850 rookt een beetje

Gestart door daniel-derks, 20-11-2015 21:48:05

Vorige topic - Volgende topic

daniel-derks

mijn volvo 850 2.5 DOHC benzine uit 1994 rookt een klein beetje ik heb hem nu 2 maanden.
ik had hem gekocht met een kapotte bak echter bleek het niet te zijn ik ben monteur in opleiding en had dus gezien toen ik eronder keek dat het aandrijfas homokineet kapot was. dus heb ik die vervangen en hij rijdt weer maar hij rookt niet veel is meer heel lichte witte rook hij heeft daarvoor een half jaar onder een boom gestaan maar bij de koelvloeistof zit een olie ook op de olie dop zit geen slash en hij word ook niet warm dus ik vermoed sowieso niet de koppakking maar misschien veel vocht in de uitlaat tank leidingen. want als je flink gereden hebt is het voor een groot gedeelte weg iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken of kan doen om dit op te lossen?

MVG
Daniƫl

classicT5

Euh, met alle respect, begin eens met kortere zinnen en gebruik de enter toets ook eens. Je verhaal is bijna niet te lezen op deze manier.

Witte Rook, als die stationair draait? Of als je vol gas geeft en dan gas los laat?

Effect zowel bij koude motor als warme motor?

Ludo

Het is erg onduidelijk ja.  ;D

Citaat van: daniel-derks op 20-11-2015 21:48:05
bij de koelvloeistof zit een olie

Een olie, of geen olie?.

op de olie dop zit geen slash

De slash zit op de grille.  :D

hij word ook niet warm

De olie, of de koelvloeistof?.

volvobug

Witte damp uit de uitlaat bij koude start is normaal en kan vele minuten duren. Het is normaliter condens en verdwijnt zoals je ook schrijft als de motor en  vooral uitlaat opwarmt. Het maakt nog verschil hoe koud/warm de omgeving is en welke luchtvochtigheid.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

NinaPaul

Wees consequent! Want als ik dit doe bij niet-nieuwkomer krijg ik de wind van voren.

En ook ik ben van mening dat er meer aandacht besteed mag worden aan het formuleren van zinnen.
Maar jullie kunnen het bij anderen wel altijd lezen, waarom bij een nieuwkomer niet?!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

Het is Nederlands, dus wel te lezen.  ;D

Wel is het onduidelijk omschreven, dus meer duidelijkheid/info is gewenst om een probleem te lokaliseren-op te lossen...

V70R^2

Citaat van: NinaPaul op 21-11-2015 11:25:39
Wees consequent! Want als ik dit doe bij niet-nieuwkomer krijg ik de wind van voren.

En ook ik ben van mening dat er meer aandacht besteed mag worden aan het formuleren van zinnen.
Maar jullie kunnen het bij anderen wel altijd lezen, waarom bij een nieuwkomer niet?!

Jamaar NP bashen is forumvolkssport nummer 1  ;D

OT:
begin eens met alles verversen, hele uitgebreide grote beurt, ff je thermostaat vervangen zo te horen en een lekker lang stuk gaan rijden.

daniel-derks

Citaat van: classicT5 op 20-11-2015 22:18:25
Euh, met alle respect, begin eens met kortere zinnen en gebruik de enter toets ook eens. Je verhaal is bijna niet te lezen op deze manier.

Witte Rook, als die stationair draait? Of als je vol gas geeft en dan gas los laat?

Als hij warm is en stationair draait blijft er een beetje rook uitkomen.
maar geen blauw zwarte of iets maar gewoon heel licht wit.

daniel-derks

Citaat van: Ludo op 20-11-2015 22:55:26
Het is erg onduidelijk ja.  ;D

bij de koelvloeistof zit een olie

Een olie, of geen olie?.

op de olie dop zit geen slash

De slash zit op de grille.  :D

hij word ook niet warm

De olie, of de koelvloeistof?.

sorry voor de spel en typ fouten.
ik zal proberen mijn verhaal de volgende keer beter uit te leggen met meer leestekens enz.
maar er zit geen olie bij de koelvloeistof.
en de motor loopt niet warm waarmee ik bedoel dat hij mooi op bedrijfs tempratuur blijft.

volvobug

Citaat van: daniel-derks op 23-11-2015 20:47:37
Citaat van: classicT5 op 20-11-2015 22:18:25

Als hij warm is en stationair draait blijft er een beetje rook uitkomen.
maar geen blauw zwarte of iets maar gewoon heel licht wit.

Niets aan de hand lijkt me. Het is weer kouder aan het worden en dan zie je ook langer de condensvorming.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.