mij een deal te bieden.
Rica lijkt niet zo van de totaalpakketten, alhoewel hij nu (waarschijnlijk) wel de motor gaat doen. DBM pakt het in mijn ogen iets te grondig aan, ook al doen ze het in mijn ogen beter dan Rica. Maar voorlopig wil ik het nog niet zo grondig aanpakken.

Heeft iemand advies wat slim is? Omdat ik zelf niet zo een sleutelaar ben zoek ik gewoon een goed bedrijf. Of moet ik voor ieder onderdeel bij een ander langs?  :-\
De Tussenpaus

JCviggen

wat bedoel je precies met motor? chip en downpipe/uitlaat met nog een open filtertje erbij, of wil je er ineens een grotere turbo op?

Qua chiptuning maakt het volgens mij weinig uit en krijg je bij europeantuning/rica/... ongeveer hetzelfde. Ik zou het wel bij een ietwat bekende volvo tuner laten doen, niet de goedkoopste ergens er uithalen waar nooit iemand van gehoord heeft. Ik heb een RICA chip en ben er tevreden over, maar je hoort mij niet roepen dat andere chips minderwaardig zijn.
Qua uitlaat ben je denk ik bij europeantuning wat goedkoper af dan bij Rica, heb laatst nog wat zitten informeren bij Rica maar ik vond ze te duur.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Turbobiker

Kijk, mijn frustratie zit er eigenlijk in dat ik het gevoel krijg niet helemaal serieus genomen wordt. Bij beide bovengenoemde bedrijven zit ik al even op antwoord te wachten :(
En niks negatiefs over ET, maar die monteert 'slechts' onderdelen. Voor het motorisch gedeelte ga ik liever naar iemand die er echt mee werkt. Misschien dat ik daarna inderdaad terecht kom bij Marc voor de uitvoering van de overige plannen.

Ik wil nu gewoon vermogen! En ik krijg niet eens te horen wanneer dat kan!
De Tussenpaus

Zippo

Citaat van: Turbobiker op 03-03-2005 17:09:24
Ik wil nu gewoon vermogen! En ik krijg niet eens te horen wanneer dat kan!

Bel met Roel van Rica om volgende week langs te komen.... dan heb je vermogen.
Persoonlijk heb je er nu weinig aan met dit weer.
Of je mailt Marc voor een afspraak en die maakt 't ook voor jouw inorde.
Is toch niet zo moeilijk ???

Zippo

JCviggen

Bellen haalt inderdaad meer uit dan wachten op een mailtje

Turbobiker

Jongens, ik zou mijn frustratie niet op het internet gooien als ik niet al een aantal keer gebeld had. Ik zit op een beloofd antwoord te wachten en kan wel wéér :( gaan bellen, maar je mag toch wel iets meer verwachten dan koffie als je langs komt. Het zal uiteindelijk echt wel goed komen en als ze (bovengenoemde bedrijven) nu nog geen antwoord hebben, laat ze dat dan even melden.

Zeker na al die aanstekkelijke verhalen op dit prachtige forum ben ik ook toe aan meer vermogen ;D Zelfs met dit weer!

Maar ik zal morgen zelf wel weer in de telefoon klimmen. Ik vroeg me alleen af of anderen een soortgelijke ervaring hebben gehad ???
De Tussenpaus

Turbobiker

PS  Bij Roel had iemand vlak voor mij de aanwezige 19T te pakken. JCviggen ???
De Tussenpaus

JCviggen

Citaat van: Turbobiker op 03-03-2005 19:44:39

nope, zoveel €€€ heb ik nie ;) :(

Turbobiker

Maar je bent toch bezig met een turbo? Monteer je die zelf? Of waar ga jij naar toe?
De Tussenpaus

JCviggen

ik heb een tweedehands 15G besteld met 16T uitlaatbehuizing...en als die ooit aankomt (had er al lang moeten zijn) wordt die idd gewoon ergens bij een vaardige persoon gemonteerd ;)

PS : als ik jou was zou ik er gewoon eerst een chip in laten stoppen....als dat weer gewend bent kan je weer overschakelen naar een grotere turbo etc... élk vermogen went...dus kan je best in stapjes werken, meer plezier ;)

Zippo

Citaat van: Turbobiker op 03-03-2005 19:44:39

Dan weet ik wel wie!
Maar wat is 't probleem nu ???

Turbobiker

Het probleem was dat ik nu net zo een turbo nodig had en dat ik dus moest wachten op een nieuwe. Vandaag zelf maar weer gebeld. En verhip, turbo is binnen. (er zit nog steeds een stukje frustratie bij mij >:( )

Maar het komt allemaal wel in orde uiteindelijk. En dan.. Knallen ;D ;D ;D

PS  Beschouw dit topic verder maar als gesloten, ik zal mijn hart verder op andere plaatsen op dit forum luchten :)
De Tussenpaus

mehn

Citaat van: Turbobiker op 04-03-2005 17:06:40
Beschouw dit topic verder maar als gesloten, ik zal mijn hart verder op andere plaatsen op dit forum luchten :)

Dan zet het slotje er maar op zou ik zeggen  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: