Sebastiaan stelt zich voor... (V70R)

Gestart door SebastiaanB, 06-11-2015 18:56:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SebastiaanB

Hallo allemaal,

Bij deze zal ik mij voorstellen; mijn naam is Sebastiaan, ben 29 jaar en kom uit Haarlem. Grote passie voor auto's zowel voor nieuwe auto's als voor Oldtimers (mijn vader heeft een MGB roadster uit 1975) En uiteindelijk toch wel gek op Volvo :D

Voordat ik Volvo ging rijden had ik een Fiat Marea Weekend HLX 2.0 20V, een heerlijke auto met 155pk, een auto die je toch wel uitnodigde om hard te rijden :-D Maar omdat ik toch meer ging rijden (+/- 30.000km per jaar) was het toch wel een verstandige keuze om diesel te gaan rijden.
Hiervoor was de keuze eigenlijk vrij eenvoudig, ik wist al vanaf mijn 18e dat ik een V40 wilde hebben maar had deze nog steeds niet in mijn bezit omdat hij mij gewoon simpelweg te duur was.

17 Augustus 2009 is het er dan eindelijk van gekomen, na 5 jaar heb ik mijn eerste echte eigen Volvo gekocht met slechts 124.000KM op de teller.

Op die dag veranderde er eigenlijk een heleboel. Mijn eerste Volvo was een feit en snel daarna volgde er ook een Volvo S40 diesel voor mijn vrouw. Nadat zij in een kettingbotsing (met de Volvo) eigenlijk zonder kleerscheuren uit stapte was de keuze voor een andere Volvo snel gemaakt. Het werd een Volvo S40 2.0T waar ik mij in zou gaan verplaatsen omdat ik voor mijn werk minder zou gaan rijden. Mijn vrouw nam het stuurwiel van de V40 diesel over, en zij is inmiddels de 300.000km gepasseerd.

Na 2 jaar met de S40 2.0T te hebben gereden kwam mijn ultieme auto-droom uit......

Ik weet het nog goed, ik was 11 jaar en bij de Volvo dealer op de hoek stond een git-zwarte Volvo V70 R AWD in de showroom. Regelmatig ging ik even kijken, voelen, ruiken en uiteindelijk mocht ik een test-ritje meerijden! GE-WEL-DIG.
Nu 18 jaar later is het zo ver, ik heb een Git-zwarte Volvo V70 R AWD uit 1997! Wat een genot! Wat een pret! Wat een monster! Ik ben de grote mazzelaar dat ik hem zakelijk mag rijden en dat ik op die manier de auto afentoe een kadootje kan geven. We zijn inmiddels een aardig eind de goede richting in geslagen qua onderhoud.
Toen ik de wagen kocht had hij duidelijk wat technische TLC nodig. Ook de carrosserie kon wat aandacht gebruiken, op de achterklep zat onder de ruitenwisser een roestplekje en het al eerder overgespoten rechter achterscherm kon een nieuwe spuitbeurt gebruiken. Om uiteindelijk met 18'' R-Velgen voor de zomer en 16'' Perfo's voor de winter het span compleet te maken.

Uiteraard is dit topic totaal zinloos zonder foto's..... Echter die laten even op zich wachten. Ik zal van het weekend eens een gaatje zoeken om de 70 eens te digitaliseren!

Voor nu, bedankt voor het lezen!

Gr. Sebastiaan
V40 1.9D Europa Prestige Navigator 2004 - S40 1.9 D Europa 2001 - S40 2.0T Europa Prestige-Line - V70 R AWD 1997

cornelis-b

Welkom Sebastiaan en "Black is beautiful" ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

henry classic v70

Welkom op 't forum
Leuk intro, horen inderdaad wat foto's bij  :D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4