Mistlampen geplaatst, vallen uit na x minuten inclusief dashboardverlichting

Gestart door Levi_r, 28-11-2015 10:14:15

Vorige topic - Volgende topic

Levi_r

Na met behulp van wat forummers de diverse onderdelen voor  mijn mistlampen te hebben verzameld heb ik ze afgelopen weekend ingebouwd. Hoewel ze in eerste instantie goed leken te werken, is er toch iets mis.

Bij het inschakelen viel me al op dat de dashboard verlichting kort iets dimde (niet uit, maar minder fel) alsof de daadwerkelijk stroom op de zelfde lijn zit. (misschien is dit ook wel zo, en hoort het ook zo... al hebben ze aparte zekeringen 18, 35)

Na het inschakelen brandt het lampje op de schakelaar niet, maar de mistverlichting wel. Echter na een tijdje rijden valt de dashboard verlichting uit en ook de mistlampen. Wanneer ik dan de mistverlichting weer uitschakel gaat mijn dashboardverlichting in sommige gevallen direct weer aan, in sommige geval pas na een tijdje weer.

Schakel ik dan direct de mistverlichting weer in, dan valt gelijk de dashverlichting weer uit en schakel ik snel de mistverlichting weer uit dan komt de dash verlichting weer terug. Mijn zekeringen zijn allemaal nog goed.

Iemand enig idee waar dit rare en enigzins willekeurige gedrag door veroorzaakt kan worden?
Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue

hoefnix

Het is raar, maar niet willekeurig. Er zit een verband tussen je dashboard- en nieuwe mistverlichting.
Waar heb je de voeding voor je mistlampen vandaan?

Levi_r

Citaat van: hoefnix op 28-11-2015 11:55:09
Het is raar, maar niet willekeurig. Er zit een verband tussen je dashboard- en nieuwe mistverlichting.
Waar heb je de voeding voor je mistlampen vandaan?
Ik heb de originele bekabeling gebruikt. Dus de stekkertjes, die al achter de voorbumper hangen voor de mistlichten. Zijn ook originele mistlampen, relais en schakelaar.
Projector inbouw part I 
850 2.5i 10V Lpi '97 Dark Grey Metallic | 850 2.5i 10V Lpi '95 Dark Olive Pearl | V70 2.5i 20V Lpi '00 Nautic Blue

Levi_r

ik bedenk met net: Is het mogelijk om het J-relais verkeerd te plaatsen? Ik kon het niet echt zien, dus heb het op de tast gedaan. Het J-relais heeft in tegenstelling tot alle andere relais geen 'kunststof pas profiel', of past deze er maar op 1 manier in? Ik zal morgen nog eens onder de schopplaat duiken.
Projector inbouw part I 

id20driver

Slechte massa verbindingen van de mistlampen kunnen vreemde effecten geven in andere componenten van je electrische instalatie. Controleer en repareer deze alvorens je verder gaat met storingzoeken.
C70 - T5. Convertible Prestige. Turquise Blue Pearl. Black softtop. Beige softleather. Claret woodinlay. Dynaudio Dolby Surround Prologic. Parkingheater

Levi_r

Dank voor de tip! Kan ik dit makkelijk nameten? Anders dan de standaard stekkertjes misschien even goed reinigen, nog een andere plek die ik moet aanpakken?
Projector inbouw part I