Onderzoek naar Remgeluid!!

Gestart door Rob_Smit, 04-02-2003 11:53:45

Vorige topic - Volgende topic

Rob_Smit

Beste clubleden/lezers,

Mijn naam is Rob en ik ben de zoon van Guido Smit (clublid).

Ik ben sinds gisteren begonnen met mijn afstudeerstage bij "PD&E auotmotive solutions" in Helmond. Mijn opdracht heeft betrekking op het ontstaan van remgeluid. Uit ervaring weet ik dat de remmen van 850's echte jankers zijn.  >:(

Ik wil dus graag de ervaringen van alle 850-rijders over piepende (en grommende?) remmen verzamelen. Belangrijk voor mij hierbij zijn de omstandigheden waarbij dit gebeurt;
natweer?, temperatuur?, snelheden?, bochtengedrag?
en welke schijven en blokjes?

Verder is alle informatie omtrent remgeluid voor mij ook heel goed bruikbaar, tips zijn altijd welkom!

Gr/Rob

PieT111

Ik heb nog steeds het originele remsysteem eronder (helaas :(). Vooral bij nat weer heb ik bij matig remmen bij lage snelheden (ook na lange afstanden) last van een hoge piep verder hoor ik ze eigenlijk nooit.
Busje komt zo!

DannyB

Bij mij piepen de remmen niet! ;D

BennieV70T

hoi ,ik heb de volvo nu 1.5jaar maar heb nog geen geluiden gehoord bij het remmen, behalve de abs dan waneer het glad is.

bennie
Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5

Reitse

Mijn 850 heeft de standaard remmen. Als het wat nat weer is geweest komt er een soort roestlaagje op de schijven. Als je dan voor het eerst remt hoor je het behoorlijk grommen. Is het laagje weg, dan zijn ze bij mij doodstil.

Succes!

2.520V

Geen centje pijn (aan m'n oren  ;D ).

Het enige wat ik wel eens hoor zijn de achterremmen als ik bijna stil sta, een soort joelend geluid.

Kent iemand dit?
En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...

Adri

Nog nooit gepiep, gegrom, gekraak, etc gehoord.

Full Metal Bernd

Nooit geen last van gepiep.
Denk dat het vaak immi- blokken eerder piepen.

Mellow_yellow

Originele remmen al na enkele maanden overboord gegooit, het systeem is zwaar onderbemeten voor een T5 of R-versie!

ex_beamerman

bij mij is aleen het brommen te horen na een stukje snelweg(140+ ;D).
de garage heeft mij verteld dat het komt door het niet wegslijten van de bovenste rand op de schijf(het gedeelte dat de blokken niet meenemen)
ik heb het org. remsysteem van volvo er nog op.
groet jhonn

jan855t5r

mijn setup: 40-groefs schijven (Tarox G88) voor
standaard schijven achter
blokken rondom: EBC rood. (tot 750 C)

grommen: een beetje bij lagesnelheden en koude remmen.
Bij warme remmen is het weg.
piepen: alleen na een heel pittig snelle rit met zware remacties. Dit is na afkoelen weer weg.

Ik ben ook erg benieuwd naar je stage-verslag!
suc6

gert850

CiteerBeste clubleden/lezers,

Mijn naam is Rob en ik ben de zoon van Guido Smit (clublid).

Ik ben sinds gisteren begonnen met mijn afstudeerstage bij "PD&E auotmotive solutions" in Helmond. Mijn opdracht heeft betrekking op het ontstaan van remgeluid. Uit ervaring weet ik dat de remmen van 850's echte jankers zijn.  >:(

Ik wil dus graag de ervaringen van alle 850-rijders over piepende (en grommende?) remmen verzamelen. Belangrijk voor mij hierbij zijn de omstandigheden waarbij dit gebeurt;
natweer?, temperatuur?, snelheden?, bochtengedrag?
en welke schijven en blokjes?

Verder is alle informatie omtrent remgeluid voor mij ook heel goed bruikbaar, tips zijn altijd welkom!

Gr/Rob
ik heb bij nat weer piepende achterrem bij zacht aanremmen, na kopervet en antipiepspray is het alweer 2 weken stil (schijven origineel Volvo, blokken zijn de standaardblokken van European tuning)
succes, Gert Arnold
Gert 850

als je klein bent, komen de enge geluiden onder je bed vandaan, als je groot bent, van onder je motorkap

volvomarcel

Bij mij soms een zingend geluid van achter bij zacht remmen bij lage snelheden, bijvoorbeeld filerijden. alleen bij droog weer