Koppakking lek zonder koelvloeistof verlies via uitlaat?

Gestart door Amazon62, 14-10-2015 21:26:10

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Rond dat bedrag is gangbaar. Incl distri en pomp netjes.
Jammer van de kosten, maar je kan daarna weer voort.

devonius

Vandaag bij Pul op Urk mn V70 tdi weer opgehaald, die heeft daar een weekje gestaan voor een nieuwe koppakking.

Was ook niet echt duidelijk rook uit te uitlaat te zien, maar door de druk op het koelsysteem was door Jaap de diagnose lekke koppakking snel gesteld.

Vast prijs voor onze auto's is 750 (ex btw). Heb ook gelijk gevraagd de klepsteelrubbers te controleren en indien nodig vervangen (wat ook gedaan is, rubbertjes kosten niks).

Iedereen hier is altijd erg enthousiast over Pul. Auto rijdt dan ook weer super (ritje Urk - Den Haag). De bak roet bij gas geven is ook stukken minder (wellicht de klepseals, of afstelling pomptiming)

Dus als je nog een tijdje plezier van je auto wilt hebben, gewoon laten maken.

Amazon62

Hoi,

We zijn even wat verder en ik dacht, laat even weten hoe het afgelopen is. Ik heb de auto laten repareren (top bedrijf Bosch var service in De Klomp). Het was inderdaad een lekke koppakking, maar gelukkig alleen tussen een koelkanaal en de cilinder. Daardoor is er niet overal olie gekomen. Kop was krom (0,4mm) door oververhitting en is gevlakt en afgeperst. Verder heb ik meteen alles in de buurt laten vervangen. Oliekeerringen, turbo lekte olie, ook meteen gefikst. Nieuwe distributie, waterpomp, turboklephuis, bougies, slangen. Naja, ondanks de 1675 euro, wel erg blij dat ie weer super rijdt en voorlopig probleemloos kan gaan rijden. Fijne avond!

Gr Maarten

devonius

Mooi zo.
Elke keer die kap open om kvs bij te vullen word je ook snel zat. Slim dat je gelijk de andere zaken hebt meegepakt.
Een flink bedrag maar voor alle gedane zaken een nette prijs volgens mij.
Nu kan je weer heel wat jaartjes en/of km's vooruit!