middenconsole demonteren

Gestart door ducbertus, 22-11-2015 22:10:43

Vorige topic - Volgende topic

ducbertus

Hallo allen,

ik wil de middenconsole verwijderen van mijn V70 TDI uit '99 om het lampje van de automaat-schakelstand verlichting te vervangen.
de achterkant krijg omhoog maar aan de voorkant lijkt er nog iets vast te zitten. de asbak, het kleine muntenbakje en de schakelaars van de stoelverwarming heb ik er wel uit.
al te hard trekken wil ik niet in de angst iets kapot te trekken.
zitten vooraan nog boutjes verstopt?

groet, Bertus

classicT5

Op youtube kun je filmpje vinden waarin je het duidelijk kunt zien. Zoeken op shifter light v70.

ruud12

Aan de voorkant zitten links en rechts nog twee boutjes. Net onder de rand waar je paneel met de stoelverwarming in klikt. Ik heb er de eerste keer ook lang naar lopen zoeken.  Ze zitten in de lengte richting van de auto vastgedraaid

En inderdaad, op youtube zijn prima filmpjes te vinden daarover!
V70N T5 (2000, auto, vialle LPi, 450.000
V70 2.5 20V (1997, aut, Vialle LPi, 666.666km)
850 2.0 10V (1993, 325.000km)

ducbertus

Ruud en Jeroen,

bedankt voor jullie reactie. 'k heb een filmpje gevonden en het is duidelijk.
klusje voor komende zaterdag.

groet,
Bertus

ducbertus

dank zij de goede raad gisteren de middenconsole los gehaald. ging prima.
morgen even een lampje scoren voor de automaatstandverlichting. ik dacht dat dit een zelfde lampje was als in het dashboard en de schakelaars, maar dit bleek dus niet zo te zijn.
nu kon ik ook meteen goed bij de handrem, want die moest ook nog afgesteld worden.
dan kan ik ook kijken of ik het lampje van de sigarenaansteker kan vervangen, want die heeft ook de geest gegeven.

groet,

Bertus

ruud12

Graag gedaan!

De handrem kan je ook afstellen zonder de middenconsole eruit te halen door het kleine paneel in het vak onder de armsteun los te halen.
V70N T5 (2000, auto, vialle LPi, 450.000
V70 2.5 20V (1997, aut, Vialle LPi, 666.666km)
850 2.0 10V (1993, 325.000km)

classicT5

Handrem stel je het beste in 2 stappen. Eerst lossen van de handrem in de middenconsole. Dan per wiel stellen, zodat die net niet aanloopt. En dan pas middenconsole afstellen.

Staat hier op het forum vast wel een voorbeeld/howto ed.

marc-850

En..., al bijgekomen van de prijs van het lampje voor de automaatstandverlichting?

;D ;D

ducbertus

de handrem ga ik eerst afstellen op het wiel. ik heb de hele remmerij achter vernieuwd (schijven, remschoenen, blokken, montage set remschoenveren)
de verstellers heb ik los gehaald en van alle aanslag ontdaan en met keramische pasta weer gemonteerd. zaterdag de wielen er weer af om eerst de wielen goed af te stellen en dan
de handrem op de middenconsole afstellen. dit dus zoals Classic T5 voorstelt.
het filmpje over het afstellen heb ik al gevonden.

@marc, ik had liever gezien dat je me onwetend had gelaten. :-[
nee, ik heb het lampje nog niet afgehaald. de lampjes van de stoelverwarmingschakelaars heb ik al wel vervangen. simpel klusje. ik hoop dat ik zaterdag  het lampje van de automaat heb, dan kan ik de middenconsole weer afmonteren.

Groet, Bertus