Even voorstellen, Dionvr van 2.5 10v naar T5!

Gestart door Dionvr, 19-11-2015 07:50:02

Vorige topic - Volgende topic

Dionvr

Laat ik me toch nog maar even voorstellen, heb bij mijn 10v al een weblog gehad, maar die is (helaas?) verkocht. Er is enkele maanden later wel een mooi alternatief gekomen :eusa_drool:!

Ik ben Dion, 21 jaar. Afgelopen zomer heb ik een 850 10v gekocht om mee op vakantie te gaan samen met mijn vriendin, in 2 weken 3000km gereden + nog veel kilometers voor en na de vakantie. Geweldige auto. Op dat moment studeerde ik nog, en heb ik na de vakantie de 850 10v verkocht, aangezien het toch wat duur wordt als student :-[. Veel onderhoud toen zelf gedaan, en een stuk wijzer geworden (heb geen enkele auto-technische achtergrond).

Toen begin September besloten niet verder te gaan met de HBO opleiding die ik deed, Sportmarketing & management, en gaan werken. Voor dat werk had ik wel vervoer nodig, en het bezitten van een 850 kriebelde toch weer behoorlijk.

Vervolgens gaan zoeken naar een mooie T5, aangezien dat (vermogen ;D) toch wel erg leuk is, na een proefrit te hebben gemaakt (voor het eerst in een T5) was ik meteen verkocht.

Momenteel bezit ik een mooie 855 T5 uit 1994, gekocht met 407.000km, en momenteel (na 1 maand) staat er 410.000 op  ::). Ben daarom ook aan het overwegen LPG (LPI) in te laten bouwen, aangezien dit met mijn huidige kilometers wel gunstig is.

Het is dus een T5, met automaat en stoelverwarming, elektrische ramen voor, spoiler met 3e remlicht (wel zo veilig). Ondanks de hoge kilometerstand is die nog in uitstekende staat, en bij de vorige eigenaar goed vertroeteld  :eusa_clap:!

Natuurlijk was een goedkopere/zuinigere auto voor woon-werk een stuk voordeliger, al loop je dan toch tegen het probleem m.b.t. ruimte. Ben zelf een fanatiek wielrenner/mountainbiker en er gaat dus nog wel eens een fiets achterin (of meerdere fietsen).

Gedaan
- Stoelverwarming gemaakt (kroonsteentje ertussen..)
- Kenwood radio + bluetooth / carkit
- Stuur stond scheef, even losgehaald en een standje verzet (niet zoals het hoort, maar staat wel weer recht, en rijd gewoon rechtdoor :eusa_shhh:)

To do
- Ontsteking vervangen
- Oliefilter vervangen + olie
- Uitlaatsteun vervangen (heeft een origineel DTM eindstuk, maar hangt 5cm te laag...)
- Ramen achter blinderen (folie in china besteld, ben benieuwd).
- Winterbanden
- Verlagen (apex -40mm waarschijnlijk in combinatie met ? schokdempers), nivomat eruit aangezien ik nooit / zelden met een kar of zware belading rij.

san

Miel850

Buiten de 10V had ik nog nooit in een T5 gereden....

:eusa_think:  ;D

Welkom.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Dionvr

Bedankt haha, aangepast!

Citaat van: Miel850 op 20-11-2015 16:50:35
Buiten de 10V had ik nog nooit in een T5 gereden....

:eusa_think:  ;D

Welkom.

RoelNL

Welkom terug ;-)

Ik zou de nivomats pas gaan vervangen als je echt zeker weet dat ze stuk zijn, anders gewoon lekker laten zitten en verlagingsbussen er tussen zetten Cornelis-B heeft heeft volgens mij het 1 en ander hiervoor liggen.

Suc6 met je auto ziet er mooi uit op de foto!
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Joram

Mooie bak  :eusa_clap:
Ik zou die kroonsteentjes vervangen voor fatsoenlijk soldeerwerk afgewerkt met krimpkous en dat stuur snel weer zetten zoals het zat en de boel laten sporen...