Ruitenwisser slaat een stuk over.

Gestart door GVelzen, 27-11-2015 16:47:43

Vorige topic - Volgende topic

GVelzen

Hallo mensen.
Al een tijdje slaat mijn ruitenwisser een stuk raam over, hij neemt dit gewoon niet mee. De arm draait er wel netjes overheen maar de wisser lijkt het raam niet te raken. Helaas zit dit stuk midden voor de bestuurderskant en kan ik daardoor met regen echt niks zien.
Ik heb de ruitenwisserarm vervangen (ivm veerspanning) en ik heb flatblades geprobeerd maar beiden lijkt niet te werken. Ook hebben we de arm al een beetje bij gebogen zodat deze strakker op de ruit gedrukt staat.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

GVelzen

portlock

Ramen al eens goed ontvet/schoon gemaakt?
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

GVelzen

Neem aan dat dat in de wasstraat ook gebeurd? 😜

widebody

Met mijn 855 heb ik dit destijds ook gehad. Het beweegbare gedeelte stuit tegen nokjes op het "vaste" gedeelte(welk op het asje vast zit). Ik heb toen met een dremel deze nokjes wat afgeslepen waardoor het losse gedeelte weer verder kan "dichtslaan" dan voorheen. Heeft prima gewerkt. ;)

GVelzen

Ik probeer zeker wel terug te koppelen maar ben er gisteren niet meer aan toe gekomen om alles te lezen. Ik ga vandeweek even een nieuwe wisserarm halen, even afhankelijk van de kosten want heb er net een ander blok in gebouwd dus moet even rustig aan doen. Ik koppel zeker terug of het geholpen heeft, ben ook zeer blij met alle goede hulp! :)

marc-850

Iets dergelijks heb ik met de achterruitenwisser. Van de halve cirkel die hij maakt, wordt een rand aan de bovenkant van het raam niet gewist. Kan de arm verbuigen daar een oplossing voor zijn?

Levi_r

Dat buigen heb ik ook gedaan,  en het werkte perfect, zonde om dan nieuw te gaan kopen.
Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue

GVelzen

Zoals beloofd een terugkoppeling. Heb het stuk ruitenwisserarm wat verbogen moest worden tussen een bankschroef gedaan (lengte paste precies) en strak aangedrukt... 5 minuten laten zitten en hij was prachtig recht... Daarna gemonteerd en t werkt weer prachtig! Bedankt voor dit advies.

yannickdv

Er was een goede instructie met foto's hiervoor.. Maar die kan ik nergens meer vinden. Weet iemand die zo te vinden? Thx!
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green